Miodowa pielęgnacja prosto z natury
Festcom
ul. Admiralska
00-910 Warszawa
agnieszka.nowakowska|festcom.pl| |agnieszka.nowakowska|festcom.pl
660777909
www.festcom.pl
Miód to złoty skarb, od tysiącleci wykorzystywany w medycynie i kosmetyce, doceniany przez nasze babcie i prababcie. Czy wiesz, że miód ma silne właściwości bakteriobójcze, gojące i antyoksydacyjne? Współczesny rynek beauty także dostrzega zalety płynnego złota, które… przebojem wkroczyło do domowego SPA. Dlaczego warto dać się porwać miodowemu szaleństwu? Kosmetolog radzi.
Miód to prezent dla ciała i ukojenie dla ducha. Słodki, zdrowy, wiecznie świeży (to jego super-moc, miód się nie psuje!) i obłędnie pachnący. Uwodzi zmysły. Nazywany jest skarbem natury… i to zdecydowanie prawda! Czy wiesz, że jedna pszczoła w ciągu całego życia wytwarza go zaledwie łyżeczkę? Słowo „bezcenny” nabiera nowego znaczenia! W rozumieniu beauty miód to prawdziwe must-have z uwagi na swoje właściwości. Jakie? Kosmetolodzy wskazują na antyoksydację i działanie przeciwzapalne.
Przeciwzapalny skarb
Miód to naturalny składnik „do zadań specjalnych” – tajna broń naszych babć. Czy wiesz, że w „płynnym złocie” znajduje się nadtlenek wodoru, czyli substancja o działaniu silnie antyseptycznym? Dzięki temu składnikowi możemy cieszyć się znanymi od setek lat właściwościami przeciwzapalnymi i antybakteryjnymi miodu. Nasze babcie stosowały go na kaszel, na rany, podrażnienia i problemy trawienne. I słusznie, ponieważ miód działa zbawiennie na cały niemal organizm, wpływając przy tym na wygląd naszej skóry i włosów.
– Miód doskonale sprawdza się w domowym SPA. Znane z babcinych praktyk napary i okłady z miodu nowoczesna kosmetyka przekłada na inspirowane naturą komponenty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów – mówi Agnieszka Kowalska, Medical Advisor, ekspert marki Sielanka. – „Płynne złoto” działa łagodząco i przeciwzapalnie, dlatego z powodzeniem stosowane jest w balsamach, kremach oraz maskach. Warto zwrócić uwagę na zawartość w miodzie witamin A, C i witamin z grupy B, a także aminokwasów oraz ponad dwudziestu pierwiastków, takich jak magnez i potas – dodaje.
Antyoksydacja na wagę… miodu!
Jeśli mówimy o nowoczesnym SPA – to słowem-klucz staje się antyoksydacja. Tu także miód okazuje się składnikiem „na wagę złota”. „Płynny skarb” zawiera kwasy fenolowe i flawonoidy, dzięki czemu wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne. Warto pamiętać, że przeciwutleniacze w naturalny sposób chronią nasz organizm nie tylko przed nowotworami, ale także przed… starzeniem. – Antyoksydanty nazywane są przez kosmetologów „związkami młodości”. Ich aktywność polega na przeciwdziałaniu procesowi utleniania w naszym organizmie. Usuwają z niego wolne rodniki, co wpływa na spowolnienie procesów starzenia – mówi Agnieszka Kowalska. – W związku z tym bezwzględnie warto wykorzystywać moc naturalnego miodu oraz produktów inspirowanych „płynnym złotem” w domowym SPA – dodaje.
Nawilżenie w domowym SPA
U podstaw efektywności wszystkich niemal zabiegów kosmetycznych (także tych, które wykonujemy w domu) jest prawidłowe nawilżenie skóry i włosów. Stanowi ono bazę dla działania składników aktywnych skierowanych na poszczególne wyzwania, z jakimi się zmagamy (np. starzenie czy przebarwienia). Jak wskazują kosmetolodzy, miód to prawdziwy król nawilżenia, a co za tym idzie – codziennej, delikatnej i skutecznej pielęgnacji. A jeśli łączymy efektywne nawilżenie z ukojeniem zmysłów (miód koi stres i relaksuje) – mamy SPA idealne.
– Linia Sielanka kraina mlekiem i miodem płynąca to odpowiedź na potrzebę relaksu z daleka od codziennego zgiełku i natłoku obowiązków. 15 minut w zaciszu domowego SPA to ukojenie dla zmysłów i potężna dawka cennych składników dla ciała i włosów. Miodowe komponenty pielęgnują, chronią i działają wygładzająco oraz odżywczo – mówi Agnieszka Kowalska. – Witalizujące masło do ciała z kompleksem prebiotycznym, wcierka przeciwdziałająca przetłuszczaniu się włosów, wygładzająco-przeciwzmarszczkowy krem-żel do rąk – to sielsko-anielskie kosmetyki, które przenoszą nas na łono natury i pielęgnują mocą miodu – dodaje.
Sielanka masło do ciała Kraina mlekiem i miodem płynąca
Witalizujące masło do ciała otulające słodkim zapachem miodu z mlekiem. Zawiera kompleks prebiotyczny o działaniu wzmacniającym, odbudowującym i chroniącym mikrobiom, którego zaburzenia równowagi są jedną z przyczyn powstawania podrażnień i chorób skórnych.
Pojemność: 250 ml
Cena: ok. 13 zł
Sielanka Szampon do włosów przetłuszczających się Kraina mlekiem i miodem płynąca
Otula subtelnym zapachem krainy mlekiem i miodem płynącej, wprowadzając w uczucie błogości i relaksu, zawiera kwas mlekowy, który nawilża skórę, pozostawiając uczucie aksamitnej miękkości, bazuje na ekologicznych substancjach myjących (z kokosa), bogactwo składników o działaniu łagodzącym (pantenol, alantoina)
Pojemność: 400 ml
Cena: ok. 10 zł
![Daj skórze pić! Extremalnie owocowa pielęgnacja z arbuzem w roli głównej Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_180573992,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Daj skórze pić! Extremalnie owocowa pielęgnacja z arbuzem w roli głównej
![Kosmetyki fundacji Feminoteka dostępne w Bolt Market](/files/_uploaded/glownekonf_1518696715,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kosmetyki fundacji Feminoteka dostępne w Bolt Market
![NOWOŚĆ! Cantu wprowadza kolejne produkty, które spełnią potrzeby Twoich włosów!](/files/_uploaded/glownekonf_1617963497,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
NOWOŚĆ! Cantu wprowadza kolejne produkty, które spełnią potrzeby Twoich włosów!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.