Moda na metal – wybieramy stylowy łazienkowy detal
Materiały, które najczęściej kojarzą nam się z aranżacją łazienek to z pewnością ceramika, szkło, kamień czy drewno. Rzadziej jest nim metal – szlachetny, a zarazem ponadczasowy. Materiał ten posiada wiele obliczy, dzięki czemu ma ogromny potencjał w projektowaniu pomieszczeń sanitarnych. Odkrywamy jego urok ukryty w stylowym detalu.
Metalurgiczne laboratorium
Trendy wnętrzarskie zmieniają się z dużą częstotliwością. Jednak to, co pozostaje stałe, to moda na ponadczasowe rozwiązania i funkcjonalne aranżacje. Dotyczy to w szczególności pomieszczeń, które urządzamy z myślą o nieprzemijającej estetyce i długofalowej użyteczności. W kierunek ten wpisują się klasyczne materiały, które potrafią przetrwać próbę czasu. Jednym z nich jest - znajdujący zastosowanie na coraz szerszą skalę w aranżacji łazienek - metal. Dzięki rozwojowi technologii obróbki zyskał na popularności i zaczął być stosowany przez designerów czy producentów wyposażenia wnętrz. Połyskliwy chrom, surowa szczotkowana stal, luksusowe złoto, przytulny nikiel – każdy jego wariant może stanowić dominantę w pomieszczeniu, podkreślać charakter wnętrza i nadawać unikalny klimat. Bogactwo i różnorodność metali sprawiają, że znajdą zastosowanie również w łazience – zarówno tej urządzonej minimalistycznie, nowocześnie, jak i w stylu industrialnym czy glamour. Aby przekonać się o jego potencjale aranżacyjnym, czasami wystarczy postawić na kilka drobnych akcentów – np. przycisk spłukujący TECEsquare w oryginalnym wykończeniu.
Design przycisku spłukującego do WC TECEsquare doceniają między innymi projektanci wnętrz. Urok tej serii tkwi w minimalistycznej formie, klasycznych, prostych liniach oraz solidnym wykonaniu. Atrakcyjność podkreśla dodatkowo fakt, że jest dostępny w różnych wariantach wzorniczych.
Szlachetna stal
Najbardziej klasyczny model zachwyca swoją nowoczesnością i uniwersalnością. Przycisk w metalicznym wykończeniu dostępny jest w wariancie chrom połysk i stal nierdzewna szczotkowana „anti-fingerprint”. W drugim przypadku specjalna powłoka dodatkowo zabezpiecza powierzchnię i sprawia, że nie są na niej widoczne ślady użytkowania. Stalowy odcień wpisze się m.in. w aranżacje łazienek bazujących na nowoczesnym, minimalistycznym, industrialnym stylu oraz w zestawieniu ze srebrną, chromowaną armaturą.
Nowe tonacje
Nowością na rynku jest przycisk TECEsquare w wariancie nikiel. Oryginalny szampański kolor oraz wysokiej jakości szczotkowane wykończenie z powłoką „anti-fingerprint” wnoszą świeżość i elegancję do świata nowoczesnych łazienek. Nikiel to biało-srebrzysty metal o lekkim złotym zabarwieniu. W porównaniu do chłodnej stali charakteryzuje się ciepłym, szlachetnym odcieniem, a surowym pomieszczeniom nadaje przytulny klimat.
Sposób na rdzę
Efekt korozji to jeden z najoryginalniejszych sposobów na nadanie wnętrzu osobowości. Ze względu na fakt, że jest bardzo wyrazisty, warto stosować go w umiarze. Dlatego idealnymi rozwiązaniami udostępniającymi mu swoją powierzchnię będą dodatki, np. przycisk TECEsquare. Model w wariancie rdzawa stal powstał z myślą o osobach poszukujących oryginalności i wyjątkowości w aranżacji. Z takim elementem wyposażenia łazienki możemy tchnąć industrialnego ducha do wnętrz o surowym charakterze, mających swój własny styl i historię. Sprawdzi się w pomieszczeniach urządzonych zarówno w stylu loftowym, jak i nowoczesnym, który cechuje się dużym eklektyzmem. Pozwoli także wprowadzić nieco surowości do przytulnych, utrzymanych w ciepłych tonacjach aranżacji.
Na wagę złota
Po latach popularności minimalistycznych aranżacji nadszedł czas na zmiany. Do przestrzeni sanitarnych wkroczyły złote akcenty. Nie ma tu jednak przepychu i przesadzonych stylizacji, jest za to spójność i harmonia. Szlachetne barwy i materiały znajdują odzwierciedlenie w detalach. Przykładem jest przycisk TECEsquare z powłoką PVD w wariantach czerwone i optyczne złoto.
Złoto w wariancie klasycznym wprowadza do wnętrza ciepło i elegancję. Warto zestawić je z bardziej stonowanymi barwami, takimi jak biel i czerń. Taka kolorystyka pozwoli wydobyć jego urok i nadać aranżacji wyrafinowany charakter. TECEsquare optyczne złoto dostępny jest w wersji szczotkowanej „anti-fingerprint” i z połyskiem.
Czerwone złoto sprawdzi się z kolei w łazienkach urządzonych w kobiecym stylu, w których subtelny wdzięk, szlachetne materiały i wyraziste akcenty wzajemnie się uzupełniają. W porównaniu do klasycznej wersji jest bardziej delikatne, stonowane i minimalistyczne. To propozycja dla osób ceniących z jednej strony ponadczasowość w aranżacji, z drugiej – lekkość i nowoczesną elegancję. Czerwone złoto współgra stylistycznie z bielą, ciepłymi beżami, pudrowym różem, kremowymi i szampańskimi odcieniami. Oba modele można dopasować pod względem kolorystycznym do profili prysznicowych TECEdrainprofile i oferty wiodących producentów armatury sanitarnej.
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.