Komunikaty PR

Na pomoc lemurom, czyli Majonez Kielecki Roślinny oddaje 1% ze sprzedaży

2023-07-07  |  01:00
Biuro prasowe

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” od lat wspiera akcje społeczne, prowadząc także działania proekologiczne. Najnowsza z nich ma zapobiec wyginięciu zagrożonych zwierząt w Afryce – lemurów. Aby to zrobić, znany producent kultowego Majonezu Kieleckiego, przekaże wrocławskiemu ZOO 1% ze sprzedaży produktu w wersji roślinnej.

W środowisku naturalnym lemury żyją jedynie na Madagaskarze. Niestety wskutek działań człowieka, mają coraz mniej przestrzeni do życia. Chcąc temu zapobiec, producent Majonezu Kieleckiego Roślinnego wspólnie z ZOO Wrocław, rozpoczęli akcję, dzięki której jeden procent przychodu ze sprzedaży w/w produktu trafi do Centrum Reniala, które opiekuje się lemurami na Madagaskarze.

Z początkiem maja tego roku wprowadziliśmy do obrotu Majonez Kielecki Roślinny w zmodyfikowanej graficznie etykiecie. Na niej znajduje się grafika lemurów wraz z informacją o akcji. Wspólnie z wrocławskim zoo chcemy zrobić wszystko, aby zadbać o dobrostan tych zwierząt. Działania proekologiczne to ważny kierunek rozwoju marki. Wierzymy, że klienci wybierający nasz produkt, docenią to i sami przyczynią się do wsparcia akcji poprzez aktywne zakupy – powiedział Adam Jamróz, prezes zarządu WSP SPOŁEM.

Gatunek zagrożony – bliski marce Majonezu Roślinnego

Istnieje około 20 gatunków lemurów, z których wszystkie są obecnie (w różnym stopniu) zagrożone wyginięciem. Susze i wycinka lasów, a zarazem ograniczanie zasięgu naturalnego występowania endemitów Madagaskaru to główne z przyczyn spadku populacji m.in. lemurów wari rudych i czarno-białych o ponad 80%, a lemurów katta o 97% w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Lemury to dzikie zwierzęta, które sprawiają mylne wrażenie przyjaznych pupili. Kłusownicy wyłapują je i sprzedają nielegalnie jako zwierzęta domowe – takie działania przyczyniają się do masowej śmierci tych zwierząt.

Na Madagaskarze zagrożone lemury ratuje Centrum Reniala – czyli organizacja, która wspiera ogród zoologiczny oraz naszą Fundację ZOO Wrocław – DODO. Dotychczas przekazaliśmy 34 tysiące złotych na opiekę, leczenie, rehabilitację, karmienie i przywracanie lemurów do środowiska. Sfinansowaliśmy budowę studni, co jest niezwykle ważne na wyspie, którą często dotykają susze. Ponadto sfinansowaliśmy budowę ogródka warzywnego, by opiekunowie lemurów mieli dostęp do własnych roślin, którymi lemury się żywią –mówi Marta Gondek, prezes zarządu Fundacji ZOO Wrocław – DODO.

Majonez Kielecki Roślinny bliski działaniom proekologicznym

Marka Majonez Kielecki Roślinny od dawna dba o relacje z wieloma grupami odbiorców. W zeszłym roku prowadzono m.in. akcję CSR na rzecz rozwoju populacji pszczół wraz z fundacją „Zielona Akcja”. W praktyce, 1% ze sprzedaży flagowego produktu WSP SPOŁEM, wsparł działania związane z nasadzeniami roślin nektarodajnych. Nic więc dziwnego, że i tym razem marka również chce być blisko środowiska naturalnego, wprowadzając podobny mechanizm akcji.

Akcja potrwa do końca roku 2023, a zebrane środki zostaną przekazane Fundacji na początku 2024 roku. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie https://fundacjadodo.pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zwierzęta Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa? Biuro prasowe
2024-07-24 | 14:00

Mokra czy sucha karma: która jest lepsza dla Twojego psa?

Wybór odpowiedniej diety dla psa to ważny element dbania o jego zdrowie i dobre samopoczucie. Według badania grupy Fressnapf, do której należą specjalistyczne sklepy z
Zwierzęta Jak zaplanować udany urlop z pupilem
2024-07-24 | 07:50

Jak zaplanować udany urlop z pupilem

Wakacyjny wyjazd to wspaniała okazja do wzmacniania wyjątkowej więzi łączącej człowieka z czworonożnym przyjacielem. Wspólne spacery w pięknych okolicznościach przyrody,
Zwierzęta Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów
2024-07-19 | 01:00

Glovo i Kakadu łączą siły, aby zapewnić użytkownikom szybkie dostawy produktów

Pies? Kot? A może chomik? Bez względu na to, jakie zwierzę mamy w domu, chcemy dla niego jak najlepiej. Zbilansowana karma, zdrowe przekąski, wygodne legowiska czy nowa obroża dla psa –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.