Komunikaty PR

Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q3 2023

2023-07-14  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W letniej odsłonie #FoodTrends przyjrzymy się najważniejszym trendom branży gastronomicznej na trzeci kwartał 2023 roku. Odkryjemy, w jaki sposób możemy delektować się ulubionymi daniami podczas wyjazdów wakacyjnych. Sprawdzimy, jakie są alternatywy dla tradycyjnego grilla i spojrzymy, w jaki sposób rozwijają się połączone usługi food-delivery i quick commerce.

 

Wygodne dostawy – także na wakacjach

Wakacje – czas relaksu, wypoczynku i podróży – bardzo często tych zagranicznych. A potwierdzają to dane CBOS, 42% Polaków planujących wyjazdy wakacyjne ma zamiar je spędzić poza granicami naszego kraju. To dobra okazja do poznawania innych kultur poprzez odkrywanie  miejscowej kuchni i lokalnych specjałów. Samo odwiedzanie restauracji jest niewątpliwie atrakcją, a jednak czasami mamy ochotę na piknik na mniej zaludnionej plaży czy szybką przekąskę w parku. Chcąc jednocześnie spędzać czas z dala od tłumu i próbować lokalnej kuchni możemy skorzystać z rozwiązań food delivery i zamówić wybrane danie w dowozie. Już teraz operatorzy rozwiązań dowozowych pozwalają na dostawy nie tylko do domu, ale także w plener. Co więcej, wakacje kojarzą nam się również z wygodą. A to mogą nam zapewnić globalni operatorzy dostaw – dzięki temu za granicą możemy korzystać z tej samej aplikacji food delivery, z której korzystamy w Polsce.

„Z Wolt można korzystać również na wakacjach – wystarczy się upewnić, że aplikacja działa na danym rynku. Nie trzeba preinstalować aplikacji ani dodawać ponownie karty – aplikacja automatycznie dostosuje się do wybranej lokalizacji. Dla podróżujących oferujemy również specjalne zniżki do wykorzystania w innych krajach. Ponadto jedną z najciekawszych funkcji aplikacji Wolt jest zakładka z najbardziej polecanymi restauracjami i sklepami przez lokalnych klientów. Niezależnie od tego, czy planujemy zamówienie na wynos, czy jedzenie na miejscu, możemy skorzystać z tej funkcji odkrywania nowych kulinarnych perełek w danym regionie. Dzięki rekomendacjom innych użytkowników mamy pewność, że wybieramy miejsce, które zadowoli nasze podniebienie i dostarczy niezapomnianych doznań kulinarnych” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt.

 

Alternatywne grillowanie

Wspólne grillowanie – to jedna z tych aktywności, które cieszą nas wraz z nadejściem ciepłych, długich dni. To nie tylko możliwość skosztowania długo wyczekiwanych grillowych przysmaków, ale także spędzenia czasu z najbliższymi. Grill kojarzy nam się przede wszystkim z klasycznymi kaszankami i kiełbaskami, ale coraz więcej z nas decyduje się na alternatywy wegańskie – według badań Smart Protein już 40% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa. Dlatego, coraz częściej możemy znaleźć w sklepach wegańskie kiełbaski czy nuggetsy, a Internet zalewają coraz to nowsze przepisy na smaczne warzywa z grilla.

Spotkania towarzyskie organizujemy coraz częściej – z danych CBOS, wynika, że w 2022 roku przybyło osób planujących przyjęcia (wzrost z 63% do 70%), a  kilkukrotną organizację takich spotkań deklarowało 58% Polaków. Czasami decyzja o zorganizowaniu takiego spotkania przychodzi spontanicznie. Wtedy, nie zawsze mamy czas na dokonywanie kompleksowych zakupów. Aby zaoszczędzić czas, warto skorzystać z usług quick commerce – aplikacje mobilne oferują szeroki wybór produktów, od mięs, i alternatyw wege, po dodatki i sosy, które mogą być dostarczone prosto pod nasze drzwi – nawet w godzinę. Można zatem się spodziewać, że propozycje roślinne i szybkie dowozy grillowych produktów znajdą swoich zwolenników w tym kwartale.

 

Dania restauracyjne, zakupy spożywcze, upominki – wszystko w jednym miejscu

W obecnej erze cyfrowej aplikacje mobilne odgrywają kluczową rolę w naszym życiu codziennym, a zakupy online stały się normą. Według danych Spicy Mobile, w Polsce zaledwie 6% ludzi nie ma zainstalowanej na swoim urządzeniu mobilnym żadnej aplikacji zakupowej. Zatem tak duża liczba deklarujących zakupy poprzez aplikacje ma istotne znaczenie dla branży food-delivery i quick commerce. Duże zagęszczenie na rynku powoduje, że operatorzy nieustannie dostosowują swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Nie wystarczy jedynie oferowanie dostaw jedzenia czy zakupów ze sklepów spożywczych – ważną rolę ogrywa m.in. zróżnicowanie asortymentu – szybkie dostawy tego samego dnia ze sklepów z delikatesami, sklepów specjalistycznych, dla zwierząt, a nawet kwiaciarni, sklepów z ubraniami, kosmetykami czy upominków. Ważny jest także odpowiedni dobór promocji w zależności od sezonu np. na dostawy z lodziarni w trakcie lata, a także usługi dodatkowe, np. dostawa gotowego, zapakowanego na prezent produktu w ciągu godziny.

„Nieustannie przyglądamy się rynkowi, wyciągamy z niego wnioski i implementujemy nowe rozwiązania w naszej ofercie. W tym momencie nasi klienci mogą korzystać z usług food delivery i q-commerce z poziomu jednej aplikacji. Szybkie i bezproblemowe dostawy zawdzięczamy rozbudowanej flocie kurierów współpracujących z nami. Wprowadzamy też innowacje z zakresu dostaw zakupów, m.in. usługę Wolt Drive, która pozwala na szybkie, 30-minutowe dostawy również ze sklepów. Ponadto niektóre sklepy wchodzą w wyłączną współpracę z nami, co sprawia, że nasza oferta jest konkurencyjna na rynku i niepowtarzalna” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt.

 

Letni zestaw ratunkowy

Wspomniana wyżej personalizacja oferty i dostosowanie jej do sezonu może mieć wymiar kompleksowy, łączący ze sobą rozwiązania food delivery oraz quick commerce. Przykładowo, latem potrzebujemy szeregu rzeczy: od orzeźwiających posiłków i napojów, poprzez artykuły ochronne czy letnie gadżety. Obecność tych wszystkich produktów w jednym miejscu to wygodne rozwiązanie, nastawione na potrzeby klienta – zwłaszcza jeśli zostaną one do nas dostarczone w czasie poniżej jednej godziny. A jak dobrze wiemy, czynniki te są jednymi z najważniejszych dla współczesnego konsumenta.

Z poziomu jednej aplikacji zatem możemy w bardzo prosty i szybki sposób zamówić lody czy zimne napoje na gorące dni – szybki czas i odpowiednie warunki chłodnicze dostaw pozwolą cieszyć się produktami w nienaruszonym stanie. W letnie dni dbamy także o ochronę przed słońcem i owadami. Jeśli skończył nam się zapas, a mamy w planach wyjście na zewnątrz, nie szkodzi – korzystając z usług quick commerce, możemy zamówić kremy SPF czy spreje na komary. A jeśli wypadnie nam spontaniczny grill, nie musimy martwić się o brak odpowiedniego wyposażenia. Korzystając z usług quick commerce i food delivery, możemy błyskawicznie zaopatrzyć się w przenośny grill, artykuły spożywcze czy koce piknikowe, a także zamówić dodatkowe dania w plener. Idąc za tym przykładem, tak kompleksowe i wygodne oferty, mogą zacząć się pojawiać u coraz większej liczby operatorów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI? Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI?

Miesiąc temu, restauracja NUTA pod batutą Chefa Andrei Camastry powtórzyła swój sukces sprzed roku, utrzymując kulinarnego Oscara – gwiazdkę Michelin. Jest to gwarancja
Żywienie Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!
2024-07-30 | 15:35

Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!

Marzysz o podróży dookoła świata, smakując przy tym smaków różnorodnych kuchni? Dzięki produktom marki FRoSTA, z łatwością przygotujesz szybkie i smaczne dania
Żywienie Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!
2024-07-30 | 13:15

Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!

Rooibos, Yerba Mate i Matcha, czyli propozycje z linii Herbatki Świata Big-Active, są niczym bilet w najodleglejsze rejony globu. Najwyższej jakości składniki i starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.