Komunikaty PR

NIMBUS MIRAI – ASICS stworzył buty biegowe z myślą o ich recyklingu

2024-04-25  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.08 MB )

Wyprodukowane z myślą o zwrocie i recyklingu – marka ASICS przedstawia najnowszy model biegowy NIMBUS MIRAI. Obuwie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby można było przerobić je po okresie użytkowania. Wszystko to bez uszczerbku dla jakości oraz wydajności.

W języku japońskim słowo "mirai" oznacza przyszłość, odzwierciedlając zaangażowanie ASICS w wywieranie pozytywnego wpływu na przyszłe pokolenia biegaczy. Zaprojektowane z myślą o recyklingu NIMBUS MIRAI zachęcają biegaczy do oddania butów po zakończeniu ich użytkowania, aby wesprzeć ich podróż w kierunku obiegu zamkniętego.

NIMBUS MIRAI stanowi kolejny ważny krok w realizacji misji ASICS, aby osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2050 roku. W ubiegłym roku marka wyprodukowała najlżejsze na rynku sneakersy, emitujące CO2e – GEL-LYTE™ III CM 1.95.

Nowy model jest jednym z najbardziej zaawansowanych, jakie ASICS kiedykolwiek wyprodukował. Cholewka, zaprojektowana z jednolitego materiału poliestrowego, nie ma nakładek, co oznacza, że but można łatwo posortować i poddać procesowi recyklingu, gdy nadejdzie odpowiedni moment. Specjalny rodzaj oryginalnego kleju stworzonego przez ASICS również ułatwia ten proces. ASICS potwierdził w testach, że 87,3% materiału cholewki, który został poddany recyklingowi, można odzyskać jako nowy materiał poliestrowy gotowy do ponownego użytku.

Dodatkowo, but posiada podeszwę środkową FF BLAST PLUS ECO, która zapewnia maksymalną amortyzację i jest wykonana w około 24% ze źródeł odnawialnych, takich jak resztki z przetwarzania trzciny cukrowej. NIMBUS MIRAI zapewnia jakość i wydajność, jakiej biegacze oczekują od ASICS, jednocześnie stawiając na zrównoważony design.

Produkcja butów do biegania NIMBUS MIRAI w obiegu zamkniętym to apel ASICS skierowany do biegaczy, który dotyczy istotnej kwestii w branży obuwia sportowego. Przez długi czas obuwie było projektowane z myślą o jednorazowym użyciu. Jednak sama liczba około 23,9 miliarda butów produkowanych każdego roku na całym świecie, które trafiają na wysypiska śmieci lub są spalane, jest nie do zaakceptowania.

Podejście ASICS do projektowania jest zgodne z filozofią firmy, która pomaga każdemu osiągnąć zdrowy umysł w zdrowym ciele – czynniki, które są możliwe tylko wtedy, gdy możemy poruszać się po zdrowej Ziemi. NIMBUS MIRAI to celebracja wyjątkowej filozofii projektowania ASICS – opartej na zaangażowaniu w produkcję doskonałych produktów i technologii zatwierdzonych przez Instytut Nauki i Sportu w japońskim Kobe.

Po raz pierwszy w historii ASICS biegacze mogą zwrócić buty w sklepach stacjonarnych marki lub za pośrednictwem wysyłki na wielu rynkach na całym świecie, w tym w sklepach detalicznych marki w Wielkiej Brytanii, Holandii i Francji, aby nadać im nowe życie oraz kupić kolejną parę.

Kontynuujemy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wierzymy, że odzież sportowa z obiegu zamkniętego stanie się normą. NIMBUS MIRAI jest dla nas kamieniem milowym w dążeniu do zeroemisyjności. Skupiliśmy się na tym, aby innowacje nie wpłynęły na komfort oraz wygodę użytkowania. Prosimy jednak biegaczy, aby zrobili jeszcze jeden krok. Gdy przyjdzie odpowiedni moment, mogą zwrócić nam ten model. W ten sposób będziemy kontynuować naszą misję w tworzeniu zdrowej Ziemi dla przyszłych pokoleń – powiedział Fumitaka Kamifukumoto, lider projektu rozwoju produktu NIMBUS MIRAI w ASICS.

Buty ASICS NIMBUS MIRAI są dostępne w sprzedaży na ASICS.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę? Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę?

Polacy zdają sobie sprawę ze znaczenia aktywności fizycznej, jednak mimo to większość z nas nie spełnia zaleceń WHO w tym zakresie. Co ciekawe, powodem nie zawsze jest brak czasu, a
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze
Sport ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
2024-07-17 | 13:30

ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu

Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.