Nowy poziom dekoracji - Grupa Tubądzin oferuje zdobione płytki
![Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_989268903.png)
W Fabryce w Tubądzinie działa nowoczesną linia do dekoracji płytek wielkoformatowych. Nowa technologia druku cyfrowego bezpośrednio na płytce wypalonej, to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie, które umożliwia zdobienie produktów mierzących nawet 150 x 300 cm.
Zmodernizowana linia produkcyjna w CT1 została wyposażona w ploter do druku cyfrowego specjalnymi tuszami ceramicznymi, który pozwala na dekorację płytek o szerokości sięgającej nawet 150 cm i długości do 300 cm, z użyciem 13 kolorów. Taki sposób zadruku daje bardzo duże możliwości dekoracyjne. Nie tylko gwarantuje wysoką rozdzielczość i intensywność kolorów, co przekłada się m.in. na realistyczne odwzorowanie elementów natury, ale także zapewnia szeroką gamę kolorystyczną. Dzięki temu paleta barw rozbuduje się o trudno osiągalny do tej pory kolor czerwony czy biały na czarnym tle, zwiększy się też nasycenie tonów – od głębokiej zieleni po intensywne bordo.
Złoto i platyna
– Dekoracje na płytkach możemy wykonywać z użyciem specjalnych tuszy zawierających 10% złoto i platynę. Dzięki temu dekory mają oryginalny blask charakterystyczny dla drogocennych kruszców – tłumaczy Mirosław Jędrzejczyk, prezes Grupy Tubądzin. – Inwestycja kosztowała ponad 30 mln zł. Umożliwia tworzenie wyrafinowanych produktów dla wymagających klientów, a także gwarantuje najwyższą jakość zdobień.
Vetroza czyli linia zdobnicza może dekorować płytki wszystkich formatów produkowanych w Grupie Tubądzin. Nadruk zsynchronizowany z efektami specjalnymi umożliwi dodatkowe zdobienie złotem, platyną czy lustrem np. dekoracyjnych żył na marmurowych płytkach. Nowością jest zdobienie płytek o wklęsłych strukturach, dzięki czemu zyskują one ciekawy i pogłębiony efekt wielowymiarowości i przestrzenności. Po druku płytki są ponownie wypalane w temperaturze sięgającej 800 °C. Dzięki temu nadruk jest trwały, a kolory zachowają swoje odcienie przez setki lat.
– Płyty wielkoformatowe z oryginalnymi dekoracjami znajdują zastosowanie nie tylko we wnętrzach, ale także jako elementy elewacji wentylowanych. Grupa Tubądzin realizuje niestandardowe projekty. W Łodzi powstało niezwykłe podwórko artystyczne „Narodziny dnia” na którym dzieła Wojciecha Siudmaka zdobią elewację. Fasadę Centrum Logistycznego Grupy Tubądzin w Cedrowicach zdobi obraz składający się z 479 elementów – największy z nich to płytka o wymiarach 120 x 240 cm, a najmniejszy to trójkąt o wymiarach 52 x 45 x 27 cm – wylicza Mirosław Jędrzejczyk
Tubądzin był pierwszą firmą w Polsce, która rozpoczęła produkcję wielkiego formatu. Możliwości technologiczne Grupy Tubądzin pozwalają na produkcję płyt z dowolnym rysunkiem, wzorem czy grafiką.
Tubądzin od lat słynie z najbardziej wyszukanych form dekoracyjnych – od satynowego w dotyku wykończenia płytki, po trójwymiarowe, ciekawie zdobione formy o niespotykanym na rynku designie. Nowoczesna linia zdobnicza, pozwoli zrealizować ambitne, kreatywne pomysły architektów i projektantów działających w grupie TU_kolektyw.
Budowa nowej linii dekoracyjnej to kolejny etap planu rozwoju Grupy Tubądzin. Firma inwestuje w innowacyjne technologie, które gwarantują nowoczesne wzornictwo i światowy design, ale także zapewniają zrównoważoną produkcję.
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.