Komunikaty PR

Łódź oczami sztucznej inteligencji? Warsztaty generowania grafik AI w Muzeum Fab

2023-06-26  |  10:00
Biuro prasowe

Łódź oczami sztucznej inteligencji? Warsztaty generowania grafik AI w Muzeum Fabryki

 

Chcesz stworzyć obraz, ale nie masz zdolności manualnych? A może chciałbyś wygenerować grafikę, która odzwierciedli dokładnie to, co masz w głowie? Pomocna może okazać się sztuczna inteligencja… trzeba tylko wiedzieć, jak jej używać. Muzeum Fabryki organizuje warsztaty w ramach projektu Lodz600, czyli stworzenia kolekcji 600 obrazów na 600-lecie Łodzi. Będzie można samodzielnie sprawdzić możliwości aplikacji do tworzenia grafik z pomocą AI. Pod okiem instruktora, uczestnicy wygenerują swoją wizję naszego miasta. Najciekawsze prace dołączą do projektu Lodz600.

 

Warsztaty generowania grafik AI w ramach Lodz600

30.06, godz. 13:30 i 15:30, Muzeum Fabryki

 

Wydarzenie jest organizowane w ramach akcji Lodz600, której celem jest zebranie 600 prac malarskich poświęconych miastu Łódź. Do projektu zaproszeni są utalentowani artyści z całego świata, a teraz możliwość dołączenia mają także łodzianie. Po raz pierwszy w Muzeum Fabryki będzie można wziąć udział w innowacyjnych warsztatach z generowania grafik przy użyciu sztucznej inteligencji.

 

Temat sztucznej inteligencji zdominował nagłówki gazet, portali społecznościowych oraz serwisów informacyjnych. AI oferuje nam mnóstwo możliwości, a jedną z nich jest generowanie dowolnych obrazów, zawierających każdy szczegół, o jakim tylko pomyślimy. Efektywne korzystanie z programów do tworzenia obrazów wymaga jednak odpowiedniego know-how. Z tego powodu w piątek (30.06) w Muzeum Fabryki w Manufakturze odbędą się warsztaty, na których będzie można nauczyć się, w jaki sposób generować obrazy za pomocą programów AI oraz jak pisać „prompty”, czyli specjalne hasła, dzięki którym sztuczna inteligencja wygeneruje dokładnie to, o czym myślimy. Warsztaty poprowadzi Tomasz Mostowski (Graphic Designer w studiu graficznym 38 Content Communication). Celem będzie stworzenie autorskiego obrazu Łodzi – takiej, jaką widzi ją twórca. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie własna wyobraźnia, bo sztuczna inteligencja stworzy niemalże wszystko.

 

Uczestnicy będą musieli przynieść swoje komputery, ale to organizator zapewnia dostęp do Midjourney, czyli najpopularniejszego programu AI do generowania grafik. Najlepsze prace zostaną wydrukowane na płótnie utkanym na 150-letnich krosnach Muzeum Fabryki i dołączą do wielkiej bazy.

 

Zapisywać można się mailowo, pod adresem rzecznik@manufaktura.com w tytule wpisując „Warsztaty AI” oraz wybraną godzinę zajęć. Dwie grupy liczyć będą po 15 osób, dlatego zapisywać trzeba się szybko. Zapisy trwają do środy (28.06) do końca dnia.

 

Akcja Lodz600 jest już na półmetku – zebrano prawie 400 z 600 obrazów. Finał projektu będzie wyjątkowy nie tylko pod względem skali przedsięwzięcia ale przede wszystkim ze względu na szczytny cel. 600 zgromadzonych obrazów zostanie wystawionych na licytacje, a pieniądze uzyskane z ich sprzedaży zostaną przekazane partnerowi projektu – Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.