Outdoor’owe aktywności. Co i jak ćwiczyć na zewnątrz jesienią?
Rześkie powietrze i wciąż plusowe temperatury sprawiają, że jesienią, także możemy wybierać z całej gamy sportów, które uprawia się pod gołym niebem. Jednym z przykładów jest jogging. Pozwoli on zwalczyć stres oraz nagromadzone napięcie, a przy okazji da nam się porządnie zmęczyć, a także zadba o natychmiastowy wzrost poziomu endorfin. Dla fanów wycieczek i obcowania z naturą idealny będzie trekking. Kilkudniowa wędrówka po – szczególnie malowniczych jesienią – górskich szlakach pozwoli na spędzenie czasu bez pośpiechu oraz da wytchnienie od technologicznych rozpraszaczy, a noce pod namiotem lub w schroniskach dostarczą niezapomnianych wrażeń. Dobrym jesiennym kompanem będzie także… rower! To świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie mają zbyt wiele czasu i okazji do ćwiczeń w ciągu dnia. Rowerem możemy dojeżdżać np. do pracy czy na uczelnię. Tym samym ominiemy korki, tłumy pasażerów w komunikacji miejskiej, a przede wszystkim – zadbamy o zdrowie i dobre samopoczucie. Ciekawym pomysłem na jesienną aktywność jest również nordic walking. Kijki trzymane w dłoniach sprawiają, że podczas treningu używamy siły równomiernie z obu stron, a także wzmacniamy mięśnie znacznie efektywniej niż podczas zwykłego spaceru. Tak spędzony czas napełni nas optymizmem oraz pozwoli utrzymać dobrą kondycję.
Wybierając jesienną aktywność na świeżym powietrzu, nie możemy zapomnieć o odpowiednim stroju. Z uwagi na kapryśną, jesienną pogodę najskuteczniejsze jest ubieranie się na tzw. cebulkę. Pierwszą warstwę powinien stanowić lekki, przylegający t-shirt lub sportowy longsleev. Następnie należy założyć docieplającą ciało bluzę, a na to nieprzemakalną i nieprzepuszczającą wiatru kurtkę. Pamiętajmy również o tym, że materiały, które nosimy na co dzień, niekoniecznie sprawdzą się podczas uprawiania sportu, dlatego przed kupnem odzieży przeznaczonej do outdoor’owych wyczynów, warto zwrócić uwagę na metkę ze składem i w tym przypadku zrezygnować z materiałów takich jak bawełna. Techniczna odzież, w którą ubierzemy się warstwowo, jest niezwykle funkcjonalna. Może zapobiec zarówno przegrzaniu się ciała podczas intensywnego treningu, jak i uchronić przed zmarznięciem.
Równie ważny jest dobór obuwia. Z uwagi na utrzymującą się jesienią wilgoć i opadające z drzew, śliskie liście, najlepiej będzie wyposażyć się w dostosowane do tego typu niespodzianek buty z wyższą cholewką, a także antypoślizgową podeszwą. Kompletując swój strój na aktywną jesień, nie zapomnijmy również o czapce i rękawiczkach, które uchronią nas przed wiatrem i większym chłodem.
Miejscem, w którym znajdziemy szeroką ofertę odzieży, obuwia i sprzętu outdoor’owego jest GO Sport. Naszym sprzymierzeńcem podczas przygotowań do szybko zmieniającej się jesiennej aury będą produkty od marki Outventure, która w swym asortymencie posiada odzież idealną zarówno do joggingu w miejskich parkach, jak i trekkingu po leśnych ścieżkach. Możemy wybierać spośród szerokiej gamy butów outdoor’owych w wersji damskiej i męskiej, kurtek turystycznych idealnych na wymagające warunki atmosferyczne, ocieplanych spodni czy koszulek oraz bluz technicznych, które zadbają o nasz komfort podczas aktywności na zewnątrz. Dostępna w GO Sport marka Outventure to również przydatne podczas dłuższych wypraw plecaki turystyczne czy namioty, a także czapki i rękawiczki. Cała kolekcja Outventure dostępna jest w sklepach stacjonarnych GO Sport oraz na www.gosport.pl.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.