Pasja, rywalizacja i elegancja - Grupa Tubądzin i zawody jeździeckie Lewada Art
Perfekcyjna technika, widowiskowe pokazy i niezapomniana atmosfera - urokliwy Zamek w Mosznej gościł uczestników Lewada Art Cup, nazywanego polskim “Royal Ascot”. Sponsorem wydarzenia była Grupa Tubądzin.
Konie od wieków urzekają swoim pięknem i wdziękiem, tworząc niezwykłą więź z ludźmi. Początkowo używane były głównie do pracy i transportu, później stały się symbolem rywalizacji w sportach jeździeckich, które były ulubioną rozrywką starożytnych Greków i Rzymian. Współczesne jeździectwo wykształciło się w XIX wieku. Pasja do koni była też źródłem inspiracji dla twórców mody i designu. Thierry Hermes był kaletnikiem i zaczynał swoją karierę od produkcji akcesoriów jeździeckich. Dzięki zdobytemu doświadczeniu rozszerzył ofertę o wysokiej jakości rękodzieło. Marka ewoluowała, w ofercie pojawiły się skórzane torebki, szaliki, odzież, akcesoria i perfumy. Dziś Hermes kontynuuje swoje dziedzictwo, w logo marki znajdziemy konie spięte w karetę. Firma organizuje zawody Saut Hermes. Podobnie działa Longines od 1878 roku wspierając konkursy jeździeckie, takie jak prestiżowe zawody Royal Ascot, gdzie co roku obecna jest brytyjska rodzina królewska. Królowa Elżbieta znana była ze swojej miłości do koni. Polak Andrzej Sałacki zachwycił ją pokazem ujeżdżania konia bez użycia ogłowia.
Andrzej Sałacki to utalentowany jeździec, który zdobył liczne medale zarówno na arenie krajowej, jak i międzynarodowej. Jego imponujące osiągnięcia obejmują tytuł pierwszego polskiego finalisty Pucharu Świata. Dziś pełni funkcję prezesa klubu jeździeckiego Lewada.
Andrzej Sałacki jest inicjatorem polskiego odpowiednika prestiżowych zawodów Royal Ascot - Lewada Art Cup, na których Grupa Tubądzin pojawia się co roku. W tegorocznej edycji rywalizacja tradycyjnie miała miejsce w ostatni weekend sierpnia, w nowej lokalizacji. Po raz pierwszy Lewada Art Cup gościł na malowniczym Zamku w Mosznej, który był tłem dla tego wyjątkowego wydarzenia. Na zamku pojawiły się ikony polskiego kina, jak choćby Daniel Olbrychski czy Paweł Deląg. Katarzyna Dowbor świętowała tam 40-lecie pracy telewizyjnej, a Andrzej Grabowski zaskoczył wszystkich prezentując swoje doskonałe umiejętności kulinarne.
Poza wspomnianą już Katarzyną Dowbor do Mosznej przyjechali m.in. Karol Strasburger, Emilia Krakowska, Dariusz Kordek, Marek Siudym, Tomasz Oświeciński, Kevin Aiston, Maciej Florek, Robert Janowski, Jarosław Kret, Alex Martinez, Anna Powierza, Artur Pontek, Beata Sadkowska-Pontek, Henryk Sawka, Mark Shepherd, Roch Siemianowski, Robert Osam-Gyaabin.
Znani artyści brali udział w zawodach jako goście lub uczestnicy w jednej z czterech konkurencji jeździeckich: skokach przez przeszkody, ujeżdżeniu, powożeniu lub west ridingu.
Grupa Tubądzin była obecna na wydarzeniu, prezentując się w specjalnie przygotowanym namiocie. Goście, delektując się kawą, mieli okazję poznać bliżej bogatą ofertę marki oraz osobiście przyjrzeć się najnowszym kolekcjom. Wielkoformatowe płytki Onice Bianco MAT stworzyły efektowną ściankę w strefie VIP. To właśnie na jej tle gwiazdy mogły uwiecznić swój udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Co więcej, goście zawodów otrzymali też pamiątkowe płytki, ozdobione specjalną, okolicznościową grafiką przygotowaną przez Henryka Sawkę. Grupa Tubądzin przyznała także nagrodę fair play, którą uhonorowała Beata Sadkowska-Pontek za wyjątkowe wsparcie, jakie okazywała rywalom.
Wyjątkowe zawody jeździeckie stanowią połączenie pasji, piękna i sportowych emocji. Lewada Art Cup na Zamku w Mosznej jest przykładem, jak sport może zostać połączony ze światem sztuki i estetyki.
Oaza spokoju na Żoliborzu
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.