Komunikaty PR

Platige Image prezentuje możliwości technologii motion capture

2023-06-15  |  12:07

W spocie promującym, najnowocześniejsze w tej części Europy, studio motion capture pokazano kulisy pracy z kaskaderami i specjalistami realizującymi materiały, na potrzeby filmów, seriali, gier komputerowych oraz reklam. W niespełna dwuminutowym spocie zobaczymy, jak pod bacznym „okiem” kilkudziesięciu kamer, pracują kaskaderzy i aktorzy. Ich występy są przenoszone na obraz cyfrowy przy pomocy zaawansowanych programów komputerowych.

Otwarte na początku 2023 r. studio jest elementem realizacji strategii Platige Image na lata 2021-2025. Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła tworzyć nie tylko kolejne realizacje na potrzeby, takich gigantów, jak Acitvision, Ubisoft, Sony czy SEGA, ale także realizować większe i jeszcze bardziej zaawansowane produkcje.

Warszawskie studio Mocap wyróżnia się konkurencyjnymi wymiarami (20m x 13m x 8m). Dzięki takiej kubaturze można w nim realizować sceny z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture. Studio wyposażone jest m.in. w 62 kamery OptiTrack PrimeX, system 4 wirtualnych kamer z informacją zwrotną w czasie rzeczywistym, z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm. Nad realizowanymi w Platige Mocap Studio projektami czuwa kilkunastoosobowy zespół doświadczonych reżyserów, supervisorów, TD i animatorów.

– Studio o tak dużych gabarytach, wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt oraz oprogramowanie, umożliwi nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie. Od lat stale zwiększamy naszą obecność na rynkach międzynarodowych i posiadanie odpowiedniego do skali naszych działań zaplecza technologicznego jest niezbędne – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image.

Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora, ale też poruszającego się rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Technika rozwijana od lat 70-tych, na dużym ekranie zagościła na dobre dopiero w latach 90-tych (Park Jurajski, Terminator, Star Wars). Od tego czasu technologia przeszła znaczną ewolucję. Dziś motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem animacji. Najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym przykładem jest, zrealizowana niespełna dekadę temu, trylogia Hobbit z niezapomnianymi kreacjami Golluma (Andy Serkis) czy smoka Smauga (Benedict Cumberbatch) w filmach Petera Jacksona, czy Na’vi z Avatara.

– Choć nowe studio działa zaledwie od kilku miesięcy, mamy już za sobą pierwsze udane realizacje. Obecnie pracujemy nad kolejnymi, w tym – dzięki zastosowaniu, tak zwanych remote sessions – dla klientów z całego świata, bez potrzeby ich osobistego udziału. Dzięki umożliwieniu zdalnego wglądu w postęp prac niemal w czasie rzeczywistym, zapewnieniu dostępu do plików roboczych oraz zdjęć możemy realizować zlecenie z każdego zakątka świata – mówi Krzysztof Krok, Managing Director w Platige Image.

Jak wygląda Platige Mocap Studio i jak wygląda kręcenie scen z udziałem aktorów można zobaczyć w filmie opublikowanym na kanale PlatigeImage w serwisie YouTube.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film MODA I SPORT – O TYM, JAK SPORT ZMIENIŁ NASZĄ GARDEROBĘ NA ARTE.TV Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

MODA I SPORT – O TYM, JAK SPORT ZMIENIŁ NASZĄ GARDEROBĘ NA ARTE.TV

Jest wszędzie. Noszą ją zwykli ludzie, sportowcy i światowe gwiazdy. Nie tylko biega się w niej i spaceruje, ale coraz częściej zakładamy ją na spotkania w gronie przyjaciół czy
Film Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?
2024-07-23 | 01:00

Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?

Stan psychiczny polskich dzieci i młodzieży w Polsce stale się pogarsza – według badań NFZ z 2021r. na depresję chorowało 2% dzieci w wieku 6-12 lat oraz aż 20% w grupie
Film Fundacja Avalon partnerem społecznym filmu „Drużyna A(A)”
2024-07-22 | 11:00

Fundacja Avalon partnerem społecznym filmu „Drużyna A(A)”

Czwórka alkoholików i dwie cysterny spirytusu do przeszmuglowania w słusznej sprawie. Co może pójść nie tak? Odpowiedź widzowie poznają już 20 września, gdy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.