Komunikaty PR

Po siedmiu latach przerwy, Rajdowe Mistrzostwa Świata wracają do Polski!

2023-10-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

WRC Promoter GmbH oraz Polski Związek Motorowy podpisały umowę, na którą polscy kibice czekali od 2017 roku. Najważniejsza impreza rajdowa w naszym kraju – Rajd Polski – ponownie została rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. To efekt między innymi rosnącej popularności i zainteresowania rajdami w Polsce, a także samym WRC za sprawą transmisji z wszystkich rund na antenie Motowizji w ramach projektu Rally.TV.

Rajd Polski, będącym drugim po Rajdzie Monte Carlo najstarszym wciąż się odbywającym rajdem na świecie, był częścią kalendarza pierwszego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku. Wtedy na trasach wokół Krakowa zwyciężyli Achim Warmbold pilotowany przez późniejszego szefa Peugeot Sport i Scuderii Ferrari oraz prezydenta FIA Jeana Todta.

Na kolejną okazję, by w naszym kraju zobaczyć rywalizację najlepszych załóg świata, trzeba było czekać do sezonu 2009. To także była jednak jednorazowa historia. Rajd Polski w kalendarzu WRC znalazł się na dłużej w 2014 roku. Przez cztery kolejne lata polscy kibice oraz liczne grono zagranicznych pasjonatów zjeżdżało się do Mikołajek, by na własne oczy oglądać jedne z najszybszych samochodów rajdowych w historii.

Kolejne edycje Rajdu Polski odbywały się w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy i cieszyły się wciąż sporym zainteresowaniem. Z roku na rok podnosił się poziom organizacyjny zawodów, a także poprawiały oceny delegatów i przedstawicieli FIA. Jednocześnie zaczęły się pojawiać pytania, czy i kiedy Rajd Polski ponownie będzie w mistrzostwach świata.

Swoje własne działania na rzecz zwiększenia popularności rajdów w Polsce, co zarazem zwiększało szanse na obecność Rajdu Polski w kalendarzu WRC, podjęła Motowizja. Każda edycja od 2015 roku była relacjonowana na antenie kanału motoryzacyjnego, a w sezonie 2021 doszło do pierwszego przełomu.

Z okazji setnych urodzin Rajdu Polski podjęto decyzję, by rywalizacja zakończyła się na najsłynniejszej ulicy w Polsce dla fanów rajdów – warszawskiej Karowej. W związku z panującym wtedy reżimem pandemicznym nie można było wpuścić kibiców, ale aby to wszystkim zrekompensować, Motowizja podjęła się przygotowania transmisji na żywo
z ostatniego odcinka specjalnego, dzięki której cały świat mógł przekonać się o magii „Pani Karowej”.

Relacja na żywo spotkała się z ogromnym zainteresowaniem kibiców, ale rozbudziła także apetyty. W sezonie 2022 na antenę Motowizji powróciły podsumowania rund Rajdowych Mistrzostw Świata. Owocna współpraca na przestrzeni kolejnych miesięcy z WRC Promoter GmbH, odpowiadającym także za Rajdowe Mistrzostwa Europy sprawiła, że tym razem nie było transmisji z jednego odcinka specjalnego, ale ze wszystkich mazurskich oesów. Polscy kibice pierwszy raz w historii mogli zobaczyć w domowym zaciszu całe to najważniejsze motorsportowe wydarzenie w naszym kraju, dodatkowo okraszone eksperckim komentarzem w języku polskim. Co więcej, pierwszy raz od sezonu 2013 wygrała polska załoga. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk poszli w ślady Kajetana Kajetanowicza, Krzysztofa Hołowczyca, Janusza Kuliga, Sobiesława Zasady i innych legend polskiego motorsportu, którym udało się wygrać najważniejsze zawody w kraju.

Ogromna oglądalność na przestrzeni całego weekendu otworzyła drogę do nowych, ambitniejszych pomysłów. Z początkiem 2023 roku ruszył projekt Rally.TV – wspólna inicjatywa Motowizji oraz WRC Promoter GmbH. Widzowie kanału motoryzacyjnego dzięki temu zyskali dostęp do unikatowych materiałów historycznych o Rajdowych Mistrzostwach Świata emitowanych codziennie w stałym paśmie, a także transmisji na żywo z każdego odcinka specjalnego rund WRC i ERC oraz każdych zawodów w ramach Rallycrossowych Mistrzostw Świata i Europy.

Odzew ze strony kibiców był masowy i natychmiastowy. Oglądalność Motowizji osiągnęła najwyższe w historii poziomy, a rajdy samochodowe dotarły do nowych pokoleń oraz osób, które z różnych powodów przestały się nimi interesować. Miłość do rajdów ponownie  obudziła się w narodzie.

To otworzyło drzwi do rozwiązania najbardziej ambitnej kwestii – powrotu Rajdu Polski do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. Teraz możemy już powiedzieć to oficjalnie – w czerwcu 2024 roku w Mikołajkach zobaczymy najlepszych kierowców i pilotów tego sportu. Powrót Rajdu Polski do mistrzostw świata, jak i cały sezon WRC obejrzycie oczywiście w pełni na żywo na antenie Motowizji!

Bardzo się cieszymy, że Rajd Polski ponownie zagości w kalendarzu WRC. Przez lata obserwowaliśmy rosnącą popularność rajdów samochodowych w Polsce, kraju, który jest dla nas bardzo ważny. Widzieliśmy, ilu kibiców pojawiało się na trasach poszczególnych rund Rajdowych Mistrzostw Europy i doceniamy ich pasję. Niezwykle istotna jest również współpraca z Motowizją przy projekcie Rally.TV. Właśnie dzięki niej w Polsce można oglądać na żywo wszystkie rundy WRC, ERC, a także World RX. Te wszystkie czynniki sprawiły, że w Mikołajkach po raz pierwszy od lat zobaczymy najlepszych kierowców i najszybsze samochody rajdowe – skomentował Philipp Maenner, Senior Director Media Rights WRC Promoter GmbH.

Naszym celem był zawsze powrót Rajdu Polski do cyklu mistrzostw świata. To dla nas powód do radości i dumy, że starania Polskiego Związku Motorowego zostały uwieńczone powodzeniem dzięki organizacji rajdu na najwyższym poziomie, potwierdzonej w raportach FIA, a także bardzo dobrej współpracy z Orlen S.A, naszym sponsorem tytularnym i niezawodnym, wieloletnim partnerem. Zawsze możemy również liczyć na nieocenioną pomoc z strony Mikołajek, które goszczą rajd już od 2006 roku i pokazują wyjątkowe umiejętności przy organizacji wielkich imprez sportowych. Awans rajdu do cyklu WRC to z pewnością spełnienie marzeń kibiców, którzy jak zawsze zapełnią przygotowane dla nich bezpieczne strefy do podziwiania nieprzeciętnych umiejętności takich gwiazd ja Kalle Rovanpera, Sebastien Ogier, Ott Tanak, Thierry Neuville czy Elfyn Evans, ale również polskiej, rajdowej czołówki. Trwają już intensywne prace nad osiemdziesiątą, jubileuszową edycją rajdu, który dla wszystkich będzie wyjątkowym wydarzeniem sportowym – powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego.

- To dzień, który zapisze się w historii polskiego sportu. Rajd Polski ponownie został rundą Rajdowych Mistrzostw Świata! Pokazaliśmy, że ta dyscyplina wciąż jest kochana i że możemy zaszczepić tę miłość wśród młodych pokoleń. Nasze transmisje z Rajdu Polski, rund WRC i ERC udowodniły, że wciąż jest mnóstwo kibiców, którzy chcą oglądać w akcji najlepszych z najlepszych. Naszym celem od zawsze był rozwój i popularyzacja sportów motorowych w Polsce i dlatego cieszę się, że dokonuje się to również przy wsparciu ORLEN S.A, który jest wielkim ambasadorem motorsportu w naszym kraju. Czuję ogromną satysfakcję i dumę z tego, że za dziesięć miesięcy będę mógł oglądać Rajdowe Mistrzostwa Świata na polskich odcinkach specjalnych z kilkudziesięcioma tysiącami kibiców, jak również z faktu, że jako Motowizja dołożyliśmy do tego małą cegiełkę. Oczywiście polscy fani będą mogli również śledzić zmagania w pełni na żywo na antenie Motowizji Rally.TV, podobnie jak cały sezon WRC – dodaje Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.

 

Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma kilkanaście produkcji polskich oraz ponad 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To wyjątkowa telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Kanał prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji, a także niezapomniane spotkania z legendami i klasykami (Motoikony, Moto Archiwum Wojtka Majewskiego). Motowizja oferuje interesujące polskie programy, zarówno dla wielbicieli czterech (Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, program Na Osi, prezentujący ciężką motoryzację, Autoportret Ostrego – stały format Aleksandra Ostrowskiego, Kamperowizja – nowości ze świata samochodów turystycznych) jak i dwóch kółek (Motoślad, którego gospodarzem jest również Aleksander "Ostry" Ostrowski). Z kolei programy: Motorsportwizja, Inmotorsport.tv originals czy RMSP Raport dostarczają widzom aktualnych relacji o polskim motosporcie, a osobowości związane z rynkiem motoryzacyjnym można spotkać u boku Joanny Zientarskiej w jej autorskim programie Zientarowe Motolove.

Motowizja to także wielkie sportowe emocje na żywo. Od początku sezonu 2023, w ramach Rally.TV kanał pokazuje transmisje wszystkich rund Rajdowych Mistrzostw Świata oraz Rajdowych Mistrzostw Europy, w całości, na żywo, z polskim komentarzem min. Mikołaja Sokoła, Grzegorza Gaca, Sławomira Szymczaka i Michała Adamiuka, a także relacje i transmisje z rund Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Wśród transmisji są również liczne zawody żużlowe oraz najpopularniejsza amerykańska seria wyścigowa NASCAR Cup Series. Antenę Motowizji wypełniają też liczne podsumowania międzynarodowych serii w tym: DTM, FIA Formula European Championship, Porsche Carrera Cup Germany, Ferrari Challenge Europe czy wyścigów motocyklowych Isle of Man,


Motowizja dociera do ponad 4 mln gospodarstw domowych, czyli do 12 milionów Polaków, osiągając zasięg techniczny na poziomie 30%. Motowizja jest dostępna w dystrybucji satelitarnej na Platformie Canal+ na pozycji 190, w Orange TV – pozycja 128, w sieciach kablowych: UPC – pozycja 516 oraz 572,  Vectra – pozycja 215, Multimedia Polska – pozycja 127, TOYA - pozycja 34 oraz w Inea na kanale 532 oraz 150 (Hiway) jak również w ofercie PLAY NOW w pakiecie Ekstra i Sport, w player.pl – pakiet Moto oraz WP Pilot, a także w innych sieciach kablowych, m.in. Elsat, Echostar, Evio, InterArena, SGT. Wyłącznym dystrybutorem kanału jest Frame by Frame.

 

WWW: https://www.motowizja.pl

FACEBOOK: www.facebook.com/motowizja

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/motowizja/

TWITTER: https://twitter.com/motowizja

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację? Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:00

Fotoradary – jak działają i gdzie można sprawdzić ich lokalizację?

Funkcjonowanie fotoradarów w Polsce Fotoradary w Polsce często ustawiane są w rejonach, w których w przeszłości występowała duża liczba wypadków lub wykroczeń. O
Motoryzacja Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE
2024-07-09 | 01:00

Średni wiek samochodu w Polsce jest o 3,6 roku większy niż średnia dla UE

W tym roku prawdopodobny jest najwyższy od lat import indywidualny używanych samochodów. To często starsze auta – średnio ponad 12-letnie. Średnia wieku samochodu
Motoryzacja Rzeź średnich firm transportowych
2024-07-09 | 01:00

Rzeź średnich firm transportowych

Średnie firmy transportowe, które rozwinęły firmy do kilkunastu pojazdów, teraz wyprzedają park maszynowy. Właściciel, jeżdżąc na 2 auta „ze szwagrem”, ma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Handel

Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności

W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.