Pomagaj Bardziej z Fundacją Poland Business Run i BLIKIEM
Pomagaj Bardziej z Fundacją Poland Business Run i BLIKIEM
Fundacja Poland Business Run od 12 lat organizuje największą charytatywna sztafetę biznesową, aby pomagać osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi i po mastektomii. W tym roku można zaangażować się w inicjatywę nie tylko poprzez udział w biegu. Dzięki współpracy z BLIKIEM każdy może przekazać na numer telefonu 519 815 815 dowolną kwotę na rzecz podopiecznych Fundacji.
Poland Business Run to cykliczne wydarzenie łączące firmy, organizacje i prywatne osoby w jednym celu – pomocy charytatywnej. W tym roku 3 września ponad 35 000 biegaczy na całym świecie pobiegnie po protezy, wózki i rehabilitację dla beneficjentów biegu. Tylko w ubiegłym roku udało się w ten sposób pomóc 137 osobom, a kwota dofinansowań sięgnęła miliona złotych.
– Cieszymy się, że dzięki BLIKOWI możemy zaprosić do wsparcia naszej idei kolejne osoby i budować wielowymiarową sztafetę pomocy, nie tylko w dosłownym, biegowym znaczeniu. Wierzymy, że dzięki tak prostemu rozwiązaniu będziemy mogli razem pomóc jeszcze bardziej, zgodnie z nazwą akcji. A potrzeby są ogromne, ponieważ co roku w Polsce przybywa osób po amputacji – komentuje Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
Według danych NFZ w 2021 r. w Polsce wykonano prawie 11,5 tys. zabiegów odjęcia kończyny. Co istotne, amputacje w wyniku urazów i wypadków to tylko 1 na 10 przypadków. Większość pacjentów traci kończynę z powodu chorób przewlekłych, np. miażdżycy czy cukrzycy. Rośnie również liczba innych amputacji – zabiegów mastektomii.
Rak piersi jest aktualnie najczęstszym nowotworem złośliwym wśród kobiet w Polsce. Według danych w 2020 r. liczba zachorowań przekroczyła 24 000 przypadków. To wzrost o 10 000 w ciągu 20 lat. Pacjentki, które wygrały z rakiem, mierzą się m.in. z bólem czy obrzękami ręki i potrzebują rehabilitacji. Fundacja Poland Business Run pomaga właśnie w takich przypadkach, dofinansowując protezy, wózki, rehabilitację czy pomoc psychologiczną. Łącznie od pierwszej edycji biegu udało się wesprzeć prawie 900 osób.
– Chętnie wspieramy charytatywne inicjatywy, dostarczając nowoczesnych rozwiązań bezgotówkowych, tak aby umożliwiać pomaganie na jeszcze większa skalę. BLIK to narzędzie, dzięki któremu zgodnie z naszym hasłem możemy Żyć Bardziej, ale również Pomagać Bardziej! Dodatkowo zaangażowaliśmy się w Poland Business Run również biegowo – jesteśmy partnerem głównym i wystawiamy swoje firmowe sztafety! – podkreśla Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Dla kogo zbieramy w tym roku?
Pieniądze zebrane z opłat startowych oraz z akcji Pomagaj Bardziej pomogą m.in Robertowi, który uległ ciężkiemu wypadkowi w czasie pracy w kopalni – stracił nogę na wysokości uda. Dziś walczy o powrót do pełnej sprawności. Wsparcie w postaci rehabilitacji po amputacji piersi z powodu nowotworu otrzyma Jolanta. Nowy wózek trafi do 17-letniego Mykoli, który uciekł przed wojną w Ukrainie, a w Polsce zaczął rozwijać się sportowo – trenować paraboks i koszykówkę na wózkach. Co istotne, nadal można składać wnioski o wsparcie do Fundacji Poland Business Run.
Pomagaj Bardziej!
Wszyscy, którzy chcą zaangażować się w inicjatywę na rzecz osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i po mastektomii, mogą jeszcze dołączyć do biegu Poland Business Run 2023 w formule wirtualnej (już tylko w ramach pakietu Virtual Eco) lub wysłać BLIKA z dowolną kwotą na numer telefonu 519 815 815.
Szczegółowe informacje na stronie organizatora - patrz poniżej w "WIĘCEJ INFORMACJI".
![Od samoobrony po jogę - całotygodniowe animacje w Bel Mare & Aqua Resort Biuro prasowe](/files/1407088925/bel-mare-miedzyzdroje,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Od samoobrony po jogę - całotygodniowe animacje w Bel Mare & Aqua Resort
![Dołącz do prawie 40 tys. biegaczy Poland Business Run 2024!](/files/1407088925/3-1_1,w_247,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dołącz do prawie 40 tys. biegaczy Poland Business Run 2024!
![Facet na 100 PRO](/files/1407088925/banner-newseria_1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Facet na 100 PRO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.