Komunikaty PR

Porozmawiajmy o designie

2023-06-28  |  12:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

O designie i trendach można rozmawiać zawsze, a szczególnie wspominać takie wydarzenie jak MILAN WEEK! Takie właśnie wspomnieniowe spotkanie i rozmowy miały miejsce w showroomie SWARZĘDZ HOME w Poznaniu, gdzie gospodyni wieczoru Julita Maciejewska-Walczak, właścicielka Swarzędz Home, wraz z Anitą Łopatką z firmy PEKA i Filipem Kuchareczko z Dekoma opowiadali o trendach podpatrzonych podczas największych targów w Mediolanie. Zaproszeni architekci mieli okazję przy lampce wina i wybornych hiszpańskich przekąskach, poznać propozycje największych światowych marek wnętrzarskich.

Chociaż Mediolan zawsze zachwyca zabytkami czy ofertą kulinarną, dzięki Milan Week ożywa w szczególny sposób – mówiła Anita Łoptatka. Nadarza się idealna okazja, aby odkryć i poznać go od nieco innej strony. Całe miasto przez tydzień żyje rytmem wyznaczonym przez event. To zestawienie architektury Mediolanu z niesamowitymi instalacjami, wystawami organizowanym przez marki związane z branżą wnętrzarską.

Lśnienie

Prowadząca zwróciła uwagę, że targi oświetleniowe zdecydowanie pożegnały okres dominacji wielkich lamp, zmieniając je na zestawienie we wnętrzu kilku mniejszych punktów świetlnych. Wszystko po to, żeby powstające obszary oświetleniowe i cienie stworzyły niepowtarzalny nastrój we wnętrzach. Oczywiście nie żegnamy się z górnym oświetleniem – szkoda by było nie wykorzystać sufitu! Pomysłem włoskich producentów były ogromne lampy składające się z małych punktów świetlnych, tworzące efekt gwieździstego nieba lub listków na gałęzi drzewa – najlepiej wprawione w ruch poprzez zintegrowane z aplikacjami mobilnymi muzyką.

Kuchnia, pokazana na targach przez Visionnaire, skupiała jak w soczewce aktualne trendy – potrzebę bliskości z naturą. Inspiracje przyrodą są szczególnie widoczne w wykorzystaniu naturalnych materiałów: kamienia i drewna, stanowiących nie tylko estetyczne, ale też funkcjonalne elementy w aranżacji kuchni. Zauważalny jest duży wpływ kolorów ziemi: oliwkowe zielenie, odcienie różu, żółcie, ponadczasowe beże czy otulające brązy. Meble charakteryzują się okrągłymi kształtami, sprawiają wrażenie jakby unosiły się nad ziemią.

Potrzeba spokoju

To, co zaprezentowali włoscy wystawcy na targach Fierra Mobile odzwierciedla społeczne potrzeby bezpieczeństwa i spokoju. Czas pandemii, konflikt zbrojny na Ukrainie, obawy przed AI i kryzys ekonomiczny spowodowały, że ludzie pragną otoczenia, które stanie się spokojną przystanią i kokonem, w którym można się wyciszyć i znaleźć ukojenie. Dlatego twórcy mebli i wyposażenia wnętrz na Milano Week jednoznacznie postawili na formy, kolory i materiały, które zapewniają poczucie intymności, powrotu do natury, bezpieczeństwa i tradycyjnych wartości.

Otulające krągłości i organiczne formy pojawiały się nie tylko w miękkich meblach tapicerowanych. Owale i obłości zdominowały też stoły, krzesła i komody. Stoiska na targach wyglądały tak jakby ze świata wnętrz wyeliminowano kanty i ostre cięcia. Wrażenie przytulności potęgowały miękkie w dotyku tkaniny o grubych splotach typu boucle, baranki i futrzaki. Projektanci w tkaninach obiciowych i dekoracyjnych unikali deseni i printów, a postawili na monochromatyczne i wyraziste struktury oraz naturalne materiały. Bezpieczną bazę kolorystyczną stanowiły wszystkie odcienie ciepłej bieli i beżu, piasku i kamienia, które w naturalny sposób rozświetlają wnętrza. Wśród kolorów ziemi dominowała terakota, często w rozbielonych odcieniach, stosowana jako kolor dominujący ścian i podłóg. W uzupełnieniu naturalnej jasnej kolorystyki wnętrz często pojawiały się przytłumione zielenie, żółcienie, pomarańcze i granaty jak np. w kolekcji domowej Hermes.

W wielu prezentowanych wnętrzach dodatkowy efekt rozświetlenia, powiększenia i odbicia światła uzyskano dzięki zastosowaniu form ze szkła. Dominowały okrągłe lustra w rozmiarze XL. Szkło prasowane, tłoczone, rżnięte, gięte i dmuchane stosowane tradycyjnie w oświetleniu i dekoracjach, na wielu ekspozycjach pojawiało się w formie całych stołów, konsol, regałów i stolików kawowych. Ale co istotne, te szklane przedmioty zawsze miały bezpieczne, organiczne kształty. Wybitnym przykładem designu wykorzystującego szkło była jubileuszowa ekspozycja Fiam.

Dominacja kamienia i jego imitacji była kolejnym stylistycznym wyznacznikiem tegorocznych wystaw. Kamień stosowany był powszechnie w owalnych i okrągłych stołach, stolikach, czy blatach komód. Królowały bardzo mocne dekory marmurów rodem z Ameryki Południowej jak Patagonia czy Verde Guatemala. Dominowały one na tle monochromatycznych wnętrz.

Jednak prawdziwym zaskoczeniem na tegorocznej edycji targów był wielki powrót trawertynu.

Lapis Tiburtinus – to tradycyjny włoski kamień, dostępny i dość łatwy do ujarzmienia, o ciepłych odcieniach i wyrazistej porowatej fakturze. Trawertyn na Fierra Moblle był po prostu wszechobecny - w różnych formach i kolorach pojawiał się w dużych i małych przedmiotach jak komody, krzesła, ławki, stoły, stoliczki, regały, wanny, patery, wazony. Czyżby włoscy projektanci pragnęli wrócić do świetności i tradycji z czasów rzymskich wprowadzając trawertyn do współczesnych wnętrz?

Więcej przydatnych informacji na stronie: https://peka.pl

Fot. mat. prasowe Peka

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.