Komunikaty PR

Powrót do folkloru, czyli Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej

2023-07-11  |  11:00
Biuro prasowe

Już wkrótce, jak co roku w Bukowinie Tatrzańskiej, odbędzie się wielkie święto folkloru, czyli festiwal Sabałowe Bajania. Po raz 57. gawędziarze, instrumentaliści, śpiewacy i twórcy ludowi będą mogli zaprezentować się przed mieszkańcami oraz przybyłą publicznością. W tym roku wydarzenie odbędzie się o miesiąc wcześniej niż dotychczas miało miejsce. Jednym z partnerów wydarzenia jest Hotel*** NAT Bukowina Tatrzańska należący do sieci hoteli NAT.

Od wieków Bukowina Tatrzańska była miejscem, gdzie tradycje, pieśni i tańce przekazywane były z pokolenia na pokolenie. Ciesząc się pięknem tatrzańskiej przyrody, mieszkańcy tego malowniczego regionu tworzyli wyjątkowe obrzędy i zwyczaje, odzwierciedlające ich codzienne życie, duchowość i historię. Sabałowe Bajania to hołd oddany tej bogatej kulturze oraz próba zachowania i promowania tradycji, które w dzisiejszym świecie często zanikają.

Wydarzenie Sabałowe Bajania jest jednym z najbardziej oczekiwanych festiwali folklorystycznych w Polsce. Co roku przyciąga tłumy zarówno miłośników folkloru, jak i osób pragnących poznać piękno i bogactwo kultury regionu. Festiwal odbędzie się w malowniczej Bukowinie Tatrzańskiej, słynącej z niezwykłych krajobrazów i unikalnego dziedzictwa kulturowego.

- Cieszymy się ogromnie ogłaszając, że Nadwiślańska Agencja Turystyczna zostaje jednym z partnerów wyjątkowego wydarzenia "Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej". W ramach tego festiwalu folkloru, zapraszamy mieszkańców i turystów na niezapomniane doświadczenia, które pozwolą im zanurzyć się w tradycji i kulturze tatrzańskiego regionu. NAT od lat promuje polskie atrakcje turystyczne  a festiwal folkloru jest doskonałą okazją do pokazania światu piękna naszego kraju. Wierzymy, że nasza współpraca przyczyni się do jeszcze większego sukcesu i zasięgu tego wydarzenia – mówi Mirosław Czupta, dyrektor hotelu NAT*** Bukowina Tatrzańska.

Podczas Sabałowych Bajań, odwiedzający będą mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach, takich jak koncerty folklorystyczne, pokazy tradycyjnych tańców i pieśni, warsztaty rzemiosła ludowego oraz wystawy poświęcone lokalnej kulturze i tradycji. Rękodzielnicze wyroby, wyśpiewane ballady i opowieści o dawnych czasach pozwolą uczestnikom przenieść się w czasy, gdy tradycja była żywa i miała swoje ważne miejsce w życiu społeczności. Będzie to prawdziwa uczta dla zmysłów, pełna tradycyjnej muzyki, kolorowych strojów i autentycznego folkloru.

Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej" odbędą się w dniach od 12 do 16 lipca 2023 roku. Ten festiwal dedykowany jest w szczególności tym, którzy pragną wziąć udział w tym magicznym święcie kultury i tradycji. Niezależnie od wieku czy pochodzenia, festiwal Sabałowe Bajania zapewni niezapomniane wspomnienia i wyjątkowe doświadczenia.

Nadwiślańska Agencja Turystyczna, jako partner tego niezwykłego przedsięwzięcia, wspiera ideę promowania kultury i dziedzictwa lokalnego społecznościom z całego świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka 80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe
2024-07-29 | 17:10

80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina

Wyjątkowa wystawa fotografii, seanse filmów powstańczych w kinie KinoGram, bezpłatne pokazy emocjonującego filmu w technologii VR “Kartka z Powstania” – tak Fabryka
Sztuka Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
2024-07-29 | 12:10

Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat

Ponad 10 mln odwiedzających, ponad 20 tys. przeprowadzonych lekcji muzealnych dla blisko 0,5 mln uczniów i prawie 0,5 mln obserwujących w mediach społecznościowych to jedynie kilka
Sztuka Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
2024-07-29 | 12:00

Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko

Sztuka nie uznaje granic ani barier językowych – na tym założeniu oparła się druga edycja konkursu i rezydencji artystycznej „Art Lives Here by Leonardo Hotels”. Właśnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.