Komunikaty PR

Profilaktyka HIV na Pol’and’Rock Festival

2023-07-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.57 MB )

O bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, a także  antykoncepcji, ale przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową będą mówić 2-5 sierpnia podczas festiwalu Pol’and’Rock wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny – oddział w Zielonej Górze. Ich akcja to element projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, na realizację którego TRR otrzymało grant w konkursie Pozytywnie Otwarci.

O tym, jak ważne jest dostarczanie tej wiedzy młodym i nie tylko młodym uczestnikom festiwalu świadczą rosnące liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV w Polsce. Epidemia zatacza coraz szersze kręgi. Ubiegły rok był rekordowy z 2384 nowymi przypadkami, ale rok 2023 zapowiada się jeszcze gorzej. Wstępne dane tylko za pierwsze półrocze mówią już o 1503 przypadkach!

Także dlatego stoisko TRR na Pol’and’Rock będzie widoczne z daleka. Na gości czekają ulotki, broszury i plakaty edukacyjne, quizy i konkursy z nagrodami oraz bezpłatne materiały profilaktyczne w tym m.in. prezerwatywy damskie i męskie. Zaplanowano ponadto warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV. Jednak nawet jeśli ktoś trafi na stoisko pomiędzy godzinami warsztatów – nic straconego! „Przez cały dzień, każdego dnia festiwalu na stoisku będzie można porozmawiać z edukatorami, którzy chętnie podzielą się wiedzą na temat profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową i odpowiedzą na każde pytanie. Warto odwiedzić nasze stoisko również w celu wykonania szybkiego, bezpłatnego testu w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że jest on potrzebny” – zachęca dr Joanna Dec-Pietrowska z TRR oddział Zielona Góra.

Jeśli komuś nie uda się dotrzeć na festiwal, zawsze może zajrzeć do mediów społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra, gdzie będą się pojawiać obszerne relacje z tego, co będzie się działo na stoisku.

„Do zakażeń HIV dochodzi najczęściej w wyniku ryzykownych zachowań seksualnych,  o które łatwiej w czasie wakacji i urlopów. Dlatego cieszę się, że mogliśmy wesprzeć realizację kampanii edukacyjnej TRR na Pol’and’Rock Festival. W walce z HIV najważniejsza jest wiedza i profilaktyka. Wierzę, że dzięki akcji TRR uczestnicy tej imprezy dowiedzą się więcej o HIV i nie dołączą do szybko rosnącej grupy osób, którym potrzebne są leki antyretrowirusowe” – skomentował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która przeznaczyła już 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie 4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia

Według badań ARC Rynek, we współpracy z ERHO Hestia, niemal połowa polskiego społeczeństwa korzysta z prywatnej służby zdrowia. Tylko co czwarty Polak (24 proc.) dobrze ocenia
Zdrowie Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
2024-08-01 | 13:27

Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?

Wirusowe zapalenie wątroby (WZW) stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń zdrowotnych współczesnego świata. W wyniku zakażeń wirusami hepatotropowymi każdego roku miliony
Zdrowie Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
2024-08-01 | 13:00

Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli

Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.