Przedsiębiorczość kobiet i asymilacja imigrantów. Rozmowy w Tichauer Art Gallery
Dyskryminacja kobiet w środowisku biznesowym oraz proces asymilacji imigrantów to aktualne wyzwania społeczne, z którymi mierzy się Europa. Uczestniczki dwudniowego panelu dyskusyjnego, zorganizowanego w ramach projektu “Better Together” w przestrzeni Tichauer Art Gallery, dały impuls do konfrontacji z tymi problemami poprzez otwartą i konstruktywną wymianę poglądów.
W spotkaniach w Galerii Tichauer w Tychach wzięły udział kobiety działające z sukcesami w świecie biznesu i sztuki: dr Kamila Tuszyńska, Karolina Skorek, Oksana Bagriy, Agnieszka Kijas oraz Joanna Polonius. Uczestniczki spotkania dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat przedsiębiorczości, identyfikując główne problemy, z jakimi borykają się kobiety w ich środowiskach. Dyskryminacja, niedocenianie pracy i seksistowskie traktowanie to wyzwania, które wciąż stoją przed polskim społeczeństwem. - Pomimo niezaprzeczalnego wkładu kobiet w rozwój polskiego biznesu, nadal spotykają się one z nierównym traktowaniem – zaznaczyła Dagmara Giej-Rusnak, kierowniczka Tichauer Art Gallery.
Podczas spotkania "Przedsiębiorczość kobiet – czy środowisko biznesu jest jej przyjazne?" poruszono również kwestie związane z połączeniem biznesu i sztuki. Uczestniczki przekonywały, że sztuka może być wykorzystywana w budowaniu wizerunku marki i dzieliły się swoimi doświadczeniami w tym obszarze. - Może ona wpływać wielopoziomowo na odbiór marki, a praktyki z tego zakresu mogą przynieść pozytywne rezultaty – podkreślała Giej-Rusnak.
“Granice – temat imigracji i asymilacji w różnych środowiskach europejskich" to kolejny panel dyskusyjny zorganizowany w przestrzeni Galerii Tichauer. Temat asymilacji społeczności imigranckich, mimo wysiłków władz centralnych, które od dekad podejmują różne działania z myślą o ich integracji, wciąż budzi liczne emocje. To szczególnie palące wyzwanie w kontekście wzrostu liczby osób migrujących z różnych powodów do Europy, a jego rozwiązaniu poświęcono projekt "Better Together – smart cooperation as a way for providing better cultural services".
W trakcie panelu omówiono sytuację imigrantów w Polsce i innych krajach, identyfikując zarówno różnice, jak i podobieństwa w nastawieniu, z jakim się spotykają. Uczestniczki zwróciły uwagę na pierwsze kroki przyjezdnych w nowym kraju oraz rolę instytucji państwowych i prywatnych. Wypowiedzi ekspertek koncentrowały się również na kluczowym problemie, z jakim borykają się migranci – możliwości kontynuacji edukacji i pracy zawodowej w obcym kraju. W trakcie dyskusji podkreślano również rolę sztuki jako ważnego elementu w budowaniu porozumienia między różnymi kulturami. Prelegentki zgodnie stwierdziły, że sztuka może stanowić istotne narzędzie do wzajemnego zrozumienia, szacunku dla różnic oraz znalezienia wspólnych punktów.
Projekt "Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services" ma na celu zgłębienie sposobów organizacji i aranżacji wystaw sztuki współczesnej oraz zrozumienie kluczowej roli, jaką odgrywają one w budowaniu marki instytucji kultury. To pierwszy tego typu panel dyskusyjny zorganizowany przez Tyską Fundację Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski wspólnie z partnerami.
![80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_913433166,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
![Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat](/files/_uploaded/glownekonf_836054479,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
![Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko](/files/_uploaded/glownekonf_1418137372,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.