Komunikaty PR

Przedsiębiorczość kobiet i asymilacja imigrantów. Rozmowy w Tichauer Art Gallery

2023-08-03  |  12:30
Biuro prasowe

Dyskryminacja kobiet w środowisku biznesowym oraz proces asymilacji imigrantów to aktualne wyzwania społeczne, z którymi mierzy się Europa. Uczestniczki dwudniowego panelu dyskusyjnego, zorganizowanego w ramach projektu “Better Together” w przestrzeni Tichauer Art Gallery, dały impuls do konfrontacji z tymi problemami poprzez otwartą i konstruktywną wymianę poglądów.

W spotkaniach w Galerii Tichauer w Tychach wzięły udział kobiety działające z sukcesami w świecie biznesu i sztuki: dr Kamila Tuszyńska, Karolina Skorek, Oksana Bagriy, Agnieszka Kijas oraz Joanna Polonius. Uczestniczki spotkania dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat przedsiębiorczości, identyfikując główne problemy, z jakimi borykają się kobiety w ich środowiskach. Dyskryminacja, niedocenianie pracy i seksistowskie traktowanie to wyzwania, które wciąż stoją przed polskim społeczeństwem. - Pomimo niezaprzeczalnego wkładu kobiet w rozwój polskiego biznesu, nadal spotykają się one z nierównym traktowaniem – zaznaczyła Dagmara Giej-Rusnak, kierowniczka Tichauer Art Gallery.

Podczas spotkania "Przedsiębiorczość kobiet – czy środowisko biznesu jest jej przyjazne?" poruszono również kwestie związane z połączeniem biznesu i sztuki. Uczestniczki przekonywały, że sztuka może być wykorzystywana w budowaniu wizerunku marki i dzieliły się swoimi doświadczeniami w tym obszarze. - Może ona wpływać wielopoziomowo na odbiór marki, a praktyki z tego zakresu mogą przynieść pozytywne rezultaty – podkreślała Giej-Rusnak.

“Granice – temat imigracji i asymilacji w różnych środowiskach europejskich" to kolejny panel dyskusyjny zorganizowany w przestrzeni Galerii Tichauer. Temat asymilacji społeczności imigranckich, mimo wysiłków władz centralnych, które od dekad podejmują różne działania z myślą o ich integracji, wciąż budzi liczne emocje. To szczególnie palące wyzwanie w kontekście wzrostu liczby osób migrujących z różnych powodów do Europy, a jego rozwiązaniu poświęcono projekt "Better Together – smart cooperation as a way for providing better cultural services".

W trakcie panelu omówiono sytuację imigrantów w Polsce i innych krajach, identyfikując zarówno różnice, jak i podobieństwa w nastawieniu, z jakim się spotykają. Uczestniczki zwróciły uwagę na pierwsze kroki przyjezdnych w nowym kraju oraz rolę instytucji państwowych i prywatnych. Wypowiedzi ekspertek koncentrowały się również na kluczowym problemie, z jakim borykają się migranci – możliwości kontynuacji edukacji i pracy zawodowej w obcym kraju. W trakcie dyskusji podkreślano również rolę sztuki jako ważnego elementu w budowaniu porozumienia między różnymi kulturami. Prelegentki zgodnie stwierdziły, że sztuka może stanowić istotne narzędzie do wzajemnego zrozumienia, szacunku dla różnic oraz znalezienia wspólnych punktów.

Projekt "Better together – smart cooperation as a way for providing better cultural services" ma na celu zgłębienie sposobów organizacji i aranżacji wystaw sztuki współczesnej oraz zrozumienie kluczowej roli, jaką odgrywają one w budowaniu marki instytucji kultury. To pierwszy tego typu panel dyskusyjny zorganizowany przez Tyską Fundację Promocji Kultury i Turystyki Browar Obywatelski wspólnie z partnerami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka 80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe
2024-07-29 | 17:10

80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina

Wyjątkowa wystawa fotografii, seanse filmów powstańczych w kinie KinoGram, bezpłatne pokazy emocjonującego filmu w technologii VR “Kartka z Powstania” – tak Fabryka
Sztuka Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
2024-07-29 | 12:10

Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat

Ponad 10 mln odwiedzających, ponad 20 tys. przeprowadzonych lekcji muzealnych dla blisko 0,5 mln uczniów i prawie 0,5 mln obserwujących w mediach społecznościowych to jedynie kilka
Sztuka Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
2024-07-29 | 12:00

Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko

Sztuka nie uznaje granic ani barier językowych – na tym założeniu oparła się druga edycja konkursu i rezydencji artystycznej „Art Lives Here by Leonardo Hotels”. Właśnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.