Komunikaty PR

Przedsiębiorczy nastolatkowie coraz chętniej tworzą własne biznesy

2023-09-06  |  09:00
Biuro prasowe

Wbrew błędnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia „Z” większość z nich już na etapie licealnym posiada doświadczenie we współczesnych sektorach gamingu, bądź dropach i kryptowalutach. Inspiracją dla nich często są ich rówieśnicy, którzy na swoich platformach posiadają spore sukcesy. Dla młodych jest to spora dawka motywacji, która może otworzyć przed nimi mnóstwo drzwi do rozwoju. Niestety dla wielu z nich droga na rozwój zostaje utrudniona ze względu na uprzedzenia rodziców, a przecież prowadzenie własnej działalności w młodym wieku nie tylko posiada masę korzyści, ale również może przyczynić się do długoterminowego sukcesu dziecka w przyszłości. Pedagog i metodyk, Anetta Grzanek z Superminds Academy zdradza, do czego może przyczynić się odpowiednia edukacja biznesowa u nastolatków. 

Jak wiadomo dziecko powyżej trzynastego roku życia może legalnie zarabiać pieniądze, jeżeli jego dochód nie przekracza 50% wartości płacy minimalnej w skali miesiąca. Jednak jego rodzice lub opiekunowie prawni są zobowiązani do odnotowania dochodu w swoim podatku PIT pod koniec okresu rozliczeniowego. To otwiera wiele możliwości przed młodymi ludźmi w aspekcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Często jednak ich chęci i marzenia rozwoju zostają zatrzymane przez własnych rodziców, którzy często pracując etatowo nie posiadają odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia biznesu i tym samym widzą tylko wynikające z tego zagrożenia. Dlatego tak ważna jest edukacja finansowo - ekonomiczna młodego pokolenia. Niestety szkoła nie zawsze jest odpowiednim miejscem do nabywania tego typu wiedzy.

- Zajęcia przedsiębiorczości prowadzone są zazwyczaj przez osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego postanowiliśmy to zmienić i dać szansę młodym dorosłym na rzetelną edukację biznesową w praktyce tak, aby byli gotowi przeciwstawiać się porażkom i budować startupy swoich marzeń. Stąd właśnie powstał pomysł kursu „Biznes dla Nastolatków”, gdzie mają szansę na założenie własnej firmy w realnym czasie i wirtualnym rynku, aby nabyć niezbędną dla ich przyszłości wiedzę w zakresie ekonomii i finansów – mówi Anetta Grzanek, pedagog i metodyk, właścicielka Superminds Academy oraz współautorka kursu „Biznes dla Nastolatków”, w którym nastolatkowie uczą się prawdziwej przedsiębiorczości. 

Wielu nastolatków próbuje swoich sił na rynku gamingu, czy dropów. Często zaczynają bez żadnego doświadczenia oraz wsparcia ze strony rodziców. Sami muszą mierzyć się z przeciwnościami, jakie czekają na nich w trakcie budowania własnej firmy oraz marki. Część z nich zaczyna od pracy dla innych kompletnie za darmo tylko dlatego, aby móc zdobyć potrzebne im doświadczenie. Praca ta nie przynosi im wynagrodzenia, ale zdobywane umiejętności pozostaną z nimi na lata i pomogą zbudować imponujące kompetencje zawodowe oraz otworzyć własny biznes. To właśnie jest również jedną z wielu przyczyn, dlaczego coraz większa liczba młodych decyduje się na zaryzykowanie i otwarcie własnej firmy. Generacja „Z” wielokrotnie pokazuje, że nie boi się wyzwań i nie jest tak chętna na pracę etatową, jak ich rodzice. Stąd również możemy zauważyć zwiększone zainteresowanie w zakresie otwierania własnych działalności gospodarczych.

Prowadzenie własnej firmy w młodym wieku przynosi dla dziecka wiele korzyści, o których nawet moglibyśmy nie pomyśleć w pierwszej chwili. Mowa tutaj chociażby o nauce samodzielności i odpowiedzialności, które kształtują charakter. Jesteśmy bowiem odpowiedzialni za podejmowanie różnorakich decyzji oraz szeroko pojęte zarządzanie czasem. Kształtują się również inne kluczowe kompetencje, jak kreatywność oraz innowacyjność. Młodzi posiadają świeże spojrzenie na otaczający nas świat, co w połączeniu z prowadzeniem własnej firmy umożliwia im ich wykorzystywanie w praktyce. Prowadzenie działalności gospodarczej przyczynia się do samorealizacji oraz satysfakcji zawodowej i życiowej nastolatków. Jednak przede wszystkim jest to czas, podczas którego mogą bez konsekwencji ponosić porażki. Droga do sukcesu nie jest łatwa, a wręcz przeciwnie. Na drodze każdego przedsiębiorcy pojawia się wiele przeszkód, jednak nastolatkowie są w tym przypadku o krok przed wszystkimi. Ich wiek pozwala na popełnianie błędów bez dotkliwych finansowo konsekwencji oraz nieustanne próbowanie swoich sił wraz z pomysłami na rynku. 

- Kiedy docierają do mnie informacje, jakoby pokolenie „Z” było leniwe i nienadające się do pracy przez swoje roszczeniowe podejście, jedyne co mi pozostaje to uśmiechać się ironicznie. Generacja „Z” to młodzi ludzie, których system pracy i wartości wygląda zupełnie inaczej niż poprzednich pokoleń. Gen „Z” chce pracować w inny sposób — za większe pieniądze oraz budując swoją markę osobistą w Internecie, w którym widzą przyszłość. Nikt nie daje im szansy na rzetelną wiedzę w zakresie prowadzenia własnego biznesu, dlatego nadszedł najwyższy czas, aby to zmienić. Od najmłodszych lat warto również zgłębiać „tajniki” matematyki mentalnej, która rozwija potencjał mózgu, co pomaga rozwijać myślenie analityczne, uczy samodzielnego myślenia, ale również pomaga w nauce języków obcych, co z pewnością przełoży się na szeroko pojętą przedsiębiorczość — Anetta Grzanek, Superminds Academy. 

 

Superminds Academy – szkoły, która uczy matematyki mentalnej rozwijając umiejętności studentów w oparciu o 6 kluczowych kompetencji przyszłości: kompetencje matematyczne, językowe, biznesowe, komputacyjne, miękkie oraz kompetencję w obszarze nauk przyrodniczych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.