Przyjdź do Manufaktury i zostań dawcą szpiku Fundacji DKMS
W sobotę i niedzielę, 26 i 27 sierpnia, fundacja DKMS, zajmująca się walką z nowotworami krwi i innymi chorobami układu krwiotwórczego, odwiedzi Manufakturę by poszukiwać nowych, potencjalnych dawców szpiku.
Weekend – 26 i 27.08,
galeria handlowa, wejście główne (obok Punktu Informacji)
Fundacja DKMS to międzynarodowa organizacja non-profit, która w Polsce działa od 2008 roku. Jej celem jest działalność w zakresie wspierania osób potrzebujących pomocy ze względu na ich stan fizyczny, psychiczny lub emocjonalny; promowania nauki oraz badań w dziedzinie przeszczepiania komórek macierzystych oraz promocji zdrowia publicznego. W ciągu 14 lat Fundacja z powodzeniem zarejestrowała w naszym kraju ponad 1 800 000 potencjalnych dawców szpiku.
Dawcą może zostać każdy ogólnie zdrowy człowiek pomiędzy 18. a 55. rokiem życia i nieposiadający znacznej nadwagi. Wystarczy się zarejestrować i być świadomym swojego zobowiązania. Dołączenie do bazy dawców Fundacji DKMS jest bardzo proste i nie wymaga posiadania przy sobie żadnych dokumentów. Wystarczy, że znamy swój numer PESEL. Po wypełnieniu krótkiej ankiety i formularza w punkcie rejestracyjnym, zostaje pobrany wymaz z wewnętrznej strony policzka. Wszystko zajmie nie więcej niż 10 minut. Próbka następnie poddawana jest typizacji antygenów zgodności tkankowej. Następnie wynik badań oraz dane z formularza zostają wprowadzone do bazy dawców. Cały proces trwa około 2-3 miesiące.
Punkt rejestracyjny DKMS w Manufakturze będzie działał przy wejściu głównym do galerii handlowej, obok Punktu Informacji, w godzinach 10:00 – 20:00.
4DCenter - Centrum diagnostyczne nowego pokolenia
Wirusowe zapalenie wątroby – jak się przed nim chronić?
Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.