Komunikaty PR

Rok Szymborskiej: wyjątkowe róże na 100. rocznicę urodzin noblistki

2023-06-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

SIGMA International (Poland)
SIGMA International (Poland)

ul. Olesińska 2
02-548 Warszawa
sigma|sigma.com.pl| |sigma|sigma.com.pl
+48 22 626 96 74
sigma.com.pl

Już za niecałe dwa tygodnie, 2 lipca, przypada setna rocznica urodzin Wisławy Szymborskiej! Podkreślając wagę jubileuszu, Senat RP ogłosił poetkę patronką całego roku 2023. W obchody wydarzenia włączyła się m.in. marka ekskluzywnych róż, nawiązując do twórczości polskiej noblistki.

Trwający Rok Wisławy Szymborskiej został ustanowiony przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej już pod koniec listopada 2022. W uchwale podnoszono, że to „jedna z najbardziej znanych polskich poetek, zarazem jedna z nielicznych polskich noblistek”, a „jej twórczość spotyka się wciąż z żywym odbiorem zarówno w Polsce, jak i za granicą”. Do włączenia się w obchody jubileuszu szeroko zachęcała również Fundacja Wisławy Szymborskiej.

Na zaproszenie odpowiedziały m.in. stołeczna agencja public relations, SIGMA International (Poland), wraz z reprezentowaną przez siebie marką niderlandzkich, luksusowych róż ciętych, Avalanche+®. Kwiat ten był bowiem motywem powtarzającym się w wierszach poetki – m.in. w słynnym „Nic dwa razy” czy „Próba”. Sama marka również koresponduje z rangą wydarzenia – pastelowe róże Avalanche+® tradycyjnie używane są do dekoracji ślubów koronowanych głów oraz oprawy podniosłych wydarzeń polityczno-kulturalnych.

Specjalna aranżacja wykonana z tych ekskluzywnych kwiatów przez Monikę Kudłacz, krakowską mistrzynię i nauczycielkę akademicką florystyki oraz międzynarodową sędzię sztuki florystycznej, pojawi się w dzień urodzin Wisławy Szymborskiej, 2 lipca 2023, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie. Kilka dni później, 8 lipca, podczas uroczystej gali, różany bukiet zostanie wręczony tegorocznej laureatce bądź laureatowi Nagrody im. Wisławy Szymborskiej. Patronat medialny nad każdym z projektów objął portal pasjonatów kwiatów i roślin, www.zakochaniwkwiatach.pl.


O Fundacji
Fundacja Wisławy Szymborskiej powstała w kwietniu 2012 roku, na mocy testamentu pozostawionego przez noblistkę. Zgodnie z wolą poetki, w skład zarządu Fundacji weszli Michał Rusinek, Teresa Walas i Marek Bukowski. Fundacja zajmuje się opieką nad spuścizną literacką Wisławy Szymborskiej oraz prowadzi działalność popularyzatorską i edukacyjną w zakresie propagowania polskiej kultury, twórczości literackiej, naukowej i czytelnictwa w Polsce oraz za granicą. Do zadań fundacji należy też wspieranie idei tolerancji oraz kultury dialogu w życiu publicznym. Począwszy od roku 2013 Fundacja przyznaje Nagrodę im. Wisławy Szymborskiej za tom poetycki wydany w języku polskim lub przełożony na język polski. W ramach Funduszu Zapomogowego udziela także pomocy finansowej pisarzom i tłumaczom w trudnej sytuacji materialnej oraz przyznaje Nagrodę im. Adama Włodka młodym pisarzom, tłumaczom oraz literaturoznawcom.

O agencji
SIGMA International (Poland), jedna z pierwszych polskich agencji PR, od 2000 roku jest zaangażowana w komunikację sektora kwiatów i roślin w Polsce. Portfolio jej klientów tworzą m.in.: stowarzyszenie producentów chryzantem Just Chrys, stowarzyszenie producentów hortensji doniczkowych Hydrangea World czy stowarzyszenie producentów kalanchoe – Kalanchoe.nl. Od 2018 roku SIGMA International (Poland) obsługuje Dümmen Orange, jednego z wiodących producentów kwiatów ciętych na świecie. Działania agencji obejmują komunikację marki luksusowych róż Avalanche+®, znanych z dekoracji ślubów koronowanych głów i celebrytów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: SIGMA International (Poland)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Jak groźny prokurator został twórcą kryminałów? Biuro prasowe
2024-07-24 | 01:00

Jak groźny prokurator został twórcą kryminałów?

Cyryl i Sylwia Sone to wyjątkowa para, nietypowy duet. On – autor bestsellerowych kryminałów  i prokurator. Ona – influencerka, stylistka oraz popularna
Książka Złap lekturę na urlop, czyli Wielki Antykwariat po raz kolejny w Blue City
2024-06-21 | 11:21

Złap lekturę na urlop, czyli Wielki Antykwariat po raz kolejny w Blue City

Choć wydawać by się mogło, że sztuka czytania, wciąż znajdą się tacy, którzy cenią wieczór czy urlop z książką. Jednak oprócz miłośników nowości i
Książka Odkryj praktyczną moc feng shui – poradnik, jakiego jeszcze nie było
2024-06-10 | 01:00

Odkryj praktyczną moc feng shui – poradnik, jakiego jeszcze nie było

„Praktyczne wskazówki feng shui” to kompleksowy przewodnik, w którym światowej sławy ekspert feng shui Jin Peh wyjaśnia zasady stosowania tych praktyk w życiu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.