Komunikaty PR

Rozmawiamy z włoskim projektantem mebli Juannym Barcelo Borgesem

2023-07-25  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dziedzinie projektowania mebli połączenie dziedzictwa kulturowego i kreatywnej innowacji może przynieść niezwykłe rezultaty. Potwierdzają to prace kubańsko-włoskiego twórcy, Juanny Barcelo Borges’a. Od kilku lat tworzy meble dla myślących przyszłościowo firm, kształtując ich nowe kolekcje i unikalne narracje wzornicze. Czerpiąc inspirację z różnych źródeł, starając się tworzyć obiekty, które urzekają dbałością o szczegóły i wygodą. Jednym z takich przykładów jest sofa Maxxo dla polskiej marki Nobonobo. Zapytaliśmy, co inspiruje go najbardziej i jak zmieniło się podejście do projektowania mebli na przestrzeni ostatnich lat.

Chcąc tchnąć życie w swoje projekty, czerpie inspirację z niezliczonych źródeł. Punktem wyjścia do eksploracji są zawsze materiały, ich wrodzone cechy i tekstury. Znaczącą rolę odgrywa tu także technologia. Borges projektuje dla  firm z całego świata. Nam mówi o tym, że taka różnorodność pozwala zrozumieć różne historie, pragnienia i aspiracje, które następnie stają się integralną częścią procesu projektowania.

Od czego zaczęła się Twoja przygoda z designem?

Ukończyłem studia Higher Institute for Artistic Industries w Faenza we Włoszech. Dało mi to solidne podstawy i wyposażyło w niezbędne umiejętności i wiedzę. Pracowałem dla różnych biur projektowych, nie koncentrując się tylko na włoskim rynku. Te doświadczenia pozwoliły mi poszerzyć  horyzonty, zbadać różne perspektywy i rozwijać pasję do tworzenia wartościowych projektów.

Co wyróżnia Twój styl?

To chyba wyjątkowe połączenie tego, co nazywam graficzną syntezą rzeźbiarską, z domieszką włoskiego luzu i uroku. Poprzez płynne łączenie elementów pozwalających na harmonijną równowagę między czystymi liniami i odważnymi kształtami, tworzę meble, które stają się centralnym punktem w przestrzeni. Chcę, żeby meble takie jak sofa Maxxo dla polskiej firmy Nobonobo, dodawały wnętrzom charakteru i finezji. Lubię, kiedy dzięki swoim ideom buduję emocjonalną więź z użytkownikami, przynosząc im radość i zachwyt nad codziennością.

Projektowanie mebli to skomplikowany proces twórczy. Wymaga nie tylko fachowej wiedzy, ale też ogromnej kreatywności. Skąd czerpiesz inspiracje? Czy jest coś, co szczególnie wpływa na Twoje projekty?

Projektowanie mebli rzeczywiście obejmuje wielopłaszczyznowy i kreatywny proces, który wymaga wiedzy i nieograniczonej wyobraźni. Pracę zawsze zaczynam od poszukania świeżego i przyciągającego wzrok punktu widzenia. To chyba intuicja podpowiada mi czym mogę się inspirować.

Jak w takim razie odnaleźć harmonię między tym, co modne a tym, co ponadczasowe?

To właśnie jest ta delikatna równowaga, którą staram się osiągnąć. Wymaga głębokiego zrozumienia trendów projektowych, przy jednoczesnym skupieniu się na niezbędnych zasadach. Starannie dobieram elementy, które wykraczają poza przemijające trendy. Jednocześnie wplatam tu „modne” materiały, kolory i faktury, co pozwala mi na uzyskanie współczesnego stylu. Delikatna gra pomiędzy ponadczasowością a modą, tworzy w efekcie harmonijne wnętrza, które wytrzymują próbę czasu, odzwierciedlając jednocześnie aktualną wrażliwość estetyczną.

Jak przebiegał proces produkcji sofy Maxxo dla Nobonobo? Jak doszło do tej współpracy i jak się układała?

Te wspólne przedsięwzięcie zaczęło się od dostrzeżenia moich prac na social media. Połączenie między nami powstało niemal natychmiast, ponieważ filozofia i wizja marki Nobonobo, która zdobyła uznanie na całym świecie, rezonowały z moimi projektami. To były naprawdę bliskie relacje, w których dzieliliśmy się pomysłami, wymienialiśmy opiniami i wspólnie dopracowywaliśmy koncepcję. Dobra komunikacja z właścicielami, Moniką Struską i Tomkiem Matejczykiem, sprawiła, że produkt końcowy jest zgodny zarówno z wartościami Nobonobo, jak i z moją estetyką projektową. Podczas całego procesu zwracaliśmy uwagę na każdy szczegół, począwszy od doboru materiałów, do wykonania form. Efektem tej współpracy jest stworzenie sofy Maxxo, odzwierciedlającej moją wrażliwość estetyczną. Partnerstwo zaowocowało atrakcyjnym wizualnie produktem, który został świetnie odebrany przez społeczność architektów.

Jak zmieniło się podejście do projektowania mebli na przestrzeni ostatnich lat? Czego dziś oczekujemy?

W przeszłości skupiano się przede wszystkim na funkcjonalności i praktyczności. Teraz klienci oczekują czegoś więcej, niż tylko użyteczności. Szukają projektów, które dostosowują się do ich specyficznych potrzeb. Rośnie nacisk na fuzję formy i funkcji, gdzie meble stają się wyrazem osobistego stylu. Patrząc w przyszłość, postęp technologiczny, taki jak sztuczna inteligencja (AI) i rzeczywistość rozszerzona(AR), są już gotowe, żeby zrewolucjonizować proces projektowania. Sztuczna inteligencja może pomóc projektantom w generowaniu innowacyjnych pomysłów, optymalizacji doboru materiałów i tworzeniu wydajniejszych procesów produkcji. Z kolei AR umożliwia wizualizację mebli w konkretnym wnętrzu, bez wychodzenia z domu. Postęp technologiczny nie tylko usprawni proces projektowania, ale także umożliwi nam bardziej aktywny udział w tworzeniu środowiska życia. Sztuczna inteligencja i AR mają potencjał, aby zapewnić większą personalizację i efektywność, ostatecznie przekształcając je w bardziej interaktywne i wciągające doświadczenie dla obu stron, zarówno projektantów, jak i klientów.

Jak zdefiniowałabyś design i czym jest dla Ciebie zrównoważone projektowanie?

Moim zdaniem dobry projekt obejmuje harmonijne połączenie funkcjonalności, estetyki i innowacyjności, czego efektem jest rozwiązanie spełniające potrzeby użytkowników i ich reakcja emocjonalna. Zrównoważony rozwój dla mnie, jako projektanta, jest sprawą najwyższej wagi. Wierzę, że odpowiedzialne projektowanie powinno stawiać się na pierwszym miejscu. Wykorzystanie ekologicznych materiałów, oszczędność energii, wydajność i długowieczność, sprawia, że nasze kreacje mają pozytywny wpływ zarówno na ludzi, jak i planetę.

Co sprawia, że dany mebel odnosi sukces?

Świetna jakość, kunszt wzorniczy i trwałość, ponieważ cenimy sobie długoterminowe inwestycje. Reagowanie na klienta, jego preferencje, styl życia i zmieniające się trendy sprawia, że meble pozostają aktualne i pożądane. Łącząc te elementy, można spodziewać się dobrego produktu na rynku.

Z perspektywy designu, jakie miasto jest Twoim ulubionym i dlaczego?

To oczywiście Mediolan, globalne centrum kreatywności, znane z bogatej historii projektowania i architektury. Mediolan jest gospodarzem prestiżowych wydarzeń, takich jak Salone del Mobile, prezentujących najnowocześniejsze trendy i wspierających szeroko rozumianą sztukę. To tętniąca życiem scena projektowa; od oszałamiających budynków po światowej klasy wystawy mebli. Miejsce totalnie inspirujące i urzekające, które warto odwiedzić choć raz w życiu.

Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/

***

Nobonobo jest polską marką, której siedziba znajduje się w Łodygowicach. Działalność firmy od samego początku koncentruje się na produkcji wysokiej jakości mebli tapicerowanych, głównie sof. Modele, które tworzy marka dostępne są w wyselekcjonowanych salonach na terenie Polski. Firma stale poszerza również dystrybucję na rynkach zagranicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.