Sebastien Ogier o rok dłużej w Toyota Gazoo Racing WRT
Sześciokrotny mistrz świata w rajdach, Sébastien Ogier, przedłużył o rok kontrakt z zespołem Toyota Gazoo Racing. To znaczy, że Francuza zobaczymy za kierownicą Toyoty Yaris WRC także w sezonie 2021.
Sébastien Ogier to jeden z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych wszech czasów. Zdobył sześć mistrzowskich tytułów z rzędu, wygrał 48 rajdów WRC, i aż 83 razy stawał na podium. To kierowca utalentowany i wszechstronny - wygrywał rajdy za kierownicą czterech różnych aut klasy WRC. Od 2020 roku jest członkiem ekipy Toyota Gazoo Racing WRT.
Ogier błyskawicznie “dogadał” się z Toyotą Yaris WRC. Już w swoim pierwszym starcie, czyli w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, stanął na podium. W trzeciej imprezie za kierownicą rajdówki Toyoty, Rajdzie Meksyku, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, a oprócz tego trzykrotnie meldował się na podium. W klasyfikacji generalnej sezonu zajmuje drugie miejsce, za Elfynem Evansem, który też jest kierowcą Toyota Gazoo Racing WRT. Przed ostatnią rundą, która odbędzie się we Włoszech, traci do kolegi z zespołu 14 punktów, więc ma jeszcze szanse na mistrzowski tytuł.
Bez względu na wyniki kończącego sezon ACI Rally Monza 2020 Sébastien Ogier pozostanie jeszcze rok w zespole Toyota Gazoo Racing. Sezon 2020 miał być jego pożegnalnym w mistrzostwach świata, ale niespełna 37-letni Francuz nie chciał kończyć kariery w takich okolicznościach. “Ten sezon nie był taki, jakiego się spodziewaliśmy. Był krótki, startowaliśmy w kilku małych rajdach, ale to wystarczyło, by mieć satysfakcję z pracy w tym zespole i prowadząc Yarisa WRC. Bardzo cieszę się, że mogę to wreszcie ogłosić: będę się ścigał w WRC jeszcze przez rok razem z Toyota Gazoo Racing” - powiedział Ogier.
“Ten rok jest szczególny. Pierwotnie miałem inne plany, ale większość czasu byłem zmuszony spędzić w domu. Nie chciałem kończyć kariery po tak dziwnym sezonie i m.in. dlatego zmieniłem decyzję. Teraz chcę dać z siebie wszystko w 2021 roku, by kolejny sezon był lepszy. I chcę powalczyć o mój ostatni tytuł w WRC” - wyjaśnił Ogier.
Francuz wierzy, że zdobywanie tytułów za kierownicą Yarisa WRC jest możliwe. “W aucie jest potencjał do jazdy po mistrzostwo. A tego szuka każdy kierowca rajdowy. Ten zespół ma wszystko, czego potrzeba do walki o tytuły” - powiedział.
Toyota wróciła do mistrzostw świata w 2017 roku po blisko dwudziestoletniej przerwie. Yaris WRC szybko stał się jednym z najlepszych aut w stawce. W 2018 roku Toyota zdobyła tytuł mistrzowski wśród producentów, a w 2019 roku Ott Tänak za kierownicą Yarisa WRC wywalczył mistrzostwo świata kierowców. Na bazie rajdowych doświadczeń z ostatnich sezonów Toyota zbudowała GR Yarisa - wyjątkowego hot-hatcha z napędem na cztery koła, który właśnie debiutuje na europejskich drogach.
Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
Rynek kamienic w Polsce, choć niszowy, dynamicznie się rozwija, a ponad 70 proc. takich budynków wciąż wymaga rewitalizacji. Ten proces bywa skomplikowany, m.in. ze względu na trudności techniczne i uzgodnienia z konserwatorami zabytków, które mogą się ciągnąć latami. Mimo to kamienice zyskują na popularności dzięki swojemu klimatowi, historycznej wartości i możliwościom inwestycyjnym, szczególnie w centralnych lokalizacjach, a ceny takich nieruchomości z roku na rok sukcesywnie rosną.
Motoryzacja
Karolina Pilarczyk: To jest karygodne, że ktoś ma kilkukrotnie zabrane prawo jazdy, a dalej pijany wsiada za kierownicę. Taka osoba powinna iść do więzienia
Drifterka zauważa, że piratów drogowych i tych, którzy wsiadają za kierownicę po alkoholu, absolutnie nie zniechęcają wysokie mandaty, zakazy prowadzenia pojazdu czy też utrata prawa jazdy. Ponownie wsiadają za kierownicę i często się zdarza, że doprowadzają do tragedii, w której ktoś traci życie. Dlatego też postuluje, aby osoby, które wielokrotnie łamią kodeks, ponosiły znacznie surowsze kary, płaciły dużo wyższe składki OC, a nawet trafiały za kratki. Jej zdaniem żółta kartka należy się także pieszym, którzy często zachowują się lekkomyślnie i nieodpowiedzialnie.
Ochrona środowiska
Przyroda w Europie ulega ciągłej degradacji. Do 2030 roku UE częściowo chce odwrócić ten proces
Nature Restoration Law nakłada na państwa członkowskie UE obowiązek podjęcia działań na rzecz naprawy zdegradowanych ekosystemów lądowych i morskich. Międzyresortowy zespół ekspertów już pracuje nad wymaganym w rozporządzeniu Krajowym Planem Odbudowy Zasobów Przyrodniczych, którego wdrożenie będzie wymagać m.in. szczegółowej inwentaryzacji stanu przyrody i znaczących nakładów finansowych. Choć ten proces będzie wymagający, to korzyści dla środowiska mają być ogromne.