SHEIN X prezentuje pierwsze kolekcje kolekcje w ramach evoluSHEIN by Design
SHEIN, międzynarodowa zintegrowana platforma oferująca produkty w kategoriach moda
i lifestyle, ogłosiła premierę pierwszych kolekcji zaprojektowanych przez uczestniczki programu SHEIN X w ramach inicjatywy evoluSHEIN by Design. Projekt ma na celu większe wykorzystanie tzw. materiałów preferowanych i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.
W projekcie udział wzięło 6 amerykańskich projektantek - Alexandria Carroll, Anke Wonder, Farah Naz, Jacqueline City, Lauren Flagg i Lillian Butterworth. Każda z nich została zaproszona do programu ze względu na zamiłowanie do zrównoważonej mody. Zaprojektowane przez nie ubrania dostępne są tutaj.
Bardziej zrównoważone podejście
Zgodnie z wymogami projektu evoluSHEIN by Design ubrania muszą składać się w co najmniej 30% z tzw. materiałów preferowanych, takich jak poliester pochodzący z recyklingu, wiskoza, której produkcja nie zagraża lasom, czy surowce wtórne. Z kolei ich dostawcy muszą spełniać wysokie normy odpowiedzialności społecznej i środowiskowej potwierdzone przez zewnętrzne firmy audytorskie. Ponadto, wszystkie ubrania powstają z wykorzystaniem autorskiego modelu produkcji małoseryjnej on demand – tzn. produkty są wytwarzane w niewielkich ilościach 100-200 sztuk, a następnie w zależności od wyników sprzedaży ich produkcja może być zwiększona lub wstrzymana - i są wysyłane w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu.
– Jako firma odzieżowa możemy najwięcej zmienić poprzez nasze produkty, dlatego zainicjowaliśmy projekt evoluSHEIN by Design na rzecz zrównoważonej produkcji w SHEIN – powiedziała Caitrin Watson, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN. – Cieszymy się, że możemy zaangażować projektantów SHEIN X, i nie tylko, inspirując nowe pokolenie świadomych ekologicznie kreatorów mody.
Wsparcie dla niezależnych projektantów
Inkubator mody SHEIN X zapewnia przestrzeń dla kreatywności, wspierając niezależnych projektantów mody i artystów w realizacji ich pomysłów – od opracowania produktu oraz jego produkcję po marketing i logistykę łańcucha dostaw. Od początku programu SHEIN X z najwyższej klasy systemu produkcji on demand skorzystało blisko 3 tys. projektantów i artystów z całego świata, prezentując użytkownikom platformy ponad 25 tys. oryginalnych kreacji. We wrześniu tego roku firma ogłosiła, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje w inkubator mody SHEIN X dodatkowe 50 mln dolarów, zwiększając łączną kwotę przeznaczoną na program do 2028 r. do 105 mln dolarów.
– Chcemy pokazać, że staramy się być bardziej zrównoważeni i zachęcić innych do korzystania z preferowanych tkanin, kupowania ekologicznej odzieży i wspólnego ograniczania ilości odpadów – powiedziała Lauren Flagg, jedna z projektantek uczestniczących w programie SHEIN X. – Właśnie tą drogą chcemy podążać w świecie mody.
SHEIN liczy na rozszerzenie inicjatywy i zamierza w dalszym ciągu promować kolekcje, których oddziaływanie na środowisko jest mniejsze, konsekwentnie zmierzając w kierunku atrakcyjnej, zrównoważonej mody dostępnej dla każdego.
Więcej informacji o planie działania evoluSHEIN można znaleźć tutaj.
![Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1207706857,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
![SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA](/files/_uploaded/glownekonf_423925340,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
![Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!](/files/_uploaded/glownekonf_1911953355,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4-ram,w_274,r_png,_small.png)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
![](/files/1922771799/glod-raport-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.