ASICS chce rozruszać świat w Światowy Dzień Biegania
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Marka ASICS zachęca biegaczy i entuzjastów aktywności fizycznej do doświadczenia korzyści płynących z regularnego uprawiania sportu i wzięcia udziału w pierwszym na świecie badaniu wpływu ruchu na umysł. Globalna, dedykowana platforma „Mind UplifterTM” stanowi połączenie nowoczesnych technologii skanowania twarzy oraz zbierania danych z samoopisu. Narzędzie pozwoli zbadać realny wpływ ruchu na emocje, nastrój czy skupienie. Projekt jest realizowany pod hasłem Uplifting Minds. ASICS zbada reakcję na uprawianie 25 różnych sportów, jak między innymi bieganie, tenis czy siatkówka. Polskę w kampanii reprezentują Iga Świątek oraz Joanna Mazur.
Termin uruchomienia nowego projektu japońskiej marki nie jest przypadkowy, ponieważ 2 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Biegania. Sportowcy na całym świecie po raz pierwszy mają możliwość weryfikacji, jaki wpływ na ich umysły wywiera aktywność fizyczna w oparciu o dziesięć wskaźników emocjonalnych i poznawczych, jak między innymi pewność siebie, pozytywne nastawienie, spokój czy skupienie.
Zgromadzone dane zostaną wykorzystane w globalnym badaniu w czasie rzeczywistym, wychwytującym indywidualne zmiany w umysłach sportowców z całego świata i przekształcone w interaktywną mapę ruchu. Określi ona ilościowo pozytywny wpływ sportu na zbiorowe nastroje mieszkańców miast oraz krajów. Poprzez realizację badania na żywo, ASICS planuje nie tylko zachęcić do aktywności fizycznej, ale również w skali globalnej jeszcze bardziej zgłębić zrozumienie związku pomiędzy ruchem a umysłem.
Zmiany wywołane przez pandemię wzmocniły siłę sportu jako kluczowego aspektu, pozwalającego radzić sobie ze stresem czy izolacją społeczną. Naszą misją jest umożliwienie jak największej liczbie osób doświadczenia fizycznych i psychicznych zalet płynących z ruchu. Każdy z nas może przyczynić się do jeszcze lepszego zrozumienia wpływu, jaki sport wywiera na nasze umysły. W tym roku będziemy podejmować wiele inicjatyw, mających na celu określenie kluczowych obszarów badawczych, z których wszyscy będziemy mogli czerpać realne korzyści w ciągu najbliższych lat – powiedział Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS.
Wsparcie naukowe
W ramach przygotowania do projektu, japońska firma w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, przy współpracy z ekspertami, badała wpływ ruchu na umysł wśród wybranej grupy sportowców. Wstępne wyniki zostały opracowane przez EMOTIV, wiodącą firmę bioinformatyczną z siedzibą w San Francisco, przy wsparciu dr Brendona Stubbsa, czołowego badacza ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. W analizach wykorzystano połączenie gromadzenia danych EEG i samoopisu, aby udowodnić pozytywny wpływ biegania na umysł na podstawie szeregu podstawowych wskaźników poznawczych oraz emocjonalnych, jak pewność siebie (średni wzrost o 14,4% bezpośrednio po wysiłku), energia (9,7%) i relaksacja (13,3%) na próbie 45 zawodowych i amatorskich sportowców.
Nasze wstępne badania ukazują głęboki wpływ na umysł nawet 20-minutowego biegu. Ćwiczenia odgrywają cenną rolę w utrzymaniu dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego, dlatego tak ważne jest, aby wszyscy mogli zrozumieć pozytywny związek między nimi. Wspólnie, chcemy doświadczyć podnoszącej na duchu mocy sportu w trudnych czasach i w oparciu o wiarygodne dane – stwierdził dr Brendon Stubbs.
ASICS zaprasza osoby z całego świata, aby doświadczyły podnoszącej na duchu mocy sportu i stworzyły społeczność „poruszonych” umysłów. Marka rzuca wyzwanie biegaczom, którzy dzięki platformie „Mind Uplifter™” mogą zbadać swoje samopoczucie psychiczne przed i po treningu, a następnie udostępnić wyniki w mediach społecznościowych za pomocą #UpliftingMinds, co pozwoli zbierać fundusze na rzecz organizacji charytatywnej Mind, zajmującej się zdrowiem psychicznym. Pierwszym wydarzeniem promującym kampanię Upflifting Minds, będzie bieg London 10K, zaplanowany na 25 lipca br.
Jak wziąć udział w badaniu?
- Uchwyć swój Mind Uplift na stronie Asics.com/uplift
- Zeskanuj swoją twarz, aby odczytać swój stan emocjonalny
- Odpowiedz na pytania dotyczące oceny funkcjonowania mózgu
- Wykonaj przynajmniej 20 minut ćwiczeń, aby wzmocnić swój umysł
- Powtórzy kroki 2 i 3
- Otrzymaj swoje wyniki Mind Uplift i podziel się nimi w mediach społecznościowych dzięki #UpliftingMinds
- Sprawdź, jak Twoje wyniki wpływają na interaktywną mapę ruchu (od 1 lipca br.)

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.