Komunikaty PR

ASICS chce rozruszać świat w Światowy Dzień Biegania

2021-06-02  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Marka ASICS zachęca biegaczy i entuzjastów aktywności fizycznej do doświadczenia korzyści płynących z regularnego uprawiania sportu i wzięcia udziału w pierwszym na świecie badaniu wpływu ruchu na umysł. Globalna, dedykowana platforma „Mind UplifterTM” stanowi połączenie nowoczesnych technologii skanowania twarzy oraz zbierania danych z samoopisu. Narzędzie pozwoli zbadać realny wpływ ruchu na emocje, nastrój czy skupienie. Projekt jest realizowany pod hasłem Uplifting Minds. ASICS zbada reakcję na uprawianie 25 różnych sportów, jak między innymi bieganie, tenis czy siatkówka. Polskę w kampanii reprezentują Iga Świątek oraz Joanna Mazur.

Termin uruchomienia nowego projektu japońskiej marki nie jest przypadkowy, ponieważ 2 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Biegania. Sportowcy na całym świecie po raz pierwszy mają możliwość weryfikacji, jaki wpływ na ich umysły wywiera aktywność fizyczna w oparciu o dziesięć wskaźników emocjonalnych i poznawczych, jak między innymi pewność siebie, pozytywne nastawienie, spokój czy skupienie.

Zgromadzone dane zostaną wykorzystane w globalnym badaniu w czasie rzeczywistym, wychwytującym indywidualne zmiany w umysłach sportowców z całego świata i przekształcone w interaktywną mapę ruchu. Określi ona ilościowo pozytywny wpływ sportu na zbiorowe nastroje mieszkańców miast oraz krajów. Poprzez realizację badania na żywo, ASICS planuje nie tylko zachęcić do aktywności fizycznej, ale również w skali globalnej jeszcze bardziej zgłębić zrozumienie związku pomiędzy ruchem a umysłem. 

Zmiany wywołane przez pandemię wzmocniły siłę sportu jako kluczowego aspektu, pozwalającego radzić sobie ze stresem czy izolacją społeczną. Naszą misją jest umożliwienie jak największej liczbie osób doświadczenia fizycznych i psychicznych zalet płynących z ruchu. Każdy z nas może przyczynić się do jeszcze lepszego zrozumienia wpływu, jaki sport wywiera na nasze umysły. W tym roku będziemy podejmować wiele inicjatyw, mających na celu określenie kluczowych obszarów badawczych, z których wszyscy będziemy mogli czerpać realne korzyści w ciągu najbliższych lat – powiedział Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS.

Wsparcie naukowe

W ramach przygotowania do projektu, japońska firma w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, przy współpracy z ekspertami, badała wpływ ruchu na umysł wśród wybranej grupy sportowców. Wstępne wyniki zostały opracowane przez EMOTIV, wiodącą firmę bioinformatyczną z siedzibą w San Francisco, przy wsparciu dr Brendona Stubbsa, czołowego badacza ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. W analizach wykorzystano połączenie gromadzenia danych EEG i samoopisu, aby udowodnić pozytywny wpływ biegania na umysł na podstawie szeregu podstawowych wskaźników poznawczych oraz emocjonalnych, jak pewność siebie (średni wzrost o 14,4% bezpośrednio po wysiłku), energia (9,7%) i relaksacja (13,3%) na próbie 45 zawodowych i amatorskich sportowców.

Nasze wstępne badania ukazują głęboki wpływ na umysł nawet 20-minutowego biegu. Ćwiczenia odgrywają cenną rolę w utrzymaniu dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego, dlatego tak ważne jest, aby wszyscy mogli zrozumieć pozytywny związek między nimi. Wspólnie, chcemy doświadczyć podnoszącej na duchu mocy sportu w trudnych czasach i w oparciu o wiarygodne dane – stwierdził dr Brendon Stubbs.

ASICS zaprasza osoby z całego świata, aby doświadczyły podnoszącej na duchu mocy sportu i stworzyły społeczność „poruszonych” umysłów. Marka rzuca wyzwanie biegaczom, którzy dzięki platformie „Mind Uplifter” mogą zbadać swoje samopoczucie psychiczne przed i po treningu, a następnie udostępnić wyniki w mediach społecznościowych za pomocą #UpliftingMinds, co pozwoli zbierać fundusze na rzecz organizacji charytatywnej Mind, zajmującej się zdrowiem psychicznym. Pierwszym wydarzeniem promującym kampanię Upflifting Minds, będzie bieg London 10K, zaplanowany na 25 lipca br.

Jak wziąć udział w badaniu?

  1. Uchwyć swój Mind Uplift na stronie Asics.com/uplift
  2. Zeskanuj swoją twarz, aby odczytać swój stan emocjonalny
  3. Odpowiedz na pytania dotyczące oceny funkcjonowania mózgu
  4. Wykonaj przynajmniej 20 minut ćwiczeń, aby wzmocnić swój umysł
  5. Powtórzy kroki 2 i 3
  6. Otrzymaj swoje wyniki Mind Uplift i podziel się nimi w mediach społecznościowych dzięki #UpliftingMinds
  7. Sprawdź, jak Twoje wyniki wpływają na interaktywną mapę ruchu (od 1 lipca br.)
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Puchar Polski w Kajakarstwie. Doskonałe występy Śliwińskiego i Iskrzyckiej Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:00

Puchar Polski w Kajakarstwie. Doskonałe występy Śliwińskiego i Iskrzyckiej

Miniony weekend obfitował w emocje na torze regatowym w Wałczu, gdzie odbył się pierwszy w tym sezonie Puchar Polski w Kajakarstwie Klasycznym. Ogólnopolskie Wiosenne Regaty
Sport 120 zawodników walczyło o miejsce na Letnich Igrzyskach Olimpiad Specjalnych
2024-04-26 | 16:00

120 zawodników walczyło o miejsce na Letnich Igrzyskach Olimpiad Specjalnych

Ponad 120 pływaków udowodniło, że nie ma dla nich ograniczeń. Mimo swoich niepełnosprawności zawodnicy rywalizowali na najwyższym poziomie. Na basenie wrocławskiej Akademii
Sport 7 nieoczywistych korzyści regularnej aktywności fizycznej
2024-04-26 | 07:24

7 nieoczywistych korzyści regularnej aktywności fizycznej

Powszechnie wiadomo, że sport poprawia ogólną kondycję fizyczną, może pomóc w utracie wagi i osiągnięciu szczuplejszej sylwetki. Nie są to jednak jedyne korzyści płynące z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.