ASICS prezentuje nową kolekcję z materiałów wielokrotnego użytku
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Japoński producent sprzętu sportowego, ASICS przedstawia nową linię butów do biegania, wykorzystującą materiały pochodzące z recyklingu plastikowych butelek.
Kolekcja Edo Era Tribute Pack to wyraz uznania dla miasta Edo (współczesnego Tokio) i jego prężnych działań prowadzonych w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz praktyk mających na celu ochronę środowiska, których korzenie sięgają aż XVII wieku. Już wtedy ponowne wykorzystanie materiałów i recykling były nieodłącznym elementem życia w Japonii. Ludzie postrzegali wówczas wszystko jako cenny surowiec, począwszy od starych ubrań przez zużyty papier, zepsute patelnie i ceramikę, aż po krople wosku z palącej się świecy. To właśnie nowe produkty – na rok przed igrzyskami olimpijskimi – mają przypominać o etosie samowystarczalności minionych czasów i proekologicznej postawie mieszkańców Edo.
ASICS, od początku swojego istnienia, zaangażowany jest w zrównoważony rozwój w różnych aspektach działalności. Stąd też, chcąc wspierać ekologiczną postawę społeczeństwa, do wykonania butów z nowej linii wykorzystuje materiały z odzysku. W cholewkach butów znajdują się włókna poliestrowe z recyklingu, wykonane łącznie z około 300 tysięcy butelek PET. Jest to jednak dopiero początek drogi, jaką ASICS obrał sobie w walce ze zmianami klimatu. Do 2030 r. włókna poliestrowe pochodzące w 100% z recyklingu znajdować się będą we wszystkich cholewkach.
Grafika na cholewkach inspirowana jest stylami liter z okresu Edo. Jednym z nich jest styl Yose Moji – zwykle używany na plakatach i ulotkach. Drugi to kakuji, czyli grube, kwadratowe znaki, często pojawiające się na skrawkach papieru, które wierni umieszczali na bramach kaplic i świątyń.
ASICS zadbał także o ekologiczne opakowania dla nowych produktów. Są to papierowe pudełka powstałe w 100% z recyklingu, zawierające około 10% mniej materiału niż standardowe opakowania. Do ich ozdobienia użyto natomiast farb wodnych, które zużywają o połowę mniej atramentu od olejnych. Pudełka na buty, wykonane zgodnie z ideą „sustainable fashion”, będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od lipca 2020 r. Całkowita zmiana na pudełka eko nastąpi w przyszłym roku. Celem japońskiej marki jest obniżenie emisji dwutlenku węgla o około 1200 ton metrycznych.
Buty są dostępne na stronie www.eobuwie.pl
![Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1022839277,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki
![ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu](/files/_uploaded/glownekonf_1577866835,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
![3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!](/files/_uploaded/glownekonf_1764029455,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
3×3 Basket Challenge vol.3 w Atrium Biała!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.