ASICS prezentuje nową kolekcję z materiałów wielokrotnego użytku
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Japoński producent sprzętu sportowego, ASICS przedstawia nową linię butów do biegania, wykorzystującą materiały pochodzące z recyklingu plastikowych butelek.
Kolekcja Edo Era Tribute Pack to wyraz uznania dla miasta Edo (współczesnego Tokio) i jego prężnych działań prowadzonych w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz praktyk mających na celu ochronę środowiska, których korzenie sięgają aż XVII wieku. Już wtedy ponowne wykorzystanie materiałów i recykling były nieodłącznym elementem życia w Japonii. Ludzie postrzegali wówczas wszystko jako cenny surowiec, począwszy od starych ubrań przez zużyty papier, zepsute patelnie i ceramikę, aż po krople wosku z palącej się świecy. To właśnie nowe produkty – na rok przed igrzyskami olimpijskimi – mają przypominać o etosie samowystarczalności minionych czasów i proekologicznej postawie mieszkańców Edo.
ASICS, od początku swojego istnienia, zaangażowany jest w zrównoważony rozwój w różnych aspektach działalności. Stąd też, chcąc wspierać ekologiczną postawę społeczeństwa, do wykonania butów z nowej linii wykorzystuje materiały z odzysku. W cholewkach butów znajdują się włókna poliestrowe z recyklingu, wykonane łącznie z około 300 tysięcy butelek PET. Jest to jednak dopiero początek drogi, jaką ASICS obrał sobie w walce ze zmianami klimatu. Do 2030 r. włókna poliestrowe pochodzące w 100% z recyklingu znajdować się będą we wszystkich cholewkach.
Grafika na cholewkach inspirowana jest stylami liter z okresu Edo. Jednym z nich jest styl Yose Moji – zwykle używany na plakatach i ulotkach. Drugi to kakuji, czyli grube, kwadratowe znaki, często pojawiające się na skrawkach papieru, które wierni umieszczali na bramach kaplic i świątyń.
ASICS zadbał także o ekologiczne opakowania dla nowych produktów. Są to papierowe pudełka powstałe w 100% z recyklingu, zawierające około 10% mniej materiału niż standardowe opakowania. Do ich ozdobienia użyto natomiast farb wodnych, które zużywają o połowę mniej atramentu od olejnych. Pudełka na buty, wykonane zgodnie z ideą „sustainable fashion”, będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od lipca 2020 r. Całkowita zmiana na pudełka eko nastąpi w przyszłym roku. Celem japońskiej marki jest obniżenie emisji dwutlenku węgla o około 1200 ton metrycznych.
Buty są dostępne na stronie www.eobuwie.pl

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.