Komunikaty PR

ASICS prezentuje nową kolekcję z materiałów wielokrotnego użytku

2020-09-24  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Japoński producent sprzętu sportowego, ASICS przedstawia nową linię butów do biegania, wykorzystującą materiały pochodzące z recyklingu plastikowych butelek.

Kolekcja Edo Era Tribute Pack to wyraz uznania dla miasta Edo (współczesnego Tokio) i jego prężnych działań prowadzonych w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz praktyk mających na celu ochronę środowiska, których korzenie sięgają aż XVII wieku. Już wtedy ponowne wykorzystanie materiałów i recykling były nieodłącznym elementem życia w Japonii. Ludzie postrzegali wówczas wszystko jako cenny surowiec, począwszy od starych ubrań przez zużyty papier, zepsute patelnie i ceramikę, aż po krople wosku z palącej się świecy. To właśnie nowe produkty – na rok przed igrzyskami olimpijskimi – mają przypominać o etosie samowystarczalności minionych czasów i proekologicznej postawie mieszkańców Edo.

ASICS, od początku swojego istnienia, zaangażowany jest w zrównoważony rozwój w różnych aspektach działalności. Stąd też, chcąc wspierać ekologiczną postawę społeczeństwa, do wykonania butów z nowej linii wykorzystuje materiały z odzysku. W cholewkach butów znajdują się włókna poliestrowe z recyklingu, wykonane łącznie z około 300 tysięcy butelek PET. Jest to jednak dopiero początek drogi, jaką ASICS obrał sobie w walce ze zmianami klimatu. Do 2030 r. włókna poliestrowe pochodzące w 100% z recyklingu znajdować się będą we wszystkich cholewkach.

Grafika na cholewkach inspirowana jest stylami liter z okresu Edo. Jednym z nich jest styl Yose Moji – zwykle używany na plakatach i ulotkach. Drugi to kakuji, czyli grube, kwadratowe znaki, często pojawiające się na skrawkach papieru, które wierni umieszczali na bramach kaplic i świątyń.

ASICS zadbał także o ekologiczne opakowania dla nowych produktów. Są to papierowe pudełka powstałe w 100% z recyklingu, zawierające około 10% mniej materiału niż standardowe opakowania. Do ich ozdobienia użyto natomiast farb wodnych, które zużywają o połowę mniej atramentu od olejnych. Pudełka na buty, wykonane zgodnie z ideą „sustainable fashion”, będą sukcesywnie wprowadzane na rynek od lipca 2020 r. Całkowita zmiana na pudełka eko nastąpi w przyszłym roku. Celem japońskiej marki jest obniżenie emisji dwutlenku węgla o około 1200 ton metrycznych.

Buty są dostępne na stronie www.eobuwie.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki

Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Żywienie

Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.