ASICS wprowadza METASPEED SKY PARIS i METASPEED EDGE PARIS
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
ASICS wprowadza na rynek dwa nowe modele z flagowej serii METASPEED – SKY PARIS i EDGE PARIS. Szybkie oraz lekkie buty z wkładką karbonową kumulują w sobie zaawansowane technologie, wspierając biegaczy w pogoni za osobistymi rekordami.
Buty są wynikiem rygorystycznego procesu projektowania i testowania, prowadzonego przez Instytut Nauki i Sportu w japońskim Kobe, z udziałem wielu zewnętrznych testerów i ponad stu elitarnych sportowców z całego świata. W rezultacie ASICS jeszcze bardziej ulepszył serię METASPEED, zmniejszając wagę obuwia, czyniąc go zarówno bardziej miękkim, jak i sprężystym, a także zmieniając konfigurację karbonowej płytki na całej długości.
Koncept METASPEED
W 2021 roku, ASICS po raz pierwszy wprowadził na rynek jednocześnie dwa nowe buty do szybkiego biegania, METASPEED SKY i METASPEED EDGE, zaprojektowane specjalnie z myślą o dwóch różnych stylach biegania.
Zespół stojący za tymi dwoma butami – o nazwie kodowej „C-Project” – otworzył nowe możliwości, przyjmując podejście projektowe skoncentrowane przede wszystkim na człowieku i jego potrzebach. Zauważywszy, że ówczesne modele wyścigowe faworyzowały tylko jeden typ biegacza, ASICS był w stanie pomóc wielu sportowcom sięgnąć po nowe wyżyny, ponieważ po raz pierwszy nie musieli oni dostosowywać swojego stylu biegania do obuwia.
Nowe buty METASPEED SKY PARIS i METASPEED EDGE PARIS są dostosowane odpowiednio do indywidualnych stylów biegania – „długość kroku” i „kadencja”. Co najważniejsze, mają one ulepszoną konstrukcję w stosunku do poprzednich modeli, pomagając utrzymać idealną postawę i kąt uderzenia stopy, gdy biegacze stają się zmęczeni, dzięki czemu oszczędzają więcej energii na późniejszą część biegu.
Od lepszego do najlepszego
Nowe METASPEED SKY PARIS i METASPEED EDGE PARIS zostały ulepszone w trzech kluczowych aspektach w porównaniu do swoich poprzedników. Po pierwsze, oba buty zostały odchudzone o około 22 g. Ta znaczna redukcja wagi sprawia, że zapewniają biegaczom uczucie lekkości i sprężystości. Osiągnięto to częściowo dzięki połączeniu nowej cholewki MOTION WRAP UPPER 2.0, która sprawiła, że cholewka jest lżejsza, a także o około 8% bardziej oddychająca, oraz wprowadzeniu nowej pianki podeszwy środkowej FF BLAST TURBO PLUS.
Oba buty zostały wyposażone w piankę podeszwy środkowej FF BLAST TURBO PLUS, która oprócz tego, że jest lżejsza, jest bardziej miękka oraz sprężysta niż poprzednie wersje. Ta dodatkowa amortyzacja pomaga wspierać dłuższe dystanse zarówno podczas treningów, jak i zawodów, dzięki czemu sportowcy mogą oszczędzać swojego nogi, gdy ma to dla nich największe znaczenie.
Kolejnym znaczącym ulepszeniem w METASPEED SKY PARIS jest poszerzenie karbonowej płytki na całej długości w przedniej części buta, która została strategicznie rozmieszczona, aby poprawić ogólne odbicie od pianki podczas wybicia z palców. METASPEED EDGE PARIS ustawia płytkę z włókna węglowego w pozycji idealnej dla biegaczy kadencyjnych i został zaktualizowany do minimalnej konstrukcji dla lepszego startu oraz mniejszej wagi.
Filozofia projektowania ASICS
Kluczem do stworzenia METASPEED SKY PARIS i METASPEED EDGE PARIS była unikalna filozofia projektowania ASICS, poświęcona tworzeniu doskonałych produktów i technologii, które zostały zatwierdzone przez Instytut Nauki i Sportu ASICS oraz zawodowych sportowców.
Rok 2024 jest ogromnie ważny w sporcie biegowym, dlatego prezentujemy METASPEED SKY PARIS i METASPEED EDGE PARIS na początku sezonu między innymi z myślą o nadchodzących igrzyskach olimpijskich w Paryżu. Nazwa nie jest zatem przypadkowa. Te nowe modele są wynikiem skrupulatnej pracy naszego zespołu, ścisłej współpracy z zewnętrznymi ekspertami i sportowcami z całego świata. Cel jest prosty – jak najwięcej rekordów życiowych – powiedział Shuhei Takemura, lider projektu rozwoju produktów z serii METASPEED w ASICS.
Miałem okazję już biegać w tych butach i pierwsze odczucia są bardzo dobre! Czuć, że są wyraźnie lżejsze i mam wrażenie, że nowa pianka FF BLAST TURBO PLUS, wraz z płytką karbonową, „oddaje” więcej energii. Dodałbym, że buty są bardzo komfortowe, co sprawia, że szybciej jestem w stanie dojść do siebie bo pokonaniu dystansu maratońskiego. Już nie mogę doczekać się kolejnych startów! – dodał Adam Nowicki, ambasador ASICS, biegacz długodystansowy i olimpijczyk z Tokio.
Najnowsze modele z linii METASPEED będą dostępne w sprzedaży od 4 marca na ASICS.com, Sklepbiegacza.pl i Natural-born-runners.pl.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań
– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.
Prawo
Seniorzy zyskają na rencie wdowiej średnio 350 zł miesięcznie. Od 2027 roku świadczenie jeszcze wzrośnie

Z początkiem lipca ruszyły wypłaty tzw. renty wdowiej. Ponad milion wniosków o świadczenie wpłynęło do wszystkich organów emerytalno-rentowych, przy czym zdecydowana większość do ZUS. Pierwszego dnia do 86 tys. osób trafiło łącznie blisko 317 mln zł, z czego ponad 30 mln zł to kwota, o którą wzrosły wypłaty w związku z zastosowaniem zbiegu świadczeń.
Motoryzacja
Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.