ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Świat nadal stoi w obliczu pandemii, a globalne społeczeństwa odczuwają jej negatywne skutki między innymi w zakresie zdrowia psychicznego. ASICS, jako marka odpowiedzialna społecznie, wraca do swoich korzeni, aktualizując logotyp i uruchamiając globalną akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, która ma na celu promocję aktywności fizycznej. Z najnowszych badań japońskiej firmy wynika między innymi, że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji.
„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – filozofia założycielska ASICS jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do swoich korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum swojej działalności. Claim SoundMindSoundBody (pol. W zdrowym ciele, zdrowy duch) pojawi się również w logotypie marki.
Japoński brand w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu, eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter – oraz sportowców-amatorów.
Umysł w ruchu – badania i innowacje
Badania są prowadzone przez dr Brendoda Stubbsa, czołowego badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych, wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego. Z badań wynika, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym do 29% zachodzi poprawa zdolności radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrostu skłonności do relaksu. U sportowców odnotowano także spadek negatywnych emocji, jak na przykład frustracja (do 135%). Byli również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.
W przypadku ścieżek mózgowych związanych z wydajnością poznawczą, sportowcy wykazali znaczną poprawę, dzięki krótkiej aktywności fizycznej. Szybkość przetwarzania mózgu wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł aż o 58%.
#SunriseMind
ASICS uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, kierując otwarte zaproszenie do ludzi na całym świecie, aby szerzyli pozytywne nastawienie do sportu, biegając lub spacerując o wschodzie słońca, będącym symbolem nadziei na lepsze jutro. Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będzie podejmować o świcie aktywność fizyczną, a za każde wspólne selfie na kanałach społecznościowych, oznaczone hashtagiem #SunriseMind, ASICS przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, zajmujących się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierających osoby z zaburzeniami psychicznymi.
Wpływ sportu i ćwiczeń na nasze umysły jest nieoceniony. Regularna aktywność pozwala nam doświadczyć wszystkich istotnych korzyści poznawczych oraz emocjonalnych. Ruch w czasach pandemii jest szczególnie ważny. Utwierdzają nas w tym również badania, które przeprowadziliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy – powiedział dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie.
Wiemy, że pandemia wpłynęła negatywnie na psychikę ludzi na całym świecie. Wierzymy również, że ruch może podnieść nas wszystkich na duchu. Chcemy uwolnić moc umysłu, demonstrując zaangażowanie w naszą filozofię. Akcja #SunriseMind będzie kontynuowana przez cały rok w myśl idei w zdrowym ciele, zdrowy duch – dodał Gary Raucher, wiceprezydent ASICS.
Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił również nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red, obejmującą kluczowe produkty z kategorii biegowej.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.