Komunikaty PR

ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind

2021-01-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka@dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Świat nadal stoi w obliczu pandemii, a globalne społeczeństwa odczuwają jej negatywne skutki między innymi w zakresie zdrowia psychicznego. ASICS, jako marka odpowiedzialna społecznie, wraca do swoich korzeni, aktualizując logotyp i uruchamiając globalną akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, która ma na celu promocję aktywności fizycznej. Z najnowszych badań japońskiej firmy wynika między innymi, że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji.

„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – filozofia założycielska ASICS jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do swoich korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum swojej działalności. Claim SoundMindSoundBody (pol. W zdrowym ciele, zdrowy duch) pojawi się również w logotypie marki.

Japoński brand w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu, eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter – oraz sportowców-amatorów.

Umysł w ruchu – badania i innowacje

Badania są prowadzone przez dr Brendoda Stubbsa, czołowego badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych, wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego. Z badań wynika, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym do 29% zachodzi poprawa zdolności radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrostu skłonności do relaksu. U sportowców odnotowano także spadek negatywnych emocji, jak na przykład frustracja (do 135%). Byli również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.

W przypadku ścieżek mózgowych związanych z wydajnością poznawczą, sportowcy wykazali znaczną poprawę, dzięki krótkiej aktywności fizycznej. Szybkość przetwarzania mózgu wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł aż o 58%.

#SunriseMind

ASICS uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, kierując otwarte zaproszenie do ludzi na całym świecie, aby szerzyli pozytywne nastawienie do sportu, biegając lub spacerując o wschodzie słońca, będącym symbolem nadziei na lepsze jutro. Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będzie podejmować o świcie aktywność fizyczną, a za każde wspólne selfie na kanałach społecznościowych, oznaczone hashtagiem #SunriseMind, ASICS przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, zajmujących się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierających osoby z zaburzeniami psychicznymi.

Wpływ sportu i ćwiczeń na nasze umysły jest nieoceniony. Regularna aktywność pozwala nam doświadczyć wszystkich istotnych korzyści poznawczych oraz emocjonalnych. Ruch  w czasach pandemii jest szczególnie ważny. Utwierdzają nas w tym również badania, które przeprowadziliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy – powiedział dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie.

Wiemy, że pandemia wpłynęła negatywnie na psychikę ludzi na całym świecie. Wierzymy również, że ruch może podnieść nas wszystkich na duchu. Chcemy uwolnić moc umysłu, demonstrując zaangażowanie w naszą filozofię. Akcja #SunriseMind będzie kontynuowana przez cały rok w myśl idei w zdrowym ciele, zdrowy duch – dodał Gary Raucher, wiceprezydent ASICS.

Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił również nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red, obejmującą kluczowe produkty z kategorii biegowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć