Komunikaty PR

ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind

2021-01-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Świat nadal stoi w obliczu pandemii, a globalne społeczeństwa odczuwają jej negatywne skutki między innymi w zakresie zdrowia psychicznego. ASICS, jako marka odpowiedzialna społecznie, wraca do swoich korzeni, aktualizując logotyp i uruchamiając globalną akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, która ma na celu promocję aktywności fizycznej. Z najnowszych badań japońskiej firmy wynika między innymi, że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji.

„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – filozofia założycielska ASICS jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do swoich korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum swojej działalności. Claim SoundMindSoundBody (pol. W zdrowym ciele, zdrowy duch) pojawi się również w logotypie marki.

Japoński brand w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu, eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter – oraz sportowców-amatorów.

Umysł w ruchu – badania i innowacje

Badania są prowadzone przez dr Brendoda Stubbsa, czołowego badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych, wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego. Z badań wynika, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym do 29% zachodzi poprawa zdolności radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrostu skłonności do relaksu. U sportowców odnotowano także spadek negatywnych emocji, jak na przykład frustracja (do 135%). Byli również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.

W przypadku ścieżek mózgowych związanych z wydajnością poznawczą, sportowcy wykazali znaczną poprawę, dzięki krótkiej aktywności fizycznej. Szybkość przetwarzania mózgu wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł aż o 58%.

#SunriseMind

ASICS uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, kierując otwarte zaproszenie do ludzi na całym świecie, aby szerzyli pozytywne nastawienie do sportu, biegając lub spacerując o wschodzie słońca, będącym symbolem nadziei na lepsze jutro. Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będzie podejmować o świcie aktywność fizyczną, a za każde wspólne selfie na kanałach społecznościowych, oznaczone hashtagiem #SunriseMind, ASICS przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, zajmujących się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierających osoby z zaburzeniami psychicznymi.

Wpływ sportu i ćwiczeń na nasze umysły jest nieoceniony. Regularna aktywność pozwala nam doświadczyć wszystkich istotnych korzyści poznawczych oraz emocjonalnych. Ruch  w czasach pandemii jest szczególnie ważny. Utwierdzają nas w tym również badania, które przeprowadziliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy – powiedział dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie.

Wiemy, że pandemia wpłynęła negatywnie na psychikę ludzi na całym świecie. Wierzymy również, że ruch może podnieść nas wszystkich na duchu. Chcemy uwolnić moc umysłu, demonstrując zaangażowanie w naszą filozofię. Akcja #SunriseMind będzie kontynuowana przez cały rok w myśl idei w zdrowym ciele, zdrowy duch – dodał Gary Raucher, wiceprezydent ASICS.

Z okazji uruchomienia inicjatywy #SunriseMind, ASICS wypuścił również nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red, obejmującą kluczowe produkty z kategorii biegowej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową Biuro prasowe
2024-12-31 | 09:00

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Montis poleca latarkę do biegania Sposób na spalenie świątecznych kilogramów, zwiększenie odporności i wytrzymałości oraz poprawę krążenia, a także humoru. Bieganie
Sport Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
2024-12-31 | 01:00

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa, drużyny rywalizującej w 1. Lidze Kobiet, odwiedziły małych pacjentów w dwóch warszawskich szpitalach - Klinice Pediatrii Państwowego
Sport Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
2024-12-27 | 12:30

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół

W ostatnich dniach siatkarki KSG Warszawa zawitały do dwóch warszawskich szkół podstawowych - SP 403 i SP 388 - aby podzielić się swoją pasją do sportu i zachęcić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki

Prezenterka uczestniczyła w Paris Fashion Week, który dla niej jest nie tylko wydarzeniem modowym, ale i szansą do obserwacji dynamicznych zmian w branży. Malwina Wędzikowska uważa, że kryzys, z jakim boryka się obecnie rynek mody, może skłonić marki do uproszczenia swoich kolekcji oraz wprowadzenia bardziej funkcjonalnych rozwiązań. Odpowiedzią na potrzebę oszczędności oraz zrównoważonego rozwoju w modzie powinna być chociażby możliwość wykorzystania tych samych modeli w propozycjach na różne sezony. Jej zdaniem może się również zmienić kształt tradycyjnych pokazów mody, które wiążą się z dużymi kosztami i spektakularnymi efektami.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Żywienie

Prawidłowe odżywianie ma największy wpływ na zdrowie i długość życia. Niewiele osób stosuje odpowiednią dietę

– Skomponowanie odpowiedniego jadłospisu i kultura jedzenia są obecnie sporym wyzwaniem – uważa prof. dr hab. n. med. Grzegorz Dworacki, ekspert z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jego zdaniem zaszkodzić może nam chociażby spożywanie produktów tuż po wyjęciu ich z lodówki. Ekspert medycyny stylu życia zaznacza też, że bardzo ważną rolę w naszym organizmie odgrywają jelita, a żeby właściwie funkcjonowały, powinniśmy włączyć do swojego menu probiotyki oraz prebiotyki.