Globalne badanie ASICS State of Mind Study
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Marka ASICS ogłasza wyniki swojego drugiego badania Global State of Mind Study, które odkrywa związek pomiędzy aktywnością fizyczną w wieku nastoletnim a pozytywnym samopoczuciem psychicznym w wieku dorosłym.
Badanie przeprowadzono na próbie ponad 26 tysięcy respondentów z 22 krajów. Wykazało ono, że im więcej ludzie ćwiczą, tym wyższe są ich wyniki w zakresie „stanu umysłu”. Na całym świecie respondenci, którzy są aktywni, mają średni wynik na poziomie 67/100, podczas gdy osoby nieaktywne uzyskują poziom 54/100.
Co więcej, badanie wykazało, że aktywność fizyczna w wieku nastoletnim ma bezpośredni wpływ na umysł w późniejszym życiu. Uczestnicy, którzy angażowali się w ćwiczenia przez cały okres dojrzewania, zgłaszali wyższe poziomy aktywności i wyniki „stanu umysłu” w wieku dorosłym. Odkrycia wskazują, że pozostawanie aktywnym jako nastolatek jest kluczem do uzyskania właściwych nawyków ruchowych, które przetrwają do dorosłości i pozytywnie wpłyną na samopoczucie psychiczne.
Raport wskazuje wiek 15-17 lat jako najbardziej krytyczny dla pozostania aktywnym i czas, w którym porzucenie ćwiczeń znacząco wpływa na stan psychiczny w kolejnych latach. Okazało się, że osoby, które regularnie ćwiczyły w wieku 15-17 lat, częściej pozostawały aktywne w późniejszym okresie życia i zgłaszały wyższe wyniki stanu umysłu w wieku dorosłym (64/100 vs. 61/100) niż osoby, które nie były aktywne we wskazanym okresie.
Dla porównania, respondenci, którzy zrezygnowali z ćwiczeń przed ukończeniem 15. roku życia, wykazywali najniższy poziom aktywności i najniższe wyniki „stanu umysłu” w dorosłości. 30% z nich jest nadal nieaktywnych w wieku dorosłym i wykazano, że są o 11% mniej skoncentrowani, o 10% mniej pewni siebie, o 10% mniej spokojni i o 10% mniej opanowani w porównaniu do osób, które były aktywne przez cały okres dojrzewania.
W rzeczywistości każdy rok, w którym nastolatek pozostawał zaangażowany w regularne ćwiczenia, wiązał się z lepszymi wynikami „stanu umysłu” w wieku dorosłym. Osoby, które przestały ćwiczyć przed ukończeniem 15. roku życia, uzyskały średni wynik o 15% niższy niż średnia globalna, podczas gdy spadek aktywności fizycznej w wieku 16-17 lat i przed ukończeniem 22. roku życia zmniejszył ich średnie wyniki odpowiednio o 13% i 6%.
Co niepokojące, badanie ujawniło również lukę pokoleniową w zakresie ćwiczeń fizycznych, przy czym młodsze pokolenia są coraz mniej aktywne. 57% „cichego pokolenia” (w wieku 78+) stwierdziło, że codziennie było aktywne w dzieciństwie, w porównaniu do zaledwie 19% pokolenia Z (w wieku 18-27 lat), co pokazuje niepokojącą tendencję do porzucania aktywności fizycznej przez młodsze pokolenia wcześniej i w większej liczbie niż starsze pokolenia.
W skali globalnej, członkowie pokolenia Z mają najniższy wynik „stanu umysłu” ze średnią 62/100 w porównaniu do „Baby Boomers” – 68/100 i Silent Generation (tzw. „ciche pokolenie”) – 70/100. – Niepokojące jest obserwowanie tego spadku poziomu aktywności wśród młodszych respondentów w tak krytycznym wieku zwłaszcza, że badanie ujawniło związek z gorszym samopoczuciem w wieku dorosłym. Pokolenie Z na całym świecie już teraz osiąga najniższe wyniki w zakresie „stanu umysłu” (62/100) w porównaniu z „cichym pokoleniem” (70/100), więc może to mieć ogromny wpływ na zdrowie psychiczne na całym świecie już w niedalekiej przyszłości – mówi prof. Brendon Stubbs, wiodący badacz w dziedzinie ćwiczeń i zdrowia psychicznego z King's College w Londynie.
Firma ASICS powstała w oparciu o przekonanie, że sport i ćwiczenia przynoszą korzyści nie tylko ciału, ale także umysłowi. Właśnie dlatego nazywamy się ASICS: „Anima Sana in Corpore Sano”, czyli „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Wyniki naszego drugiego, globalnego badania State of Mind Study pokazują, jak ważne jest, aby młodzi ludzie byli aktywni i jaki wpływ może to mieć na ich umysły przez wiele lat. W ASICS jesteśmy zaangażowani we wspieranie i inspirowanie ludzi do ruchu na rzecz dobrego samopoczucia psychicznego przez całe życie – podsumował Gary Raucher, Executive Vice President w ASICS EMEA.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.