Polska zatriumfowała w Strava x Salomon Running League Challenge!
Ponad 106 tysięcy biegaczy z Polski podjęło wyzwanie i stanęło do walki o główną nagrodę - 5.000 €, która została przekazana Fundacji Zdrowy Ruch. W ciągu czterech tygodni uczestnicy z 16. krajów mieli do pokonania dystans maratoński. To oczywiście dla wielu było minimum, bo do łącznej puli liczył się każdy kilometr.
Polscy biegacze stanęli na wysokości zadania, o czym świadczy średnia, jaką wybiegali – 112,5km w przeciągu 4 tygodni rywalizacji. Każdy kilometr na liczniku zwiększał tydzień po tygodniu przewagę Polski w międzynarodowej rywalizacji, a sam tytuł lidera udało nam się osiągnąć już po pierwszym tygodniu zmagań, utrzymując go aż do samego końca!
Wygrana, czyli 5.000 €, przekazana zostanie na konto Fundacji Zdrowy Ruch, tym samym zasilając program stypendialny dla młodych sportowców w trudniejszej sytuacji ekonomicznej - „Wybiegaj w przyszłość” , którego celem jest pomoc zdolnym zawodnikom w rozwoju kariery sportowej.
Wraz ze startem zmagań marka zaprezentowała swój najnowszy model butów biegowych – Salomon Sense Ride 4. Wiernym użytkownikiem tego modelu jest ambasador marki – Bartłomiej Przedwojewski (zwycięzca Golden Trail Champioships 2020).
Model Salomon Sense Ride 4 to obecnie mój najczęstszy wybór, kiedy udaje się na trening. But, który miał służyć mi do luźnych miejskich rozbiegań, ewentualnie krótkich treningów w łatwym terenie, z każdym dniem pracy pozytywnie zaskakiwał. Przed każdym treningiem, który zakładał większą intensywność kilometrów, różnorodność podłoża, wydawało mi się, że zabieram je ostatni raz. Tymczasem radziły sobie bardzo dobrze, stabilnie zarówno na podbiegach, jak i, co dla mnie najważniejsze, na zbiegach. Szybkie, dobrze amortyzujące kontakt z podłożem, dopasowane do stopy, w miarę upływu czasu ciągle zyskiwały w moich oczach. Mimo że najważniejsze zawody na świecie w ubiegłym roku odbywały się na Azorach na przełomie października i listopada, a więc już późną jesienią, Sense Ride były pierwszym wyborem przy pakowaniu walizki. To miała być moja tajna broń, okazało się jednak, że cała światowa czołówka również ją znała – Bartłomiej Przedwojewski
Sense Ride 4 to najnowsza edycja kultowego już modelu Salomona, który jest odpowiedzią na potrzeby biegaczy poszukujących butów do każdego rodzaju terenu. Amortyzacja Optivibe ™, czyli technologia zapożyczona z serii produktów do biegania szosowego marki Salomon, pomaga uczynić but wygodniejszym i bardziej responsywnym. Dzięki zastosowaniu pianki Optivibe™ w modelu Sense Ride 4, użytkownik zyskuje doskonałą amortyzację oraz wysoki poziom pochłaniania wstrząsów powstających podczas dynamicznego zdobywania kolejnych metrów. Buty bez problemu poradzą sobie zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Jednocześnie ten model ma charakterystyczne cechy butów trailowych – siateczkę chroniącą przed dostawaniem się zanieczyszczeń do wewnątrz oraz podeszwę dającą bardzo dobrą przyczepność.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.