Rekordowy ASICS World Ekiden 2020 – niemal 40 tysięcy biegaczy z całego świata

ASICS World Ekiden 2020, czyli maratońska, wirtualna sztafeta w czasach globalnej pandemii, połączyła miłośników sportu z całego świata. Sześcioosobowe zespoły w dn. 11-22 listopada miały za zadanie pokonać dystans maratonu biegnąć, maszerując lub poruszając się na wózkach inwalidzkich. Łącznie, w inauguracyjnym biegu wystartowało 38 565 osób reprezentujących 13 602 drużyny z ponad 179 krajów.
Uczestnicy przeznaczyli na aktywność fizyczną w sumie ponad 27 tysięcy godzin, pokonując dystans 277 045 km, co odpowiada co najmniej sześciu wycieczkom dookoła równika. Wszystkie zespoły, które ukończyły wyścig, mogą sprawdzić uzyskane wyniki w globalnej tabeli liderów dostępnej za pośrednictwem strony Race Roster.
Za nami pierwsza edycja wyjątkowego biegu, który został przeprowadzony w wyjątkowych okolicznościach. Pandemia skutecznie ogranicza kontakty międzyludzkie, dlatego cieszymy się, że tak wiele osób wzięło udział w ASICS World Ekiden, uzyskując namiastkę prawdziwego współzawodnictwa – powiedział Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS.
Organizacja wirtualnej sztafety była efektem globalnych badań prowadzonych przez japońską markę. Wykazały one wzrost popularności biegania w trakcie społecznej kwarantanny przy jednoczesnym spadku poczucia współzawodnictwa. ASICS rzucił wyzwanie biegaczom z całego świata, aby wspólnie pokonali maraton w jak najkrótszym czasie. Ideą biegu nie jest jednak rywalizacja sama w sobie, a przełamywanie społecznych oraz sportowych barier w czasach globalnej pandemii.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.