Komunikaty PR

Rowerzysta bezpieczny i jego rower też. Jutro akcja

2021-07-08  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Dowiedz się, jak jeździć bezpiecznie po mieście i jak wyposażony musi być rower. Dla spokoju warto go też oznakować. Jutro zrobisz to bezpłatnie, w godz. 12.00-16.00 przed Magnolia Park.

Jest we Wrocławiu jedno miejsce, gdzie można pojeździć rowerem nawet bez hamulców – to Wrocławski Tor Kolarski, który organizuje otwarte jazdy (czyli nie trzeba być sportowcem). Jeśli jednak poruszamy się po zwykłych ścieżkach rowerowych i jezdniach, rower musi mieć odpowiednie wyposażenie.

 

Co musi mieć rower

Potrzebne są światła pozycyjne przednie i tylne. Dokładniej: z przodu lampka świecąca światłem białym lub żółtym, ciągłym lub migającym. Z tyłu światło czerwone, również może migać, a dodatkowo czerwony odblask. Biały odblask z przodu nie jest obowiązkowy, ale warto go mieć, ponieważ poprawia widoczność rowerzysty np. w miejscach zacienionych. Co ważne, lampek nie trzeba zakładać w dzień – po zmroku koniecznie. Na stałe musi być zamontowany tylko odblask z tyłu. Przepisy wymagają też, by posiadać sygnał dźwiękowy. Niezbędny jest również przynajmniej jeden sprawny hamulec, choć dla bezpieczeństwa własnego i innych lepiej mieć sprawne oba hamulce.

Jak jeździć bezpiecznie

Ważne jest również to, jak się jeździ. Dla bezpieczeństwa swojego oraz innych rowerzystów,
a także pieszych, warto stosować trzy proste zasady. Chyba najważniejsza: sygnalizujmy zamiar skręcania w lewo. W ten sposób zdecydowanie zmniejszamy ryzyko, że z tyłu wpadnie na nas rozpędzony rowerzysta, który akurat miał zamiar wyprzedzać. Druga zasada: poruszajmy się i zatrzymujmy po prawej stronie ścieżek rowerowych i dotyczy to również miejsc, gdzie trzeba poczekać na światłach. Ta zasada jest bardzo przydatna zwłaszcza
w centrum, gdzie rowerowy ruch bywa gęsty. Zasada trzecia: wyprzedzajmy z lewej strony
– nigdy z prawej, spoglądając krótko kątem oka przez ramię, czy ktoś już nas nie wyprzedza.

To ważne o tyle, że wyprzedzanie na ścieżkach rowerowych jest bardzo częstym manewrem
– rowerzyści jeżdżą po prostu bardzo różnym tempem. Dlatego wyrozumiałość i cierpliwość też się przydają.   

 

Jak spokojnie zostawić rower

Zostawiamy nasze rowery w różnych miejscach. Wybierajmy takie, przez które przechodzi dużo ludzi, a najlepiej jeśli jest tam jakiś monitoring. Jednak niezależnie od tego, podstawa do solidne zapięcie. Nie warto z niego rezygnować, nawet jeśli bywa trochę cięższe od takiego zwykłego. Złodzieja odstrasza również fakt, że rower jest oznakowany, czyli w pewnym sensie „zarejestrowany”. Taką maszynę, po ewentualnej kradzieży, dużo trudniej sprzedać. Poza tym, z punktu widzenia złodzieja, wyraźnie rośnie ryzyko wykrycia. A gdy policja odzyska rower, od razu będzie wiadomo, do kogo należy.

Znakują przed Magnolia Park

Oznakować rower możesz już jutro, w godz. 12.00-16.00. Miejsce: pl. przy ul. Legnickiej. Jest to całkowicie bezpłatne. Przed znakowaniem trzeba mieć przy sobie dwie rzeczy – dowód zakupu roweru i swój dowód osobisty. Poza tym, rower musi być sprawny i wyposażony zgodnie z przepisami. Znakowanie przeprowadzą policjanci z Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.

Na czym polega znakowanie?

To proste i szybkie. Wypełniasz krótki formularz, twój rower otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny, a dane trafiają do policyjnej bazy. Ten sam numer jest wypisywany na ramie przy pomocy tzw. tajnopisu. To znaczy, że cyfry są niewidoczne gołym okiem. Następnie na ramie umieszczana jest specjalna naklejka „rejestracyjna”. Czyli nie trzeba niczego grawerować ani w ogóle w żaden sposób naruszać powłoki lakierniczej. Taką naklejkę można umieścić na ramie wykonanej z każdego materiału.

Następna okazja, by oznakować rower przy Magnolia Park będzie 13 sierpnia. Akcje odbywają się w ramach policyjnego programu prewencyjnego – „Twój rower – Twoja własność”, w którym Magnolia Park regularnie uczestniczy. Policja przypomina, że rower można oznakować w każdym wrocławskim komisariacie policji, a także w komisariatach powiatu wrocławskiego. Wrocławscy funkcjonariusze na przestrzeni lat oznakowali już ok. 17,5 tys. jednośladów.

 

Więcej informacji

Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, LC Waikiki, The North Face, Samsung Brand Store, Superdry czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje
7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park – przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej, z których blisko połowa znajduje się w lokalach z obsługą kelnerską. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki – sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową – to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach
i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.

Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.

Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.

O Multi

Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy oferującej kompleksowe usługi zarządzania aktywami nieruchomości handlowych. Zarządza ona ok. 100 obiektami handlowymi w Europie i Turcji, w tym
6 w Polsce. Są wśród nich: centra ponadregionalne, galerie śródmiejskie, pasaże i parki handlowe, centra wyprzedażowe, mniejsze obiekty convenience, a także projekty wielofunkcyjne. Są one odwiedzane przez ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy
i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Zespół Multi skupia się na uzyskaniu jak największego wzrostu wartości zarządzanego obiektu handlowego. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Ekspercka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich, zdobywając za nie ponad 200 nagród branżowych. Dziś Multi Corporation działa w 14 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę? Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

Pracownicy wiedzą, jak żyć zdrowo, ale czy mają na to siłę?

Polacy zdają sobie sprawę ze znaczenia aktywności fizycznej, jednak mimo to większość z nas nie spełnia zaleceń WHO w tym zakresie. Co ciekawe, powodem nie zawsze jest brak czasu, a
Sport Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki
2024-07-22 | 12:00

Janusz Walczuk w formacie Czas Decyzji powered by G-SHOCK na kanale Meczyki

Na kanale YouTube @Meczyki1 pojawia się nowy format Czas Decyzji powered by G-SHOCK, w którym Janusz Walczuk, ambasador marki G-SHOCK i Radosław Przybysz zaproszą najciekawszych ludzi ze
Sport ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu
2024-07-17 | 13:30

ASICS i World Athletics łączą siły w szczytnym celu

Warszawa, obok stolicy Nigerii Lagos, jest jednym z dwóch miast na świecie zaangażowanych w projekt Running For Clean Air. Głównym celem inicjatywy prowadzonej przez World

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.