Sebastien Ogier o rok dłużej w Toyota Gazoo Racing WRT
Sześciokrotny mistrz świata w rajdach, Sébastien Ogier, przedłużył o rok kontrakt z zespołem Toyota Gazoo Racing. To znaczy, że Francuza zobaczymy za kierownicą Toyoty Yaris WRC także w sezonie 2021.
Sébastien Ogier to jeden z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych wszech czasów. Zdobył sześć mistrzowskich tytułów z rzędu, wygrał 48 rajdów WRC, i aż 83 razy stawał na podium. To kierowca utalentowany i wszechstronny - wygrywał rajdy za kierownicą czterech różnych aut klasy WRC. Od 2020 roku jest członkiem ekipy Toyota Gazoo Racing WRT.
Ogier błyskawicznie “dogadał” się z Toyotą Yaris WRC. Już w swoim pierwszym starcie, czyli w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, stanął na podium. W trzeciej imprezie za kierownicą rajdówki Toyoty, Rajdzie Meksyku, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, a oprócz tego trzykrotnie meldował się na podium. W klasyfikacji generalnej sezonu zajmuje drugie miejsce, za Elfynem Evansem, który też jest kierowcą Toyota Gazoo Racing WRT. Przed ostatnią rundą, która odbędzie się we Włoszech, traci do kolegi z zespołu 14 punktów, więc ma jeszcze szanse na mistrzowski tytuł.
Bez względu na wyniki kończącego sezon ACI Rally Monza 2020 Sébastien Ogier pozostanie jeszcze rok w zespole Toyota Gazoo Racing. Sezon 2020 miał być jego pożegnalnym w mistrzostwach świata, ale niespełna 37-letni Francuz nie chciał kończyć kariery w takich okolicznościach. “Ten sezon nie był taki, jakiego się spodziewaliśmy. Był krótki, startowaliśmy w kilku małych rajdach, ale to wystarczyło, by mieć satysfakcję z pracy w tym zespole i prowadząc Yarisa WRC. Bardzo cieszę się, że mogę to wreszcie ogłosić: będę się ścigał w WRC jeszcze przez rok razem z Toyota Gazoo Racing” - powiedział Ogier.
“Ten rok jest szczególny. Pierwotnie miałem inne plany, ale większość czasu byłem zmuszony spędzić w domu. Nie chciałem kończyć kariery po tak dziwnym sezonie i m.in. dlatego zmieniłem decyzję. Teraz chcę dać z siebie wszystko w 2021 roku, by kolejny sezon był lepszy. I chcę powalczyć o mój ostatni tytuł w WRC” - wyjaśnił Ogier.
Francuz wierzy, że zdobywanie tytułów za kierownicą Yarisa WRC jest możliwe. “W aucie jest potencjał do jazdy po mistrzostwo. A tego szuka każdy kierowca rajdowy. Ten zespół ma wszystko, czego potrzeba do walki o tytuły” - powiedział.
Toyota wróciła do mistrzostw świata w 2017 roku po blisko dwudziestoletniej przerwie. Yaris WRC szybko stał się jednym z najlepszych aut w stawce. W 2018 roku Toyota zdobyła tytuł mistrzowski wśród producentów, a w 2019 roku Ott Tänak za kierownicą Yarisa WRC wywalczył mistrzostwo świata kierowców. Na bazie rajdowych doświadczeń z ostatnich sezonów Toyota zbudowała GR Yarisa - wyjątkowego hot-hatcha z napędem na cztery koła, który właśnie debiutuje na europejskich drogach.
Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową
Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.