Sportowy lockdown, czyli jak dbać o zdrowie i kondycję w nowej normalności?
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Pandemia Covid-19 w Polsce po raz kolejny wpłynęła na działalność branży fitness. Jednak kluby i siłownie, mimo poważnych ograniczeń, szybko wypracowały nowe rozwiązania. Ofertę dla aktywnych Polaków mają również firmy, które oferują sprzęt do treningów w domu.
Na kolejny w tym roku sportowy lockdown część klubów i siłowni zdążyła się nieco przygotować, dokonując szybkich zmian w grafikach i zakresie prowadzonej działalności. Swoją ofertę zmieniają także producenci, dostawcy i dystrybutorzy branży fitness, a na fali rosnącej popularności usług online, nowe rozwiązania związane ze sportem wdrażają także polskie startupy.
Domowe rozwiązania
Nowe potrzeby aktywnych Polaków szybko zidentyfikowała polska firma IMG, dystrybutor profesjonalnego sprzętu sportowego i właściciel marki Gipara Fitness. Firma, nie mogąc dostarczać urządzeń do zamkniętych klubów i siłowni, postawiła na klientów indywidualnych i wprowadziła do oferty profesjonalny sprzęt do zastosowań domowych. Uwzględniając różne możliwości lokalowe ćwiczących oraz stopień zaawansowania treningów, IMG przygotowała zestaw Space SET, z którym można wykonać 35 różnych ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Space SET jest kompaktowy, można go przechowywać w szufladzie i zabrać ze sobą w podróż. Dla sympatyków treningów z ciężarami, powstał Iron SET, designerska wersja klasycznych ciężarów. Najbardziej wymagających zainteresuje G-wall - domowa wersja siłowni, która pozwala ćwiczyć zaledwie na 1 m kw. domowej przestrzeni.
Ponadto do każdej z serii urządzeń zostały przygotowane aplikacje treningowe, które pomagają zaplanować i realizować ćwiczenia oraz kontrolować postępy.
Technologia i fitness
Obecnie trening w domu nie stanowi problemu – wystarczy motywacja, telefon, tablet lub komputer i internet. W sieci dostępne są setki polskich i zagranicznych kanałów z ćwiczeniami. Wyzwaniem może się jednak okazać znalezienie wśród nich treningu prowadzonego przez trenera, którego styl prowadzenia zajęć czy dobór ćwiczeń odpowiada osobie ćwiczącej. Rozwiązaniem tego problemu zajął się polski startup FitAdept. Firma od kilku lat skupia się na rozwijaniu nowych technologii dla branży fitness. W marcu br., w momencie, gdy z powodu pandemii koronawirusa większość Polaków musiała zrezygnować z dotychczasowych form aktywności, uruchomiła platformę do umawiania i prowadzenia indywidualnych treningów on-line, a także narzędzie do optymalizacji planów treningowych. Użytkownicy FitAdept mogą uczestniczyć w zróżnicowanych zajęciach, o odpowiednim dla siebie poziomie intensywności, prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Startup oferuje także dostęp do telewizyjnej platformy treningów i materiałów związanych ze zdrowym trybem życia: ćwiczeniami, dietami czy aktywnym spędzaniem czasu.
Bezpiecznie i w zgodzie z naturą
Nowa rzeczywistość przewartościowała priorytety wielu Polaków, którzy teraz bardziej niż kiedykolwiek chcą dbać o siebie, ale i o środowisko. Zmieniając formułę aktywności w domu lub ćwicząc na siłowni chcemy już nie tylko bezpiecznych rozwiązań, ale i takich które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na te właśnie potrzeby firma IMG, która od kilku lat ma w swojej ofercie i promuje ekologiczne urządzenia, opracowała matę treningową ERGO-ECO z trzciny cukrowej. Mata, którą po zużyciu można poddać recyklingowi, sprawdzi się nie tylko w klubach, ale i w domowych przestrzeniach.
IMG oferuje także ubrania wyprodukowane z butelek PET oraz urządzenia cardio z linii ECO-POWR, wytwarzające energię elektryczną, które poza dodatkową zachętą do systematycznych ćwiczeń angażują Polaków w minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko.
W drodze do dobrej formy
Aplikacje, platformy treningowe, zestawy akcesoriów, także tych eco oraz profesjonalny sprzęt. Wszystko sprawdzi się w domowych siłowniach. Nie możemy tylko zapomnieć, że kluczowe w dbaniu o kondycję i zdrowie są po prostu systematyczne ćwiczenia.

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa

Siatkarki KSG Warszawa wprowadziły sportową energię do warszawskich szkół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.