Komunikaty PR

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ już 30 czerwca na Viaplay!

2023-06-27  |  12:00

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ to pieczołowicie przygotowany serial dokumentalny, który analizuje dowody i stawia ważne pytania w sprawie najgłośniejszego zaginięcia ostatnich 20 lat. Właśnie udostępniono zwiastun produkcji. W materiale pojawiają się osoby zaangażowane w sprawę, mówiące m.in. o braku zaufania do trójmiejskiej policji, lukach w śledztwie oraz głośnym sporze pomiędzy Krzysztofem Rutkowskim, a dziennikarzem śledczym Januszem Szostakiem. Serial przybliży krytyczne opinie ekspertów o zakresie prowadzonego śledztwa i przypomni głośne konferencje prasowe. Skutecznie obali niektóre fałszywe hipotezy w sprawie zaginięcia, a jeden z ekspertów skieruje swoje podejrzenia na konkretną osobę, interpretując przy tym działania podjęte ostatnio przez policję. Premiera 3-odcinkowego serialu dokumentalnego w całości nastąpi już 30 czerwca, nieco ponad 2 tygodnie przed 13-tą rocznicą zniknięcia młodej kobiety. 

Labirynt poszlak

Ostatnim śladem, jaki pozostał po Iwonie Wieczorek jest krótkie nagranie z monitoringu przy wejściu na plażę numer 63. Z tego miejsca od domu dzielił ją już jedynie kawałek promenady oraz pas Parku Ronalda Reagana w Gdańsku. Niestety, Iwona Wieczorek nigdy nie dotarła do swojego domu. Dziś sprawą zajmują się policjanci z krakowskiego oddziału Archiwum X, słynącego ze stosowania najnowszych technologii i nieszablonowego podejścia do prowadzenia śledztw. Mimo to, fakt, że nadal nie udało się odnaleźć ciała lub trafić na ślad życia Iwony sprawia, że wokół sprawy narosło wiele teorii - również amatorskich. Można je znaleźć zarówno w tradycyjnych mediach, na forach internetowych jak i w social mediach. W serialu ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ eksperci odniosą się do większości z nich.

Obalone teorie

‘Sprawa Iwony Wieczorek’ będzie drugą, po ‘Tajemnicach Polskich Morderstw’, produkcją Viaplay z kategorii ‘true crime’. Serial zawiera pogłębione wywiady z osobami, które były najbliżej śledztwa. Zostaną przeanalizowane nagrania z kamer miejskich, dowody oraz wydarzenia, które miały miejsce przed, w trakcie i po zaginięciu 19-latki. Pojawią się mniej i bardziej znane wątki, takie jak postać ‘mężczyzny z ręcznikiem’ idącego śladem Iwony, pracowników zakładu oczyszczania miasta, którzy powinni byli widzieć Iwonę zmierzającą do domu. Nie zabraknie tematów związanych ze znajomymi Iwony, sopockiej Zatoki Sztuki i wielu innych. Widzowie zobaczą również wywiad z matką Iwony, która opowie o swojej rozpaczy, bólu i najbardziej wstrząsających chwilach sprzed lat. W serialu pojawi się również wątek dziennikarza śledczego Janusza Szostaka, który korzystał z niekonwencjonalnych metod odnalezienia zaginionej, włączając w to wizyty u jasnowidzów.

Uznane grono ekspertów

Serial dokumentalny ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ składa się z trzech 45-minutowych odcinków. Głos zabierze w nim nie tylko matka zaginionej – Iwona Główczyńska, ale również prowadzący śledztwo, w tym były Nadkomisarz Wydziału Zabójstw Marek Siewiert oraz były Dyrektor biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji Marek Dyjasz. W sprawie wypowie się też Janusz Kaczmarczyk, pełniący w tamtych czasach funkcję prokuratora. W odcinkach pojawi się również Krzysztof Rutkowski oraz żona zmarłego dziennikarza śledczego Janusza Szostaka, która przedstawi jego punkt widzenia na temat zaginięcia. Poznamy zdanie prawników, specjalistów kryminologii, administratorkę internetowej grupy o zaginięciu Iwony Wieczorek i dziennikarzy, którzy od lat badają ten temat.

Trzyodcinkowy serial dokumentalny ‘Sprawa Iwony Wieczorek’ będzie dostępny w całości już od piątku 30 czerwca, wyłącznie na platformie streamingowej Viaplay. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicis
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film MODA I SPORT – O TYM, JAK SPORT ZMIENIŁ NASZĄ GARDEROBĘ NA ARTE.TV Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

MODA I SPORT – O TYM, JAK SPORT ZMIENIŁ NASZĄ GARDEROBĘ NA ARTE.TV

Jest wszędzie. Noszą ją zwykli ludzie, sportowcy i światowe gwiazdy. Nie tylko biega się w niej i spaceruje, ale coraz częściej zakładamy ją na spotkania w gronie przyjaciół czy
Film Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?
2024-07-23 | 01:00

Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?

Stan psychiczny polskich dzieci i młodzieży w Polsce stale się pogarsza – według badań NFZ z 2021r. na depresję chorowało 2% dzieci w wieku 6-12 lat oraz aż 20% w grupie
Film Fundacja Avalon partnerem społecznym filmu „Drużyna A(A)”
2024-07-22 | 11:00

Fundacja Avalon partnerem społecznym filmu „Drużyna A(A)”

Czwórka alkoholików i dwie cysterny spirytusu do przeszmuglowania w słusznej sprawie. Co może pójść nie tak? Odpowiedź widzowie poznają już 20 września, gdy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.