Stół polskiej marki Nobonobo zdobywa prestiżową Iconic Award 2023!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Ciesząca się międzynarodowym uznaniem nagroda ICONIC AWARDS przyznawana jest za wizjonerskie podejście do projektowania oraz nowatorskie idee wzornicze. Organizowany od 1953 roku konkurs, którego adresatami są projektanci z całego świata, to inicjatywa German Design Council – organizacji ds. wzornictwa, powołanej przez niemiecki parlament. Wśród nagrodzonych w tym roku projektów znalazł się stół Roots, polskiej marki Nobonobo. W międzynarodowym jury zasiedli reprezentanci dziedzin takich jak architektura, projektowanie wnętrz, design czy komunikacja produktowa. Wśród kryteriów oceny stołu jurorzy wymienili m.in. zwracającą uwagę koncepcję ogólną, technologię i jakość wykonania, ikoniczną estetykę oraz funkcjonalność.
Polska marka Nobonobo, założona przez Monikę Struską i Tomka Matejczyka, wyróżnia się wyjątkowo kreatywnym podejściem do tworzenia mebli. Bije na głowę konkurentów, udowadniając, że wizjonerskie podejście, zaangażowanie w innowacje i zapraszanie do współpracy wschodzących sław europejskiego designu, to świetnie przemyślana strategia. Nowe kolekcje sof, łóżek, foteli, stołów i stolików kawowych, łączą tradycyjne techniki ze zrównoważonym procesem produkcji, wypełniając lukę pomiędzy klasycznym rękodziełem a technologią, przesuwając granice projektowania i wyznaczając drogę rozwoju dla innych marek.
Odebrana na początku czerwca w Kolonii ICONIC AWARDS to bez wątpienia najbardziej prestiżowa spośród nagród organizowanych przez German Design Council. Innowacyjny konkurs o holistycznym podejściu, nastawiony na promowanie najbardziej oryginalnych pomysłów branżowych, tworzących interakcję pomiędzy architekturą, branżą projektową i produkcyjną, docenia w szczególności wizjonerskie produkty, innowacyjną architekturę i produkcję powstającą z poszanowaniem środowiska naturalnego. Doceniony przez kapitułę konkursu stół ROOTS Nobonobo został stworzony z myślą o osobach, które cenią minimalistyczny styl we wnętrzach, ale jednocześnie nie boją się ciekawych, przykuwających wzrok form, inspirowanych nurtem organic design. Stół składa się z dwóch połączonych ze sobą części – blatu wykonanego z litego drewna dębowego, pokrytego olejem oraz giętej podstawy z metalu lakierowanego proszkowo. Projekt ROOTS dostępny jest w kilku rozmiarach i czterech wersjach kolorystycznych: grafit, khaki, czarno-brązowy i czarny.
Recepta na sukces
„Wiele osób odnosi się do konkursu ICONIC AWARDS jako do barometru nowych trendów i najcenniejszych pomysłów branży wnętrzarskiej, dlatego jesteśmy ogromnie dumni z przyznanej nagrody. Po zdobytej w maju statuetce MUST HAVE, kolejny sukces stołu ROOTS jest potwierdzeniem pracy wkładanej w rozwój firmy i dowodem na to, że możemy sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających odbiorców. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, dobre wzornictwo zaczyna udzielać odpowiedzi na wyzwania naszych czasów, promując myślenie w modelach cyrkularnych i realizację wizji w oparciu o przemyślane działania. Czasami to małe pomysły mają duży wpływ na odbiór firmy, w naszym przypadku jest to także cały model biznesowy. Międzynarodowe jury ICONIC AWARDS, pod auspicjami German Design Council, honoruje takie przełomowe osiągnięcia projektowe – a kolejna nagroda dla stołu, zaprojektowanego przez naszego portugalskiego przyjaciela Nelsona de Araújo, sprawia, że promowane przez Nobonobo trendy wzornicze są widoczne nie tylko w Polsce, ale na całym świecie” – mówią Monika Struska i Tomek Matejczyk, właściciele Nobonobo.
Więcej informacji na stronie: https://nobonobo.pl/
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.