Stwórz towarzyski salon razem z BoConcept
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Salon to idealne miejsce spotkań, niekończących się rozmów i budowania pozytywnych relacji. Sprzyjają temu obecne trendy aranżacyjne, które stawiają na meble i wyposażenie zaprojektowane z myślą o życiu towarzyskim. Zapraszając do wspólnego spędzenia czasu kolekcje sof, sprzyjające rozmowom fotele czy otwarte zestawy modułowe od BoConcept pozwolą przenieść konwersację na „wyższy poziom”.
Moda na salonowe rozmowy narodziła się w XIX-wiecznej Francji, kiedy to na przestrzenie dzienne wkroczyły siedziska w kształcie litery „S”. Dzięki takiej konstrukcji mebla dwie osoby mogły siedzieć obok siebie i swobodnie wymieniać się wiadomościami. Z biegiem czasu ich popularność zmalała, a układ mebli wypoczynkowych w salonie zaczął się rozluźniać. Mimo, że jeszcze w czasach PRL-u ustawialiśmy sofy i fotele wokół stolika kawowego, tak by móc swobodnie ze sobą rozmawiać, to z czasem miejsce centralne w salonie zajął telewizor. Dziś moda na towarzyskie spotkania w domowym zaciszu powraca. Coraz chętniej przyjmujemy gości, czując się swobodnie i pewnie we własnym „M”. Domowa atmosfera nie tylko zapewnia poczucie bezpieczeństwa w popandemicznej rzeczywistości, ale też sprzyja budowaniu pozytywnych relacji. Niezależnie od tego, czy jest to spotkanie rodzinne, czy też wieczór z przyjaciółmi, salonowe pogaduszki mają znaczący wpływ na zacieśnianie więzi społecznych. Aranżując przestrzeń coraz częściej staramy się urządzić ją tak, by sprzyjała długim rozmowom. Kluczowy jest tu wybór odpowiednich mebli wypoczynkowych, a także właściwe ich rozstawienie. Jak zatem urządzić wygodną i przyjazną przestrzeń sprzyjającą zacieśnieniu więzi?
Z potrzeby bycia razem
„Pierwszym krokiem do stworzeniu idealnej przestrzeni do rozmów jest wybór odpowiednich mebli, które zachęcają do tego, by usiąść i pozostać na chwilę” — przekonuje Kalina Todorova, menedżer ds. visual merchandisingu w firmie BoConcept. Równie ważna jest ich konfiguracja, ustawienie tak, by powstał układ sprzyjający rozmowom. Jeśli chcemy podejść do tego zadania dosłownie, doskonałą opcją będzie niezwykle elastyczny system sof Ottawa z niskim oparciem. Zaprojektowany przez Karima Rashida zestaw jest współczesną wariacją na temat oryginalnego francuskiego siedziska. Jego koncepcja, jak przyznaje projektant zrodziła się „z potrzeby kontaktów towarzyskich i interakcji zaobserwowanych podczas jego podróży”.
Wszechstronny charakter
W salonie sprawdzą się także modułowe i segmentowe projekty sof o wszechstronnym charakterze. Można je śmiało zestawiać z fotelami i innymi siedziskami, w zależności od tego, ile miejsc siedzących potrzebujemy. Idealny zestaw stworzy kolekcja Carmo lub elegancki i stylowy model Amsterdam. Ciekawą opcją jest także urządzenie kącika towarzyskiego, gdzie zestawimy eleganckie fotele. Jeśli dodamy do tego stolik kawowy, zyskamy unikatowe miejsce nie tylko do plotek, ale i np. grania w planszówki. Komfort i wygodę zapewnią tu eleganckie fotele Charlotte, które niczym „kokon” otulają siedzącego. Jeśli brakuje miejsca, dobrym wyborem będzie nieduży fotel Princeton. Dla zwolenników prostych linii dedykowane są z kolei modele Berne lub Modena, które zapewniają komfort i wygodę w stylu mid-century. Ich stylowy charakter podkreśli tapicerka w przytulnej odsłonie, jak Lazio bouclé czy aksamit.
Relaks w rodzinnym gronie
Przytulny kącik do rodzinnych rozmów i relaksu pomogą stworzyć sofy narożne. Sprzyjają budowaniu mniej formalnych relacji z rodziną, a podczas wizyt gości śmiało można zestawić je z fotelami czy krzesłami, zapewniając dodatkowe miejsca do siedzenia. Naturalną atmosferę we wnętrzu podkreśli sofa narożna Modena projektu Mortena Georgsena, której organiczne kształty i minimalistyczne linie łączą się w swobodny, współczesny kształt. Klimat lat 70. pozwoli wprowadzić zaprojektowany przez Andersa Nørgaarda Carlton, z kolei otwarta forma sofy Cenova stworzy dynamiczną, przyjazną atmosferę. Dopasowując ją do kultowego fotela Imola autorstwa Henrika Pedersona, wyróżnimy gościa honorowego!
W dobrym świetle
Oprócz doboru mebli i ich układu, kolejnym ważnym elementem wystroju salonu, który należy wziąć pod uwagę, jest oświetlenie. Miękkie, ciepłe światło zbuduje przytulny, intymny klimat, sprzyjający rozmowom. Szeroką gamę lamp stołowych, podłogowych i wiszących odnajdziemy także w ofercie BoConcept. Wszystkie zaprojektowane zostały tak, aby stworzyć idealną atmosferę na każdą okazję.
Coroczna letnia wyprzedaż
Właśnie teraz meble z oferty BoConcept kupić można taniej. Do 31.07 potrwa coroczna letnia wyprzedaż i promocje na nowe meble. To 15% rabatu na wszystkie sofy, fotele, krzesła, stołki barowe, łóżka tapicerowane oraz stoły do jadalni. Dodatkowo od 16.06 BoConcept wyprzedaje dużą część ekspozycji w salonach w Polsce: przy ul. Woronicza 31 i w C.H. Domoteka w Warszawie oraz w Poznaniu.
Więcej na: www.boconcept.com/pl-pl/
Założona w 1952 w Danii firma BoConcept to renomowana marka lifestyle’owa w segmencie premium detalicznej sprzedaży mebli, posiadająca ponad 310 salonów w 67 krajach. Współpracują z nią nagradzani projektanci, którzy tworzą kolekcje mebli, akcesoriów i oświetlenia do wnętrz prywatnych i przestrzeni biznesowych. Pod hasłem „Live Ekstraordinær” BoConcept oferuje elastyczną Usługę Projektowania Wnętrz oraz wiodącą w skali całej branży meblarskiej personalizację mebli — bez żadnych kompromisów w kwestii designu i estetyki.
![Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1581999827,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oaza spokoju na Żoliborzu
![Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule](/files/_uploaded/glownekonf_239389579,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
![Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym](/files/_uploaded/glownekonf_561437929,w_177,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
![](/files/1922771799/klimentowie-migreny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
![](/files/1922771799/hepsomali-mozg-zywienie-foto1,w_133,r_png,_small.png)
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4,w_133,r_png,_small.png)
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.