Avon przeprowadzi lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w Polsce
Według badań aż 95% dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58% młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi[1]. Nastolatki wstydzą się nie tylko dotykać swoich piersi, ale nawet rozmawiać o nich. Avon, wspólnie z partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini – chce to zmienić, dlatego startuje z kampanią edukacyjną, w którym zwraca uwagę, że dotykanie i poznawanie swoich piersi, to ważny element troski o siebie i o swoje zdrowie.
Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem. Te wszystkie elementy widzimy w programie “Normalne, że ich dotykam”, w którego powstanie zaangażowaliśmy się. Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.
Chcemy, by lekcje dotyczące poznawania piersi stały się standardem w szkołach. Dzięki takim zajęciom możemy wpłynąć na postawy młodych dziewcząt, a w przyszłości na ich zdrowie. To wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie dba o zdrowie Polek, edukując je na temat profilaktyki raka piersi. Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie” – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.
Ambasadorką kampanii została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała piosenkę o samoakceptacji i poznawaniu własnego ciała. Kampanię „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska.
Avon chce sprawić, by nastolatki zrozumiały, dlaczego trzeba poznać, dbać i kontrolować swoje piersi. Sprawdzanie ich raz w miesiącu powinno być zdrowym nawykiem, częścią rutyny dbania o siebie. W ramach kampanii „Normalne, że ich dotykam” Ekspertki Avon, przeszkolone przez ekspertów z Fundacji Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje na temat poznawania piersi w 100 szkołach w całej Polsce. Dlaczego nastolatki powinny zdobyć tę wiedzę właśnie w szkole? Rozmowy na temat dojrzewania są dla nich często krępujące, a szkoła to miejsce, w którym czują się bezpiecznie, do którego mają zaufanie i z większą otwartością będą czerpać wiedzę.
Młode dziewczyny powinny znać swoje piersi tak samo jak znają specyfikę swoich włosów czy cery. Nastolatki doskonale wiedzą, czy ich skóra jest mieszana czy wrażliwa, a włosy suche czy łamliwe, ponieważ ich dotykają, obserwują je i pielęgnują. Tak samo młode kobiety powinny dbać o swoje piersi. Wystarczy raz w miesiącu zbadać je za pomocą kilku prostych ruchów, by zobaczyć, jaką mają strukturę, kształt oraz kolor. Znajomość swojego ciała pozwoli na szybszą reakcję w przypadku pojawienia się ewentualnych zmian, a pamiętajmy, że wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. Z tego względu tak ważne jest, by młode dziewczyny już od wieku nastoletniego wiedziały jak same mogą obserwować i dbać o swoje ciało – mówi lek. Agnieszka Czapska z kliniki ginekologicznej Gini.
Scenariusz lekcji, przygotowany we współpracy z metodykami oraz partnerami merytorycznymi – Fundacją Rak’n’Roll i kliniką ginekologiczną Gini jest wpisany w podstawę programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego.
Każda szkoła może zgłosić się do akcji poprzez stronę www.avon.pl/programedukacyjny
#AvonPolska #AvonKontraRakPiersi #NormalneZeIchDotykam #RaknRoll
[1] Raport Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2021, MedOnet.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.