Komunikaty PR

Celebrujemy Światowy Dzień Uśmiechu

2022-10-07  |  11:00
Biuro prasowe

Poprawa nastoju, łatwiejsze nawiązywanie relacji, łagodzenie konfliktów, czy większa pewność siebie – to tylko niektóre korzyści płynące z uśmiechu, wskazane przez respondentów w badaniu zrealizowanym dla Mars Polska1. Ten sposób okazywania radości jest tak ważny, że doczekał się nawet własnego święta. 7 października przypada Światowy Dzień Uśmiechu.  O tym, że o uśmiech warto troszczyć się zawsze, od blisko dekady, przypomina program „Dziel się Uśmiechem”! Organizatorzy inicjatywy edukują, że zdrowe i czyste zęby pomagają w swobodnym okazywaniu pozytywnych uczuć.

Historia wyjątkowego święta 

Światowy Dzień Uśmiechu został zapoczątkowany w 1999 roku przez Harvey Ball, autora ikonicznego już znaku uśmiechniętej, żółtej buźki tzw. „smiley face”. Znak ten powstał w 1963 roku i błyskawicznie zyskał międzynarodową rozpoznawalność. Celem wprowadzenia tego święta do kalendarza było zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest uśmiech i jak wiele potrafi zmienić w naszym życiu. Harvey Ball wierzył w jego ogromną siłę2 . 

Dlaczego uśmiech jest tak ważny?

Niektórzy uważają, że uśmiech jest jedną z pierwszych rzeczy, na które zwraca się uwagę poznając drugą osobę. Obok uścisku dłoni czy wyglądu stanowi on ważnych czynnik reprezentujący danego człowieka w trakcie powitania. Często osoby pogodne i radosne szybciej zdobywają zainteresowanie, zaufanie oraz nawiązują nowe relacje. Uśmiech może poprawiać samopoczucie, a ten odwzajemniony daje radość na cały dzień. Nasz mózg lubi radosne twarze i automatycznie kojarzy to zjawisko z czymś dobrym. Według Ruth Campbell z londyńskiego University College uśmiech jest „zaraźliwy”, a to wszystko przez część neuronów lustrzanych zlokalizowanych w przedruchowej korze czołowej, która powoduje automatyczne odzwierciedlenie ekspresji, jaką widzimy3. Jakie jeszcze korzyści przynosi nam śmiech? Podczas śmiania się do naszych płuc dostarczamy nawet trzy razy więcej powietrza. Dodatkowo, ma to wpływ na przyspieszenie krążenia krwi i spadek poziomu ciśnienia4. Warto więc, aby często gościł na naszych twarzach!

Jak troszczyć się o piękny i zdrowy uśmiech?

Według badań SW Research i Mars Polska 50% ankietowanych deklaruje, iż najbardziej lubi, kiedy ludzie śmieją się w sposób odsłaniający zęby5. Z drugiej strony barierą, która powoduje, że ludzie niechętnie się uśmiechają, często bywa niezadowolenie ze stanu uzębienia6. Między innymi z tego powodu tak ważna jest właściwa higiena jamy ustanej wdrażana już od najmłodszych lat.  Warto stosować zasadę 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów - szczotkowanie przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia ich po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty. Te proste czynności wykonywane regularnie, mogą znacząco pomóc w walce z chorobami zębów i poprawić ich ogólny stan oraz wygląd. 

„Dziel się Uśmiechem” – weź udział w programie!

Obecnie trwa już 10. odsłona programu ,,Dziel się Uśmiechem”, którego celem jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat. 1% ze sprzedaży gum Orbit® w sklepach stacjonarnych w okresie od 1 września do 31 października 2022 r., zostanie przekazany na realizację programu, w tym materiały edukacyjne i lekcje dla 100 tysięcy dzieci. Inicjatywa organizowana jest przez firmę Mars Polska we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem. Przez blisko 10 lat trwania programu prawie 800 tysięcy dzieci dowiedziało się, jak troszczyć się o swoje uśmiechy, które są cennym skarbem.

____________________________________________

1Badanie przeprowadzone we wrześniu 2021 roku przez SW Research Agencja Badań Rynku i Opinii, na zlecenie Mars Polska, N=1000
2About Harvey Ball (worldsmile.org)
3Uśmiech za uśmiech - Charaktery - magazyn psychologiczny
4Śmiech leczy - Diabetyk
5Badanie przeprowadzone we wrześniu 2021 roku przez SW Research Agencja Badań Rynku i Opinii, na zlecenie Mars Polska, N=1000
6*Badanie zrealizowane na zlecenie Mars Wrigley w dniach 17-19.08.2020 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel, N = 1154 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.