Komunikaty PR

Mistrzyni polskiej sceny kawy na GASTROTARGACH SMAKKi

2022-12-20  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

Jest  jedną z trzech osób na całej kuli ziemskiej, która ma dwa tytuły mistrzowskie w dwóch różnych kawowych kategoriach. Już w marcu,  Agnieszka Rojewska spotka się z uczestnikami GASTROTARGÓW SMAKKi w Centrum EXPO XXI w Warszawie, gdzie okazji, by osobiście poznać mistrzynię, będzie kilka.

Agnieszka Rojewska to nie tylko niezwykle zdolna baristka, ale i jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich ambasadorek w świecie kawy. Początki historii mistrzyni sięgają 2008 roku, kiedy rozpoczęła pracę w kawiarni coffeheaven #134 w Poznaniu. Na pierwsze zawody, wewnętrzne eliminacje do Mistrzostw Polski w 2008 roku, nie mówiąc jej o tym, zapisała ją trenerka.

Było to „popchnięcie” w kierunku, do którego nie byłam przekonana. Czasem jednak potrzeba, żeby ktoś za nas podjął decyzję – wspomina Agnieszka Rojewska.

Pierwszy sukces to zdobycie III miejsca w Mistrzostwach Polski Latte art w 2011 roku, które było dla niej samej dużym zaskoczeniem, kolejne już bardziej wypracowane. W 2014 została Mistrzynią  Polski w Latte art, a w 2018 Mistrzynią Świata Baristów na zawodach w Amsterdamie. Z kolei w tym roku zdobyła pierwsze miejsce w Mistrzostwach Świata Coffee in Good Spirits (CIGS) w Mediolanie organizowanych przez World Coffee Championship. Przygotowania do CIGS, które sprawdzają wiedzę i umiejętności z dziedziny parzenia kawy i miksologii, trwały dwa miesiące.

– Mistrzostwa świata to dobre miejsce, żeby promować lokalne smaki i produkty. Moje autorskie propozycje zawierały składniki, takie jak grzane wino i żubrówka, by podkreślić to, co popularne i charakterystyczne w Polsce – mówi ekspertka.

Agnieszkę na zawodowej scenie wyróżniają swoboda, uśmiech i dobry kontakt z publicznością, choć podobno strach bywa paraliżujący. W takich sytuacjach pomaga też dobre przygotowanie.

– Głowa wtedy nie musi myśleć i analizować, ciało po prostu odtwarza wyćwiczony wcześniej występ opowiada.

Osiągnięć krajowych i międzynarodowych jest jeszcze 13. W tym przypadku, bez dwóch zdań, praktyka czyni mistrzem.

Mistrzostwa drogą do sukcesu osób i firm

Jak podkreśla Agnieszka, zwycięstwo w mistrzostwach świata to uczucie nie do opisania, a korzyści z udziału w profesjonalnych zawodach są liczne.

– Dzięki uczestnictwu w imprezach organizowanych przez SCA dużo łatwiej polskim baristom i firmom otrzymać dobrą kawę na zawody czy do palarni. Każde zwycięstwo zwraca uwagę branży, konsumentów i sprzyja rozwojowi biznesu, dlatego warto próbować swoich sił podczas branżowych konkursów – twierdzi Agnieszka Rojewska.

Najbliższe profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” odbędą się 24 marca 2023 roku w trakcie Festiwalu Kawowych SMAKKÓW GASTROTARGÓW. Tam mistrzyni wystąpi w roli sędziego, obok znanych w świecie kawy osób, takich jak: Katarzyna Zyzało-Moczydłowska, Marcin Rusnarczyk czy Anna Oleksak. Ten ogólnopolski konkurs skierowany do rzemieślniczych i dużych korporacyjnych palarni kaw pozwoli ubiegać się o prestiżowy tytuł „Najlepszej kawy w Polsce”.

– Oceniany będzie smak i wygląd kawy, technika parzenia, kunszt pracy i profesjonalizm baristy. Degustacje zostaną przeprowadzane w 100% „w ciemno”, co oznacza brak informacji o marce kawy, osobie przygotowującej i rodzaju ekspresu. Obiektywny wybór najlepszego smaku zapewni wyjątkowa formuła oceny, na którą składać się będzie opinia konsumentów i światowej klasy profesjonalistów – mówi Andrzej Zych, sędzia WBC (World Barista Championship), pomysłodawca „CUP of Poland”.

Tego typu zawody to doskonała okazja, by zwiększyć prestiż marki, mieć wpływ na rozwój biznesowy i  nawiązać współprace z renomowanymi partnerami.

Polska scena kawy

Zmiany w zwyczajach kawowych Polaków, którzy coraz chętniej po nią sięgają, są nieodłącznie związane z funkcjonowaniem przedsiębiorców w tej branży. Zdaniem Agnieszki Rojewskiej nasz kraj nie ma się czego wstydzić, gdyż działają tu profesjonalni bariści, roasterzy, palarnie i firmy, które produkują innowacyjny sprzęt. Również dzięki lokalnemu oddziałowi Specialty Coffee Association Polska ma znaczącą pozycję na rynku kawy o wysokiej jakości. Będzie można się o tym przekonać podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, gdzie segment kawowy stanie się mocnym filarem międzynarodowego wydarzenia, które zgromadzi branżę HoReCA.

W trakcie targów, podczas Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, mistrzyni przybliży historię swojego sukcesu i na stoisku zaprezentuje palarnię „Sheep and Raven”, którą prowadzi.

Więcej informacji znajduje się na www.smakki.pl i w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn i Instagram.

* * *

SMAKKi GASTROTARGI to nowe wydarzenie na mapie branży HoReCa, które odbędzie w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt,  który na stale zagości w kalendarzu branży, gdzie będą promowane najświeższe trendy w gastronomii i nowości produktowe. Hasło #gastronomiawspolnasprawa połączy społeczność, która działa na rzecz wspólnego celu, aktywnie wspiera się w rozwoju, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Pomysłodawcami i założycielami nowej inicjatywy są m.in. Grzegorz Sendor, prezes zarządu i Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora GASTROTARGÓW SMAKKi. Oboje dysponują ogromnym doświadczeniem w organizowaniu targów o międzynarodowym zasięgu.

SMAKKi GASTROTARGI są członkiem Specialty Coffee Association Poland, a więcej o wydarzeniu i uczestnikach będzie można usłyszeć również w Podcaście o kawie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.