Mistrzyni polskiej sceny kawy na GASTROTARGACH SMAKKi
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Jest jedną z trzech osób na całej kuli ziemskiej, która ma dwa tytuły mistrzowskie w dwóch różnych kawowych kategoriach. Już w marcu, Agnieszka Rojewska spotka się z uczestnikami GASTROTARGÓW SMAKKi w Centrum EXPO XXI w Warszawie, gdzie okazji, by osobiście poznać mistrzynię, będzie kilka.
Agnieszka Rojewska to nie tylko niezwykle zdolna baristka, ale i jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich ambasadorek w świecie kawy. Początki historii mistrzyni sięgają 2008 roku, kiedy rozpoczęła pracę w kawiarni coffeheaven #134 w Poznaniu. Na pierwsze zawody, wewnętrzne eliminacje do Mistrzostw Polski w 2008 roku, nie mówiąc jej o tym, zapisała ją trenerka.
– Było to „popchnięcie” w kierunku, do którego nie byłam przekonana. Czasem jednak potrzeba, żeby ktoś za nas podjął decyzję – wspomina Agnieszka Rojewska.
Pierwszy sukces to zdobycie III miejsca w Mistrzostwach Polski Latte art w 2011 roku, które było dla niej samej dużym zaskoczeniem, kolejne już bardziej wypracowane. W 2014 została Mistrzynią Polski w Latte art, a w 2018 Mistrzynią Świata Baristów na zawodach w Amsterdamie. Z kolei w tym roku zdobyła pierwsze miejsce w Mistrzostwach Świata Coffee in Good Spirits (CIGS) w Mediolanie organizowanych przez World Coffee Championship. Przygotowania do CIGS, które sprawdzają wiedzę i umiejętności z dziedziny parzenia kawy i miksologii, trwały dwa miesiące.
– Mistrzostwa świata to dobre miejsce, żeby promować lokalne smaki i produkty. Moje autorskie propozycje zawierały składniki, takie jak grzane wino i żubrówka, by podkreślić to, co popularne i charakterystyczne w Polsce – mówi ekspertka.
Agnieszkę na zawodowej scenie wyróżniają swoboda, uśmiech i dobry kontakt z publicznością, choć podobno strach bywa paraliżujący. W takich sytuacjach pomaga też dobre przygotowanie.
– Głowa wtedy nie musi myśleć i analizować, ciało po prostu odtwarza wyćwiczony wcześniej występ – opowiada.
Osiągnięć krajowych i międzynarodowych jest jeszcze 13. W tym przypadku, bez dwóch zdań, praktyka czyni mistrzem.
Mistrzostwa drogą do sukcesu osób i firm
Jak podkreśla Agnieszka, zwycięstwo w mistrzostwach świata to uczucie nie do opisania, a korzyści z udziału w profesjonalnych zawodach są liczne.
– Dzięki uczestnictwu w imprezach organizowanych przez SCA dużo łatwiej polskim baristom i firmom otrzymać dobrą kawę na zawody czy do palarni. Każde zwycięstwo zwraca uwagę branży, konsumentów i sprzyja rozwojowi biznesu, dlatego warto próbować swoich sił podczas branżowych konkursów – twierdzi Agnieszka Rojewska.
Najbliższe profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” odbędą się 24 marca 2023 roku w trakcie Festiwalu Kawowych SMAKKÓW GASTROTARGÓW. Tam mistrzyni wystąpi w roli sędziego, obok znanych w świecie kawy osób, takich jak: Katarzyna Zyzało-Moczydłowska, Marcin Rusnarczyk czy Anna Oleksak. Ten ogólnopolski konkurs skierowany do rzemieślniczych i dużych korporacyjnych palarni kaw pozwoli ubiegać się o prestiżowy tytuł „Najlepszej kawy w Polsce”.
– Oceniany będzie smak i wygląd kawy, technika parzenia, kunszt pracy i profesjonalizm baristy. Degustacje zostaną przeprowadzane w 100% „w ciemno”, co oznacza brak informacji o marce kawy, osobie przygotowującej i rodzaju ekspresu. Obiektywny wybór najlepszego smaku zapewni wyjątkowa formuła oceny, na którą składać się będzie opinia konsumentów i światowej klasy profesjonalistów – mówi Andrzej Zych, sędzia WBC (World Barista Championship), pomysłodawca „CUP of Poland”.
Tego typu zawody to doskonała okazja, by zwiększyć prestiż marki, mieć wpływ na rozwój biznesowy i nawiązać współprace z renomowanymi partnerami.
Polska scena kawy
Zmiany w zwyczajach kawowych Polaków, którzy coraz chętniej po nią sięgają, są nieodłącznie związane z funkcjonowaniem przedsiębiorców w tej branży. Zdaniem Agnieszki Rojewskiej nasz kraj nie ma się czego wstydzić, gdyż działają tu profesjonalni bariści, roasterzy, palarnie i firmy, które produkują innowacyjny sprzęt. Również dzięki lokalnemu oddziałowi Specialty Coffee Association Polska ma znaczącą pozycję na rynku kawy o wysokiej jakości. Będzie można się o tym przekonać podczas GASTROTARGÓW SMAKKi, gdzie segment kawowy stanie się mocnym filarem międzynarodowego wydarzenia, które zgromadzi branżę HoReCA.
W trakcie targów, podczas Olimpiady Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, mistrzyni przybliży historię swojego sukcesu i na stoisku zaprezentuje palarnię „Sheep and Raven”, którą prowadzi.
Więcej informacji znajduje się na www.smakki.pl i w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn i Instagram.
* * *
SMAKKi GASTROTARGI to nowe wydarzenie na mapie branży HoReCa, które odbędzie w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt, który na stale zagości w kalendarzu branży, gdzie będą promowane najświeższe trendy w gastronomii i nowości produktowe. Hasło #gastronomiawspolnasprawa połączy społeczność, która działa na rzecz wspólnego celu, aktywnie wspiera się w rozwoju, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Pomysłodawcami i założycielami nowej inicjatywy są m.in. Grzegorz Sendor, prezes zarządu i Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora GASTROTARGÓW SMAKKi. Oboje dysponują ogromnym doświadczeniem w organizowaniu targów o międzynarodowym zasięgu.
SMAKKi GASTROTARGI są członkiem Specialty Coffee Association Poland, a więcej o wydarzeniu i uczestnikach będzie można usłyszeć również w Podcaście o kawie.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle
Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.
Konsument
Nieprawidłowe postrzeganie masy ciała może być przekazywane pokoleniowo. Ważne jest budowanie zdrowych nawyków na poziomie rodziny

Rodzice przekazują swojemu potomstwu własne lęki, w tym te dotyczące postrzegania własnego ciała – mówią psychodietetycy. Przez naśladownictwo dzieci uczą się też nieprawidłowych nawyków żywieniowych, takich jak na przykład kompulsywne objadanie się po niepowodzeniu w stosowaniu restrykcyjnej diety. Eksperci podkreślają, że podstawą profilaktyki zaburzeń odżywiania jest uświadamianie dzieci na temat zdrowych nawyków. Zachęcają do wspólnych zakupów i przygotowywania razem posiłków. Ostrzegają również przed fat shamingiem, którego konsekwencje mogą towarzyszyć dziecku również w dorosłości.
Gwiazdy
Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie

Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.