„Nastrojowe kolory Polski”, czyli jak Mercedes-Benz chce zbadać nasze nastroje
Emocje towarzyszą nam każdego dnia i pojawiają się w odpowiedzi na wydarzenia, rozmowy czy zachowania. Mogą to być te z gatunku silnych jak radość czy miłość, ale też mniej zauważalne, jak spokój czy nostalgia. Warto pamiętać, że nie ma dobrych i złych emocji - wszystkie są ważne i potrzebne. Choć jesienią wieczory stają się coraz dłuższe, a my codziennie mierzymy się z licznymi wyzwaniami, wciąż potrafimy przecież cieszyć się z drobiazgów, doceniać te dobre momenty, czuć zadowolenie lub satysfakcję nawet wtedy, kiedy aura jest nie aż tak sprzyjająca. Mercedes-Benz w ramach ambientowej akcji pt. „Nastrojowe kolory Polski” z udziałem nowego kombivana - Klasy T, chce pokazać, że codzienne bycie sobą, wśród ludzi, w zmieniającym się otoczeniu, to naprawdę cała gama emocji. Ponadto marka swoim działaniem próbuje nie tylko znaleźć odzwierciedlenie dla naszych emocji, ale również zachęcić nas do ich okazywania. Z pomocą nowych technologii i digitalowych możliwości marka sprawdzi i pokaże, jak czujemy się każdego dnia.
Rzadko okazujemy to, co naprawdę w danej chwili przeżywamy. Nawet jeśli w głębi duszy przepełnia nas szczęście, na naszych twarzach często gości zupełny brak emocji. Czy jesteśmy społeczeństwem pokerowych twarzy? Dlaczego tak bardzo boimy się okazać emocje i chowamy się za maskami neutralności?
- Wachlarz przeżywanych przez nas emocji jest naprawdę szeroki. Często jednak tłumimy je w sobie, by na zewnątrz wyglądać na opanowanych, powściągliwych. A samo słowo „emocja” pochodzi od łacińskiego „e movere”, co oznacza „w ruchu”, więc właśnie powinniśmy je przeżywać i uzewnętrzniać! Dzięki temu żyjemy bardziej autentycznie, tu i teraz. Nauka o emocjach jest niezwykle przydatna, a brakuje jej w naszej edukacji. Potrzebujemy ich dla poczucia bezpieczeństwa, spokoju wewnętrznego i rozwoju. Dobrze jest przestać obawiać się pokazywania tego, co czujemy w danej chwili. A już szczególnie jeśli są to dobre i pozytywne emocje! To one sprawiają, że poprawia się nasze zdrowe, łatwiej radzimy sobie z wyzwaniami i widzimy więcej rozwiązań. Mają ogromną moc. We wzbudzaniu i dzieleniu się emocjami świetnie mogą pomóc nam kolory – nasz umysł szybko na nie reaguje. Żywe i energetyczne lub stonowane i relaksujące barwy możemy zastosować nie tylko w swoim ubiorze, ale także w dodatkach w domu, czy nawet wnętrzu samochodu. Przez wzrok i pozostałe zmysły, sami możemy wpływać na nasz nastrój oraz nastawienie - wyjaśnia Alina Adamowicz, terapeutka, wykładowczyni, autorka książek i ekspertka akcji.
Mapa emocji kluczem do poznania nastrojów
Przez najbliższe dwa tygodnie marka Mercedes-Benz będzie monitorować nasze nastroje w Internecie. Obserwowane będą wszystkie platformy on-line: social media jak Facebook, Instagram, Twitter, a także miejsca dzielenia się opiniami jak blogi, fora, a nawet dyskusje toczące się przy podcastach i filmach video. Pomogą jej w tym nowoczesne technologie, które umożliwią precyzyjną analizę wyselekcjonowanych hasztagów, jakich społeczeństwo używa, by wyrazić, co w danym momencie czuje. Producent najnowszej Klasy T chce skupić się na pozytywnych treściach, udowadniając w ten sposób, że choć na co dzień nasza mimika bywa uboga, to wewnętrznie przeżywamy wiele. Za sprawą precyzyjnych technik analitycznych stworzona zostanie emocjonalna mapa, a my dzień po dniu będziemy dowiadywać się jakie odczucia zaczynają dominować.
Sekret akcji polega na ciekawej grze kolorów. Codziennie, w godz. 19-24 podświetlenie części jednego z pięter siedziby Mercedes-Benz, a także specjalnie przygotowanej ekspozycji z nową Klasą T w roli głównej, będzie się zmieniać, zgodnie z dominującymi nastrojami. Każdy z ośmiu kolorów ambientowego oświetlenia wnętrza modelu samochodu, będzie miał przypisany „swój nastrój”, np. szczęście rozświetli się na żółto, relaks rozpoznamy dzięki zieleni, a miłość i spokój odznaczać się będą kolejno na czerwono lub biało. Wynikami tego intrygującego eksperymentu marka podzieli się z nami na specjalnym landing page’u i w mediach społecznościowych. Główny przekaz warto jednak śledzić na żywo z poziomu Alei Jerozolimskich w Warszawie – w czym pomogą kamery live.
- Zwróciliśmy się w stronę technologii, by odnaleźć ukryte w nas emocje. Codziennie przez najbliższe 2 tygodnie skanujemy Internet, by stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych – w postach i hasztagach. To nasz sposób na pokazanie emocji, z tą różnicą, że nie przedstawimy ich poprzez twarze, ale przez ambientowe oświetlenie wnętrza nowej Klasy T. Doświadczenia podpowiadają nam, że dla wielu z nas samochód jest przestrzenią osobistą, w której można być naprawdę sobą. To tam nucimy ulubione piosenki, pytamy dzieci jak minął im dzień, czy z nostalgią wspominamy udany urlop – tłumaczy Piotr Wójcik, z Mercedes-Benz Polska.
Najnowsza Klasa T to kombivan premium, w którym najlepiej poczują się rodziny z małymi dziećmi i entuzjaści aktywnego spędzania czasu. Wnętrze oferuje wyważoną mieszankę komfortu i przestrzeni, a to wszystko w najwyższej jakości. Ambientowe oświetlenie daje możliwość wybrania jednego z ośmiu kolorów – od teraz każdego dnia użytkownicy będą mogli zmienić go na taki, jaki towarzyszy odczuwanym przez nich w danej chwili emocjom.
Celem akcji „Nastrojowe kolory Polski” nie jest analiza psychologicznej czy społecznej sytuacji, ale naświetlenie tematu uczuć i emocji. Siłą tego pomysłu jest prostota i uniwersalność, a jego wymiar jest symboliczny.
Akcja rozpoczęła się 28 października i potrwa do 12 listopada. Za jej organizację odpowiedzialna jest agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX. Inauguracyjnymi kolorami wyświetlanymi w pierwszy weekend akcji były zielony i biały obrazujące odpowiednio relaks i spokój.
Zachęcamy do śledzenia zmieniających się kolorów iluminacji na https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/campaigns/t-class-ambient-lights.html
![Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO! Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_844901187,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
![Polski fotograf u ministra w Ghanie!](/files/_uploaded/glownekonf_1449140828,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
![Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności](/files/_uploaded/glownekonf_1992867123,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-kobiety-foto-2,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
![](/files/1922771799/inquiry-konsumenci-foto,w_133,_small.jpg)
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto,w_133,_small.jpg)
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.