Pracownicy Kaufland po raz kolejny posprzątali brzegi Odry
To już trzecia Akcja Sprzątania świata, w którą zaangażowali się pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami. Wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia zebrali łącznie ponad pół tony odpadów na wrocławskich Polach Osobowickich. Inicjatywa w Polsce była jednocześnie jedną z dziesięciu akcji sprzątania terenów położonych nad rzeką w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Schwarz „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers”.
Pola Osobowickie to chętnie wybierane miejsce do odpoczynku i rekreacji przez mieszkańców Wrocławia. Po letnim sezonie urokliwe miejsce jest niestety często zanieczyszczone przez pozostawione odpady. To przede wszystkim szklane i plastikowe butelki, opakowania po produktach spożywczych, pozostałości po grillach, ale również… części mebli czy sprzęty AGD.
Wszystkie śmieci są nasze
Pracowników Kaufland oraz ich rodzin, którzy w ubiegłą sobotę pojawili się gotowi, by oczyścić teren z odpadów, nie trzeba było długo zachęcać do pracy. Efektem tego był rekord zebranych śmieci: 189 kg odpadów zmieszanych, 139 kg odpadów plastikowych, 206 kg odpadów szklanych – razem 534 kg śmieci. W tym roku w ramach strategii REset Plastic i działań REmove polegających na usuwaniu odpadów ze środowiska pracownicy Grupy Schwarz w innych miastach zlokalizowanych nad rzeką brali udział w podobnej inicjatywie.
- Już po raz trzeci pracownicy sieci Kaufland wzięli udział w Akcji Sprzątania świata. W myśl naszego hasła: „Zróbmy to razem” połączyliśmy siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie oczyścić kawałek Wrocławia. Pobicie rekordu zebranych śmieci świadczy o naszym zaangażowaniu, ale także pokazuje, jak pilna jest potrzeba uświadamiania społeczeństwa w zakresie ograniczenia ilości odpadów i ich właściwej segregacji – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
- Wolontariaty pracownicze to nie tylko ważne, ale również realne wsparcie naszego sztandarowego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata-Polska. Cieszymy się więc bardzo, że firma Kaufland po raz kolejny wzięła udział w Akcji. Tym razem pracownicy tej firmy wraz z rodzinami uwolnili naturę z ponad pół tony śmieci! To piękny gest wobec Matki Ziemi i znaczący manifest wobec śmiecących. Dziękujemy! – powiedziała Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Strategia REset Plastic
Kaufland na co dzień wspiera realizację strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, udział recyklatu w opakowaniach marek własnych wyniesie średnio 25% i wszystkie z nich będą w możliwie największym stopniu nadawać się do recyklingu. Strategia REset Plastic składa się z pięciu filarów: REduce (redukcja zużycia tworzyw sztucznych), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (wspieranie recyklingu), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) i REsearch (innowacje i uświadamianie). W ramach działań REmove poza inicjatywą „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers” Grupa Schwarz wspólnie z organizacją OneEarth-OneOcean regularnie oczyszcza indonezyjską rzekę Bekasi z zalegających w niej tworzyw sztucznych. Więcej informacji nt. strategii REset Plastic można znaleźć na stronie internetowej https://reset-plastic.com/plastikstrategie.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.