Pracownicy Kaufland po raz kolejny posprzątali brzegi Odry
To już trzecia Akcja Sprzątania świata, w którą zaangażowali się pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami. Wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia zebrali łącznie ponad pół tony odpadów na wrocławskich Polach Osobowickich. Inicjatywa w Polsce była jednocześnie jedną z dziesięciu akcji sprzątania terenów położonych nad rzeką w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Schwarz „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers”.
Pola Osobowickie to chętnie wybierane miejsce do odpoczynku i rekreacji przez mieszkańców Wrocławia. Po letnim sezonie urokliwe miejsce jest niestety często zanieczyszczone przez pozostawione odpady. To przede wszystkim szklane i plastikowe butelki, opakowania po produktach spożywczych, pozostałości po grillach, ale również… części mebli czy sprzęty AGD.
Wszystkie śmieci są nasze
Pracowników Kaufland oraz ich rodzin, którzy w ubiegłą sobotę pojawili się gotowi, by oczyścić teren z odpadów, nie trzeba było długo zachęcać do pracy. Efektem tego był rekord zebranych śmieci: 189 kg odpadów zmieszanych, 139 kg odpadów plastikowych, 206 kg odpadów szklanych – razem 534 kg śmieci. W tym roku w ramach strategii REset Plastic i działań REmove polegających na usuwaniu odpadów ze środowiska pracownicy Grupy Schwarz w innych miastach zlokalizowanych nad rzeką brali udział w podobnej inicjatywie.
- Już po raz trzeci pracownicy sieci Kaufland wzięli udział w Akcji Sprzątania świata. W myśl naszego hasła: „Zróbmy to razem” połączyliśmy siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie oczyścić kawałek Wrocławia. Pobicie rekordu zebranych śmieci świadczy o naszym zaangażowaniu, ale także pokazuje, jak pilna jest potrzeba uświadamiania społeczeństwa w zakresie ograniczenia ilości odpadów i ich właściwej segregacji – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
- Wolontariaty pracownicze to nie tylko ważne, ale również realne wsparcie naszego sztandarowego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata-Polska. Cieszymy się więc bardzo, że firma Kaufland po raz kolejny wzięła udział w Akcji. Tym razem pracownicy tej firmy wraz z rodzinami uwolnili naturę z ponad pół tony śmieci! To piękny gest wobec Matki Ziemi i znaczący manifest wobec śmiecących. Dziękujemy! – powiedziała Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Strategia REset Plastic
Kaufland na co dzień wspiera realizację strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, udział recyklatu w opakowaniach marek własnych wyniesie średnio 25% i wszystkie z nich będą w możliwie największym stopniu nadawać się do recyklingu. Strategia REset Plastic składa się z pięciu filarów: REduce (redukcja zużycia tworzyw sztucznych), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (wspieranie recyklingu), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) i REsearch (innowacje i uświadamianie). W ramach działań REmove poza inicjatywą „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers” Grupa Schwarz wspólnie z organizacją OneEarth-OneOcean regularnie oczyszcza indonezyjską rzekę Bekasi z zalegających w niej tworzyw sztucznych. Więcej informacji nt. strategii REset Plastic można znaleźć na stronie internetowej https://reset-plastic.com/plastikstrategie.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Podróże
Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.