Komunikaty PR

RakReaton, czyli rusz z nami 25 razy dookoła Ziemi w słusznym celu!

2022-09-12  |  05:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.65 MB )

Jesteś aktywny - biegasz, jeździsz na rowerze lub uprawiasz nordic walking, a może po prostu często spacerujesz? Nie może Cię zabraknąć w wyzwaniu RakReaton. Liczymy na Twoje kilometry, bo dzięki temu 120 000 złotych trafi na rzecz dzieci z chorobą nowotworową. Spraw, aby Twoje wrześniowe treningi nabrały dodatkowego sensu - pomagania.

RakReaton to sportowe wyzwanie, które odbywa się w ramach Kampanii Złotej Wstążki. Jego celem jest zachęcenie do jak największej aktywności związanej z pokonywaniem dystansu we wrześniu w celu zebrania miliona kilometrów, które zagwarantują wsparcie w postaci 120 000 złotych na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Partnerami inicjatywy są Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej oraz Grupa Impel.

Udział w wyzwaniu umożliwia bezpłatna aplikacja Activy, która rejestruje pokonane kilometry. Pobranie jej, a następnie jak najczęstsze używanie, czyli dokumentowanie aktywności, wspiera ogólnopolski projekt wsparcia psychologicznego, pedagogicznego i społecznego dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin (https://rakreaton.activy.app/pl/).

Dzieci chore na raka i ich rodziny codziennie zmagają się z chorobą i jej wyzwaniami, które można porównać do biegu z przeszkodami. Ich długodystansowym celem jest zdrowie i życie. Ludzie aktywni z kolei podejmują wyzwania sportowe z różnych powodów, by być w dobrej kondycji, osiągać coraz lepsze wyniki, pokonywać własne słabości czy po prostu czerpać radość z wykonywanej aktywności. Obie te grupy cechuje determinacja i koncentracja na długofalowym celu. Osoby aktywne niejednokrotnie angażują się przy tym w pomoc potrzebującym. W RakReatonie łączymy ze sobą te dwa światy, jednoczymy ludzi w słusznej sprawie. Dajemy satysfakcję z pokonanych kilometrów, ale także pokazujemy moc pomagania. Biorąc udział w wyzwaniu, „przekazujesz” swoje kilometry z biegu lub jazdy na rowerze. To jest właśnie moc pomagania w akcji – zachęca do zaangażowania się Anna Apel, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy sportowego wyzwania RakReaton.

Fundacja LOTTO jest partnerem RakReatonu od początku tej inicjatywy. Sportowe emocje są dla nas ważne, ale jeśli poprzez sport możemy pomóc innym, w tym przypadku dzieciom chorym na nowotwory, to tym bardziej wzrasta nasze zaangażowanie. W ubiegłym roku aż 418 pracowników Totalizatora Sportowego, który jest naszym fundatorem, wzięło udział w firmowym wyzwaniu. 30 zespołów zrealizowało 15 436 aktywności, w ramach których zdobyli ponad 90 tys. kilometrów. Cieszę się, że znów połączą nas sportowe emocje, aby realizować szczytne cele. Dzieci z chorobą nowotworową mogą na nas liczyć – mówi Anna Kukla, prezes zarządu Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej.

Każdy z nas może pomóc dzieciom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom. Społeczność darczyńców Fundacji od wielu lat udowadnia, że można to robić na wiele sposobów - podarować czas, wiedzę, ale też konkretne wsparcie rzeczowe i materialne. Wszystko to jest potrzebne, podobnie jak nieocenione zaangażowanie personelu medycznego. Dzięki osobistemu zaangażowaniu w prace Fundacji już od lat 90., rozumiem, z jakimi problemami borykają się dzieci chore na nowotwory oraz ich rodziny. Dlatego Grupa Impel po raz trzeci angażuje się w RakReaton. W tej pomocy jesteśmy bardzo konsekwentni - mówi Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel.

RakReaton to świetne połączenie dbania o własne zdrowie i zdrowie dzieci chorych na nowotwory. Uczestnicy wyzwania pokonują kilometry w dwóch kategoriach: na kołach i na nogach, czyli jazda na rowerze, rolkach, bieganie, nordic walking, a nawet krótkie spacery z psem. Dzięki aplikacji Activy każdy widzi, jak dana aktywność przybliża go do osiągnięcia wspólnego celu. Motywujący jest sam wkład, ale również rankingi i możliwość porównywania wyników z innymi. Każdy kilometr ma znaczenie, dlatego do akcji zachęcamy nie tylko sportowców, ale każdą osobę, która dołoży chociaż kilometr, tutaj nie liczy się czas, a chęci. W pierwszej edycji jednym z uczestników był Pan Tadeusz, który sam wcześniej zmagał się z nowotworem i nadal ma osłabioną przeszczepioną nerkę. Takie zaangażowanie pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych, wystarczy tylko odpowiednia motywacja! - mówi Dorota Matuła z Activy.

Po osiągnięciu miliona kilometrów, partnerzy RakReatonu przekażą 120 000 zł na wsparcie psychospołeczne dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin. Wyzwanie może podjąć każdy. W poprzednich edycjach uczestnicy przejechali na dwóch kółkach 1 348 582 km! Najwięcej rowerzystów zarejestrowało się w pierwszej edycji wyzwania.

Jesteśmy ciekawi, która dyscyplina będzie królować w tym roku w walce z rakiem: dwa kółka czy dwie nogi. Jeśli przy okazji uda się zmotywować innych do wstania z kanapy, tym większa będzie radość z pomagania – dodaje Anna Apel.

Partnerami RakReatonu od 3 lat są: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, której fundatorem jest Totalizator Sportowy i Grupa IMPEL. Partnerem Technologicznym jest Activy. Przez dwie edycje inicjatywa zgromadziła ponad 15 tys. uczestników. W trzeciej edycji RakReatonu wezmą udział m.in. firmy: Sofomo, ArtGeist i DR Schumacher.

RakReatonowy dekalog:

1. Ściągasz aplikację Activy z Google Play lub AppStore, rejestrujesz się i 1 września dołączasz do otwartego wyzwania pod nazwą „RakReaton – wspieramy dzieci chore na nowotwory”. Sam wybierasz rodzaj aktywności: może to być bieganie (spacer, marsz, nordic walking czy wędrówka w górach też się tutaj liczą!) i jazda na rowerze.

2. Możesz połączyć swoje konto z aplikacjami: Strava, Garmin Connect lub Polar Flow. Trasy będą zapisywane dopiero od momentu zsynchronizowania kont.

3. Pamiętaj, że wspierasz wyzwanie zawsze wtedy, kiedy odbywasz trening z rejestracją kilometrów. Włączasz aplikację Activy lub korzystasz ze swoich kont na Strava, Garmin Connect lub Polar Flow. Kilometry będą się rejestrowały automatycznie, ale musisz raz na jakiś czas “odpalić” Activy.

4. Ruszasz się, kiedy masz ochotę, ale pamiętaj, że im więcej Twojej aktywności, tym lepszy wynik ogólnego wyzwania.

5. Jeśli kręci Cię rywalizacja, śledź zdobyte kilometry w rankingu Activy i podpatruj innych uczestników.

6. Podziel się swoimi postępami z wyzwania w mediach społecznościowych, dodając do wpisu #zlotawstazka i #rakreaton.

7. Możesz wpłacić „wpisowe” na konto Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” w wysokości 10 zł. Ten krok nie jest obowiązkowy, bo udział w wyzwaniu jest bezpłatny. To ma być zabawa ze świadomością, że w ten sposób wspierasz dzieci chore na nowotwory, ale będzie nam miło, jeśli dołożysz swoją cegiełkę.

8. Dołącz do RakReatonu w dowolnym czasie od 1 do 30 września. Podczas trwania wyzwania zaproś znajomych i rodzinę do wzięcia udziału razem z Tobą.

9. Ciesz się każdym kilometrem!

10. W podziękowaniu otrzymasz dyplom, a nagrodą niech będzie zdrowie i życie dzieci! Szczegółowy regulamin RakReatonu dostępny na www.zlotawstazka.pl.

O Kampanii

Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Symbolem jego obchodów jest złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci. Tegoroczna Kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka w kontekście związanych z tym wyzwań i trudności. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.

www.zlotawstazka.pl, www.naratunek.org/rakreaton 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.