Komunikaty PR

RakReaton, czyli rusz z nami 25 razy dookoła Ziemi w słusznym celu!

2022-09-12  |  05:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.65 MB )

Jesteś aktywny - biegasz, jeździsz na rowerze lub uprawiasz nordic walking, a może po prostu często spacerujesz? Nie może Cię zabraknąć w wyzwaniu RakReaton. Liczymy na Twoje kilometry, bo dzięki temu 120 000 złotych trafi na rzecz dzieci z chorobą nowotworową. Spraw, aby Twoje wrześniowe treningi nabrały dodatkowego sensu - pomagania.

RakReaton to sportowe wyzwanie, które odbywa się w ramach Kampanii Złotej Wstążki. Jego celem jest zachęcenie do jak największej aktywności związanej z pokonywaniem dystansu we wrześniu w celu zebrania miliona kilometrów, które zagwarantują wsparcie w postaci 120 000 złotych na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Partnerami inicjatywy są Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej oraz Grupa Impel.

Udział w wyzwaniu umożliwia bezpłatna aplikacja Activy, która rejestruje pokonane kilometry. Pobranie jej, a następnie jak najczęstsze używanie, czyli dokumentowanie aktywności, wspiera ogólnopolski projekt wsparcia psychologicznego, pedagogicznego i społecznego dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin (https://rakreaton.activy.app/pl/).

Dzieci chore na raka i ich rodziny codziennie zmagają się z chorobą i jej wyzwaniami, które można porównać do biegu z przeszkodami. Ich długodystansowym celem jest zdrowie i życie. Ludzie aktywni z kolei podejmują wyzwania sportowe z różnych powodów, by być w dobrej kondycji, osiągać coraz lepsze wyniki, pokonywać własne słabości czy po prostu czerpać radość z wykonywanej aktywności. Obie te grupy cechuje determinacja i koncentracja na długofalowym celu. Osoby aktywne niejednokrotnie angażują się przy tym w pomoc potrzebującym. W RakReatonie łączymy ze sobą te dwa światy, jednoczymy ludzi w słusznej sprawie. Dajemy satysfakcję z pokonanych kilometrów, ale także pokazujemy moc pomagania. Biorąc udział w wyzwaniu, „przekazujesz” swoje kilometry z biegu lub jazdy na rowerze. To jest właśnie moc pomagania w akcji – zachęca do zaangażowania się Anna Apel, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy sportowego wyzwania RakReaton.

Fundacja LOTTO jest partnerem RakReatonu od początku tej inicjatywy. Sportowe emocje są dla nas ważne, ale jeśli poprzez sport możemy pomóc innym, w tym przypadku dzieciom chorym na nowotwory, to tym bardziej wzrasta nasze zaangażowanie. W ubiegłym roku aż 418 pracowników Totalizatora Sportowego, który jest naszym fundatorem, wzięło udział w firmowym wyzwaniu. 30 zespołów zrealizowało 15 436 aktywności, w ramach których zdobyli ponad 90 tys. kilometrów. Cieszę się, że znów połączą nas sportowe emocje, aby realizować szczytne cele. Dzieci z chorobą nowotworową mogą na nas liczyć – mówi Anna Kukla, prezes zarządu Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej.

Każdy z nas może pomóc dzieciom z chorobą nowotworową oraz ich rodzinom. Społeczność darczyńców Fundacji od wielu lat udowadnia, że można to robić na wiele sposobów - podarować czas, wiedzę, ale też konkretne wsparcie rzeczowe i materialne. Wszystko to jest potrzebne, podobnie jak nieocenione zaangażowanie personelu medycznego. Dzięki osobistemu zaangażowaniu w prace Fundacji już od lat 90., rozumiem, z jakimi problemami borykają się dzieci chore na nowotwory oraz ich rodziny. Dlatego Grupa Impel po raz trzeci angażuje się w RakReaton. W tej pomocy jesteśmy bardzo konsekwentni - mówi Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel.

RakReaton to świetne połączenie dbania o własne zdrowie i zdrowie dzieci chorych na nowotwory. Uczestnicy wyzwania pokonują kilometry w dwóch kategoriach: na kołach i na nogach, czyli jazda na rowerze, rolkach, bieganie, nordic walking, a nawet krótkie spacery z psem. Dzięki aplikacji Activy każdy widzi, jak dana aktywność przybliża go do osiągnięcia wspólnego celu. Motywujący jest sam wkład, ale również rankingi i możliwość porównywania wyników z innymi. Każdy kilometr ma znaczenie, dlatego do akcji zachęcamy nie tylko sportowców, ale każdą osobę, która dołoży chociaż kilometr, tutaj nie liczy się czas, a chęci. W pierwszej edycji jednym z uczestników był Pan Tadeusz, który sam wcześniej zmagał się z nowotworem i nadal ma osłabioną przeszczepioną nerkę. Takie zaangażowanie pokazuje, że nie ma rzeczy niemożliwych, wystarczy tylko odpowiednia motywacja! - mówi Dorota Matuła z Activy.

Po osiągnięciu miliona kilometrów, partnerzy RakReatonu przekażą 120 000 zł na wsparcie psychospołeczne dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin. Wyzwanie może podjąć każdy. W poprzednich edycjach uczestnicy przejechali na dwóch kółkach 1 348 582 km! Najwięcej rowerzystów zarejestrowało się w pierwszej edycji wyzwania.

Jesteśmy ciekawi, która dyscyplina będzie królować w tym roku w walce z rakiem: dwa kółka czy dwie nogi. Jeśli przy okazji uda się zmotywować innych do wstania z kanapy, tym większa będzie radość z pomagania – dodaje Anna Apel.

Partnerami RakReatonu od 3 lat są: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, której fundatorem jest Totalizator Sportowy i Grupa IMPEL. Partnerem Technologicznym jest Activy. Przez dwie edycje inicjatywa zgromadziła ponad 15 tys. uczestników. W trzeciej edycji RakReatonu wezmą udział m.in. firmy: Sofomo, ArtGeist i DR Schumacher.

RakReatonowy dekalog:

1. Ściągasz aplikację Activy z Google Play lub AppStore, rejestrujesz się i 1 września dołączasz do otwartego wyzwania pod nazwą „RakReaton – wspieramy dzieci chore na nowotwory”. Sam wybierasz rodzaj aktywności: może to być bieganie (spacer, marsz, nordic walking czy wędrówka w górach też się tutaj liczą!) i jazda na rowerze.

2. Możesz połączyć swoje konto z aplikacjami: Strava, Garmin Connect lub Polar Flow. Trasy będą zapisywane dopiero od momentu zsynchronizowania kont.

3. Pamiętaj, że wspierasz wyzwanie zawsze wtedy, kiedy odbywasz trening z rejestracją kilometrów. Włączasz aplikację Activy lub korzystasz ze swoich kont na Strava, Garmin Connect lub Polar Flow. Kilometry będą się rejestrowały automatycznie, ale musisz raz na jakiś czas “odpalić” Activy.

4. Ruszasz się, kiedy masz ochotę, ale pamiętaj, że im więcej Twojej aktywności, tym lepszy wynik ogólnego wyzwania.

5. Jeśli kręci Cię rywalizacja, śledź zdobyte kilometry w rankingu Activy i podpatruj innych uczestników.

6. Podziel się swoimi postępami z wyzwania w mediach społecznościowych, dodając do wpisu #zlotawstazka i #rakreaton.

7. Możesz wpłacić „wpisowe” na konto Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” w wysokości 10 zł. Ten krok nie jest obowiązkowy, bo udział w wyzwaniu jest bezpłatny. To ma być zabawa ze świadomością, że w ten sposób wspierasz dzieci chore na nowotwory, ale będzie nam miło, jeśli dołożysz swoją cegiełkę.

8. Dołącz do RakReatonu w dowolnym czasie od 1 do 30 września. Podczas trwania wyzwania zaproś znajomych i rodzinę do wzięcia udziału razem z Tobą.

9. Ciesz się każdym kilometrem!

10. W podziękowaniu otrzymasz dyplom, a nagrodą niech będzie zdrowie i życie dzieci! Szczegółowy regulamin RakReatonu dostępny na www.zlotawstazka.pl.

O Kampanii

Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Symbolem jego obchodów jest złota wstążka, która nawiązuje do najcenniejszego kruszcu i reprezentuje największą wartość – zdrowie dzieci. Tegoroczna Kampania Złotej Wstążki podejmuje temat wsparcia psychospołecznego rodziny w chorobie nowotworowej dziecka w kontekście związanych z tym wyzwań i trudności. Bo gdy choruje dziecko, choruje cała rodzina.

www.zlotawstazka.pl, www.naratunek.org/rakreaton 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka! Biuro prasowe
2024-07-02 | 13:35

Let’s colour Centrum Zdrowia Dziecka!

Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie jest jedną z największych placówek medycznych dla małych pacjentów w Polsce. To miejsce szczególne na mapie naszego kraju. Akcja
Styl życia Tężnia solankowa w Raszynie otwarta
2024-07-02 | 12:00

Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

 Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz  firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca
Styl życia Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!
2024-07-01 | 01:00

Tysiąc km smoczą łodzią w dół Wisły - ZROBILIŚMY TO!

19 załogantów stałych i 6 załogantów wspomagających – w sumie 25 wioślarzy w ciągu ośmiu dni pokonało Wisłę i spłynęło z Krakowa do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.