Komunikaty PR

Żyj pełnią życia – wspólna kolekcja IKEA i Marimekko

2023-02-16  |  11:00
Biuro prasowe

Natura Północy, fińska sauna i wellness były głównymi inspiracjami IKEA i Marimekko do stworzenia wspólnej kolekcji BASTUA. Seria składająca się z 26 produktów, w tym mebli, szklanych naczyń i tekstyliów ozdobionych charakterystycznymi dla fińskiej marki żywymi printami, trafi do sprzedaży w marcu tego roku.  

BASTUA (od szwedzkiego „bastu” czyli „sauna”) to inspirowana naturą i fińską tradycją saunowania limitowana linia, która nawiązuje do czerpania przyjemności z rytuałów pielęgnacyjnych. Łączy w sobie doświadczenie IKEA w zakresie urządzania wnętrz z kultowymi wzorami Marimekko. W swoich projektach twórcy chcieli uchwycić niekończące się lato i bezpretensjonalne piękno północnoeuropejskiej przyrody.  

Współpraca z marką Marimekko była dla nas naturalnym wyborem, ponieważ, podobnie jak IKEA, w swoich projektach zachęca do cieszenia się chwilą i czerpania z życia jak najwięcej przyjemności. Tworząc te projekty skupiliśmy się przede wszystkim na dobrym samopoczuciu. Cała kolekcja stara się uchwycić w meblach i akcesoriach dla domu niekończące się lato oraz proste i estetyczne piękno nordyckiej natury – mówi Henrik Most, Creative Leader w IKEA

Według opublikowanego niedawno raportu „IKEA. Życie w domu” najlepszy dom to taki, w którym można się zrelaksować. Prawie połowa pytanych Polaków (48%) i ponad połowa respondentów globalnie (54%) przyznała, że najważniejszą cechą idealnego domu jest możliwość odpoczynku. Wspólna kolekcja Marimekko i IKEA znakomicie wpisuje się w tę potrzebę, oferując produkty, które pomogą zadbać o dobre samopoczucie i zatroszczyć się o ciało i ducha. 

Nad serią pracowało dwóch projektantów z IKEA i dwoje z Marimekko. Wszyscy inspiracji szukali w swoim pochodzeniu, szczególną uwagę poświęcając przyjemności, jaką mieszkańcom Północy daje spędzanie wolnego czasu w saunie.  

Marka Marimekko po raz pierwszy zaprojektowała w ramach współpracy z zewnętrznym partnerem zupełnie nowe wzory, co czyni tę kolekcję jeszcze bardziej wyjątkową. Trafiły do niej cztery niepowtarzalne nadruki o zróżnicowanej kolorystyce. Dominującym wzorem jest print inspirowany dużymi, dekoracyjnymi liśćmi rabarbaru. Pojawia się na wielu przedmiotach, w tym na ikonicznej torbie FRAKTA.  

Tworząc ten wzór inspirowałam się wielkimi liśćmi rabarbaru, które często można spotkać przy saunach w Finlandii. Szerokie zielone liście zapadają głęboko w pamięć, natomiast różowa łodyga zapowiada soczystą, chrupiącą przyjemność – mówi Maija Louekari, projektantka Marimekko. 

Cała kolekcja składa się z 26 projektów – mebli, szklanych naczyń oraz tekstyliów do domu. Szlafroki, ręczniki i wiaderko do sauny to przedmioty, których tradycyjnie używa się w saunie. Pozostałe przedmioty zachęcają natomiast do korzystania z nich przed lub po seansie – czy to podczas posiłku (szklanki oraz dzbanek), odpoczynku (wzorzyste poduszki podłogowe) czy chwili relaksu (świeca z aromatami bzu, rabarbaru i słodkiej wanilii). BASTUA obejmuje również elementy inspirowane północnym wzornictwem.  

Nordycki design od zawsze charakteryzują czyste linie i proste konstrukcje, które skupiają się na funkcjonalności. Stolikiem BASTUA składam hołd tej wspaniałej tradycji. Jest wykończony okleiną brzozową, a podwyższona krawędź gwarantuje, że nic z niego nie spadnie – mówi Mikael Axelsson, projektant IKEA

Choć limitowana kolekcja BASTUA to efekt współpracy ze znaną marką, to cała linia została zaprojektowana w zgodzie z Demokratycznym Wzornictwem IKEA. Będzie dostępna w sklepach, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od marca 2023 roku do wyczerpania zapasów. Po więcej inspiracji zapraszamy na IKEA.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.