Komunikaty PR

Sukces programu ambasadorskiego Mondi Świecie Go4Ambassador – firma kontynuuje

2023-08-25  |  13:00
Biuro prasowe

Minęło ponad pół roku odkąd troje studentów z Politechniki Gdańskiej, Politechniki Łódzkiej oraz Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu rozpoczęło współpracę z Mondi Świecie S.A. w ramach I edycji programu ambasadorskiego Go4Ambassador. Podczas 6-miesięcznego stażu młodzi ludzie mieli niepowtarzalną okazję do zdobycia cennego doświadczenia w wiodącej na świecie firmie z branży opakowań i papieru, zmierzenia się z ciekawymi wyzwaniami, poszerzenia horyzontów oraz lepszego przygotowania do przyszłej pracy zawodowej. Współpraca okazała się tak owocna, że spółka Mondi przedłużyła ją do czerwca 2024 roku, a jednocześnie rozpoczęła rekrutację kolejnej osoby do programu Go4Ambassador – na Politechnice Bydgoskiej.

Firma Mondi od ponad 12 lat oferuje studentom różnorodne możliwości rozwoju zawodowego, w tym staże, praktyki i wsparcie przy pisaniu prac dyplomowych. Wraz z początkiem 2023 roku spółka Mondi Świecie poszła o krok dalej i stworzyła program ambasadorski pod nazwą Go4Ambassador, skierowany do osób studiujących na wybranych polskich uczelniach technicznych. Aplikację mogli składać studenci studiów inżynierskich od II. do ostatniego roku, z kierunków takich jak: mechanika i budowa maszyn, mechatronika, automatyka i robotyka, technologia chemiczna czy papiernictwo i poligrafia. Na 6-miesięczny staż w Mondi Świecie, który rozpoczął się w styczniu br., zakwalifikowali się:

  • Damian Łukaszewski, student Technologii chemicznej na Politechnice Gdańskiej,
  • Maksymilian Kryger, student Papiernictwa i poligrafii na Politechnice Łódzkiej oraz
  • Marta Sikorska, studentka Technologii drewna na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.

W Mondi wierzymy, że aby firma naprawdę dobrze funkcjonowała, potrzebuje zarówno wiedzy oraz zaangażowania doświadczonych ekspertów, jak i świeżego spojrzenia oraz entuzjazmu młodych ludzi. Wielu studentów stawia u nas swoje pierwsze kroki na ścieżce kariery zawodowej, a część stażystów i praktykantów decyduje się zostać z nami na dłużej. To dla nas powód do dumy i radości, dlatego postanowiliśmy stworzyć studentom jeszcze więcej możliwości rozwoju, uruchamiając program Go4Ambassador. Po pół roku współpracy, mogę śmiało powiedzieć, że była to wspaniała przygoda zarówno dla nas, jak i dla naszych Ambasadorów. Wspólnie zrealizowaliśmy wiele ciekawych projektów i chcemy to kontynuować – mówi Alicja Kamińska, koordynator programu Go4Ambassador w Mondi Świecie.

Program Go4Ambassador oferuje studentom szereg atrakcyjnych korzyści. Oprócz 6-miesiecznego stażu, uczestnicy mieli możliwość ukończenia szkolenia z zakresu niezbędnych w pracy umiejętności. Otrzymali też służbowe telefony komórkowe. Ponadto, przez minione pół roku każdy Ambasador otrzymywał miesięczne stypendium oraz środki finansowe na pokrycie kosztów karty miejskiej.

W tym czasie Ambasadorzy dzielili się swoimi doświadczeniami z przygody z Mondi z innymi studentami, zarówno online – na platformach komunikacyjnych uczelni, jak i podczas wydarzeń uniwersyteckich. W tym celu stworzyli też dedykowany profil na Instagramie #Go4Ambassadors. Przeprowadzili również ankietę wśród studentów swoich uczelni, aby sprawdzić, czy znają oni firmę Mondi Świecie i wiedzą, jakie programy oraz możliwości oferuje, a także aby zdobyć informacje z pierwszej ręki, co w obecnych czasach jest dla studentów najważniejsze podczas planowania ścieżki zawodowej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się też takie inicjatywy jak #PorozmawiajmyoMondiprzykawie czy plenerowe spotkania ze studentami. Jednym z nich było spotkanie zrealizowane przy współpracy z Biurem Karier Politechniki Gdańskiej. 1 czerwca na studentów gdańskiej uczelni czekali przedstawiciele Mondi. Opowiadali o firmie, proponowali różne możliwości współpracy, odpowiadali na pytania i wątpliwości dotyczące kształtowania drogi zawodowej, a wszystko to odbywało się w towarzystwie profesjonalnego baristy, który przygotowywał pyszną kawę dla uczestników wydarzenia.

We współpracy z Mondi Świecie szczególnie cenię sobie profesjonalizm i zaangażowanie pracowników firmy, a także możliwość podejmowania różnorodnych wyzwań i rozwoju na wielu płaszczyznach. Dzięki programowi ambasadorskiemu mogłem też bardziej zaangażować się w życie uczelni i zdobyć nowe umiejętności, wykonując codziennie zadania oraz uczestnicząc w szkoleniach. Zyskałem również wgląd w struktury organizacyjne i sposób zarządzania globalną firmą. To niezwykle cenne doświadczenia na przyszłość – podkreśla Damian Łukaszewski.

Pierwsza edycja programu Go4Ambassador okazała się tak dużym sukcesem, że firma zdecydowała się na przedłużenie współpracy z wybranymi Ambasadorami na kolejny rok akademicki.

–  Udział w programie ambasadorskim Mondi Świecie od początku postrzegałam jako dużą szansę na rozwój i poszerzenie horyzontów. Oprócz zdobycia doświadczenia zawodowego już w trakcie studiów, zbudowałam kontakty, które mogą być bardzo pomocne w przyszłości. Stawianie pierwszych kroków na ścieżce kariery w tak przyjaznym i pomocnym gronie to ogromna przyjemność i wyróżnienie, dlatego bardzo cieszę się z możliwości kontynuacji współpracy z Mondi przez kolejny rok – komentuje Marta Sikorska.

Mondi zdecydowanie stawia na rozwój zawodowy młodych ludzi. W ramach programu Go4Ambassador mogłem poznać różne nowoczesne narzędzia i zrealizować szkolenia, które z pewnością pomogą mi w przyszłej pracy na stanowisku technologa. Chcę dalej rozwijać się w strukturach tej firmy i widzę tu bardzo obiecujące perspektywy na przyszłość – dodaje Maksymilian Kryger.

Damian i Marta podjęli się dodatkowo pracy wakacyjnej w Mondi, w ramach której mogą uczestniczyć w projektach realizowanych przez różne zespoły, tak jak ma to miejsce w przypadku pełnoetatowych pracowników.

Pora na Bydgoszcz

To jednak nie koniec dobrych wiadomości. W ramach kontynuacji I edycji programu Go4Ambassador, firma Mondi Świecie uruchomiła także rekrutację kolejnego potencjalnego Ambasadora, która obejmuje studentów Politechniki Bydgoskiej.

Bydgoszcz jest nam szczególnie bliska, nie tylko ze względu na położenie w pobliżu Świecia, ale także dlatego, że to właśnie z Bydgoszczy i okolic pochodzi wielu naszych pracowników, a także stażystów i praktykantów. Gorąco zachęcam więc do aplikowania do naszego programu ambasadorskiego studentów i studentki z Politechniki Bydgoskiej i rozpoczęcia swojej przygody z Mondi. Ja sam usłyszałem o Mondi po raz pierwszy, gdy byłem studentem wydziału technologii drewna na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Przez trzy lata byłem stypendystą firmy, co ułatwiło mi start zawodowy po ukończeniu studiów. Dzięki międzynarodowemu środowisku Mondi mamy możliwość współpracy z kolegami z innych zakładów w Europie i poza nią. Jedną z cech wspólnych wszystkich lokalizacji Mondi są wspaniali ludzie – otwarci, chętni do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz wspierający się wzajemnie. Pod okiem takich osób warto stawiać swoje pierwsze kroki na ścieżce rozwoju zawodowego – mówi Krzysztof Joachimiak, dyrektor produkcji i członek zarządu w Mondi Świecie.

Więcej informacji o programie Go4Ambassador można znaleźć tutaj: www.mondijobs.pl/pl/go4ambassador/

O Mondi Świecie

W Polsce działa 13 zakładów Mondi. Największy z nich znajduje się w Świeciu. Mondi Świecie S.A. jest znaczącym europejskim producentem papierów do produkcji tektury falistej. Oferta firmy obejmuje zaawansowane technologicznie produkty, takie jak papiery do produkcji tektury falistej o podwyższonej odporności na wchłanianie wilgoci, a nowe inwestycje mają na celu ciągłe doskonalenie i podnoszenie jakości. Mondi zapewnia swoim klientom wysoki poziom usług, zarówno w zakresie produkcji oraz logistyki, jak i handlu. Firma kładzie duży nacisk na troskę o środowisko, bezpieczeństwo i efektywną współpracę z lokalnymi władzami, organizacjami pozarządowymi oraz społecznością.

O Grupie Mondi

Mondi jest światowym liderem branży opakowaniowej i papierniczej, przyczyniającym się do tworzenia lepszego świata poprzez wytwarzanie innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań na miarę potrzeb. Nasze przedsiębiorstwo jest zintegrowane w obrębie łańcucha wartości – począwszy od zarządzania terenami leśnymi, poprzez produkcję masy celulozowej, papieru i folii, aż do tworzenia zrównoważonych rozwiązań z zakresu opakowań konsumenckich i przemysłowych, które w miarę możliwości wykorzystują papier, a w uzasadnionych przypadkach także tworzywa sztuczne. Zrównoważony rozwój leży u podstaw naszej strategii, a nasze ambitne zobowiązania do 2030 roku koncentrują się na rozwiązaniach dla gospodarki obiegu zamkniętego, tworzonych przez kompetentnych ludzi, z uwzględnieniem innych działań na rzecz klimatu.

W 2021 roku dochód Mondi z działalności kontynuowanej wyniósł 7 miliardów euro, skorygowany zysk EBITDA – 1,2 miliarda euro, a liczba pracowników zatrudnionych na całym świecie – 21 000 osób. Mondi jest firmą notowaną na podstawowym rynku giełdy londyńskiej (MNDI), gdzie Grupa wchodzi w skład indeksu FTSE100, oraz na giełdzie w Johannesburgu (MNP).

mondigroup.com

Kontakt dla mediów:

Alicja Kamińska

Specjalistka ds. HR

Mondi Świecie S.A.

Mail: alicja.kaminska@mondigroup.com

Tel.: +48 698 780 949

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Miękkie lądowanie w pracy - jak uniknąć pourlopowego bluesa? Biuro prasowe
2024-07-29 | 14:33

Miękkie lądowanie w pracy - jak uniknąć pourlopowego bluesa?

Wakacje są dla większości z nas czasem, gdy zapominamy o służbowych obowiązkach i poddajemy się błogiemu dolce far niente. Niestety to co dobre, ma to do siebie,
Kariera Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?
2024-07-19 | 11:06

Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?

Współczesne wyzwania stawiane edukacji wymuszają konieczność adaptacji i ewolucji modeli nauczania. Coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego,
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.