Komunikaty PR

Świetlny i muzyczny rozmach po raz 13. Light.Move.Festival. już za trzy tygodnie

2023-09-13  |  13:00
Biuro prasowe

Świetlny i muzyczny rozmach po raz 13.

Light.Move.Festival. już za trzy tygodnie!

Piękno łódzkiej architektury podkreślone zachwycającymi animacjami, widowiskowe projekcje, poruszające instalacje i pierwsza w historii festiwalu prezentacja wewnątrz budynku, czyli prawdziwa rewolucja w programie LMF. Do tego muzyczne przystanki – jesienią Light.Move.Festival. po raz trzynasty zaprosi tłumy na wieczorne spacery w baśniowej scenografii spiętej hasłem „Szukając szczęścia”. Od 29 września Łódź będzie najjaśniejszym miastem w Polsce.

Jak co roku, organizatorzy Light.Move.Festival. – Fundacja Lux Pro Monumentis – zaprosili do współpracy twórców, którzy po mistrzowsku budują atmosferę, wykorzystując sztukę światła do podkreślenia piękna miejskiej architektury.

- W roku 600-lecia miasta i 200-lecia ulicy Piotrkowskiej proponujemy wyjątkową odsłonę festiwalu i Piotrkowskiej. Animacje i mappingi będą wyświetlane aż na 6-ciu budynkach w pierzei ulicy, czyli Piotrkowska 53, 71, 90, 99, 147 i 149. Obraz dopełni wyjątkowa iluminacja i dźwięki muzyki. Symboliczne urodziny Łodzi podkreślimy instalacją składająca się z 600 łódek płynących ulicą Piotrkowską – mówi Beata Konieczniak, dyrektor artystyczna festiwalu.

EC1 będzie ważnym punktem na mapie LMF. Charakterystyczna chłodnia kominowa stanie się płótnem dla opowieści wizualnych artysty, którego mapping odda niepowtarzalny charakter miejsca. Nie zabraknie spektakularnych iluminacji postindustrialnych rzeźb, które dodatkowo wzbogacą wizualną przestrzeń dawnej elektrowni. Tegoroczną nowością na festiwalowej mapie będzie projekt, który widzowie zobaczą wewnątrz budynku EC1, w Hali Maszyn.

– To będzie naprawdę mocne uderzenie i rewolucja w programie festiwalowym. Po raz pierwszy zaprosimy publiczność do wnętrza budynku, a dokładnie do Hali Maszyn – symbolicznego serca EC1, gdzie pokażemy fantastyczną prezentację „Sense(s)” autorstwa francuskiej artystki Leslie Epsztein, która oferuje prawdziwie immersyjne doznania i zaangażowanie wszystkich zmysłów – wyjaśnia Beata Konieczniak i podkreśla, że rozświetlenie wnętrza to absolutna nowość i inne podejście do tworzenia świetlnych opowieści.

Wyjątkowo ciekawie zapowiada się praca tajskiej grupy Decide Kit, znanej na świecie z tworzenia mappingów i animacji. Artyści swój projekt zaprezentują na bogato zdobionej, eklektycznej kamienicy przy Piotrkowskiej 71, należącej kiedyś do Juliusza Pfeiffera. Jak podkreślają twórcy, chcą by ich świetlna opowieść o nadziei i szczęściu „Light.Hope.Happiness” uszczęśliwiła przechodniów.

Największą projekcję przygotuje z kolei hiszpańska grupa Romera Diseño e Infografia, specjalizująca się w tworzeniu projektów wizualnych dla telewizji, muzeów oraz koncertów. Artyści z Madrytu zaprezentują niezwykle architektoniczny mapping, który ozdobi dwie kamienice przy Piotrkowskiej 147/149, podkreślając ich wyjątkowe piękno.

Wśród instalacji na uwagę zasługuje praca Daniela Kurniczaka, którą będzie można podziwiać w Parku Sienkiewicza. Kurniczak to nie tylko artysta wizualny, ale także kompozytor i producent muzyczny, który występował na międzynarodowych festiwalach, jak Space Ibiza w Hiszpanii, holenderskim GLOW, Festiwalu Światła w Berlinie czy Light Night Leeds w Anglii. Za pomocą swojej interaktywnej instalacji kamiennego kręgu „The Super Magic Stone Circle” zabierze widzów do innego świata, wypełnionego światłem i muzyką.

– 29 września wystartuje kolejny Light.Move.Festival. – wyjątkowy, bo odbywający się w 600-lecie naszego Miasta. To będą trzy dni wspaniałej zabawy i kolejna okazja, by odwiedzić nasze Miasto. Także już dziś zapraszam turystów z całej Polski i nie tylko do odwiedzenia Łodzi w ten magiczny weekend i magiczny rok obchodów. Widowiskowe mappingi, intrygujące instalacje i fascynujące świetlne opowieści z najdalszych zakątków świata stworzą kilkukilometrową, wielobarwną ścieżkę.  Na ulicy Piotrkowskiej zobaczymy 6 multimedialnych mappinów, które ożywią fasady wielkomiejskich kamienic. Tradycyjnie już festiwal zawita do łódzkich parków, w tym roku będą to parki Sienkiewicza i Moniuszki. Listę adresów LMF uzupełni też m.in. EC1, które w tym roku wyjątkowo udostępni swoje wnętrza na świetlne pokazy i animacje – mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

Light.Move.Festival. od lat uznawany jest za jedno z ważniejszych tego typu wydarzeń w Europie. Co roku przyciąga tłumy pasjonatów magii światła z kraju i zagranicy. Za sprawą wielkoformatowych projekcji, animacji, przestrzennych instalacji i projektów performatywnych przez trzy wieczory przekształca imponujące łódzkie budynki w dzieła sztuki, a skwery i zieleńce w galerie kinetycznej sztuki światła. Tegoroczna, trzynasta edycja LMF odbędzie się między 29 września a 1 października.

Oprócz części głównej LMF ART, na program festiwalu złożą się: sekcja MUSIC, czyli przystanki muzyczne w świetlnej oprawie oraz blok EDU.

Organizatorem festiwalu jest Fundacja Lux Pro Monumentis. Partnerem Głównym jest Miasto Łódź.

__

Fundacja Lux Pro Monumentis od kilkunastu lat promuje i rozświetla miasto Łódź, podkreślając jego charakterystyczną architekturę za sprawą Light.Move.Festival.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka 80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina Biuro prasowe
2024-07-29 | 17:10

80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina

Wyjątkowa wystawa fotografii, seanse filmów powstańczych w kinie KinoGram, bezpłatne pokazy emocjonującego filmu w technologii VR “Kartka z Powstania” – tak Fabryka
Sztuka Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
2024-07-29 | 12:10

Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat

Ponad 10 mln odwiedzających, ponad 20 tys. przeprowadzonych lekcji muzealnych dla blisko 0,5 mln uczniów i prawie 0,5 mln obserwujących w mediach społecznościowych to jedynie kilka
Sztuka Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
2024-07-29 | 12:00

Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko

Sztuka nie uznaje granic ani barier językowych – na tym założeniu oparła się druga edycja konkursu i rezydencji artystycznej „Art Lives Here by Leonardo Hotels”. Właśnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.