Świętuj 190. urodziny Izraela Poznańskiego w Muzeum Fabryki
Z okazji okrągłych urodzin jednego z „królów bawełny” – Izraela Poznańskiego, Muzeum Fabryki przygotowuje huczne świętowanie. Najbliższy weekend będzie pełen atrakcji – m.in. spacery śladami fabrykanta, a także gry i zabawy.
Świętowanie 190. urodzin Izraela Poznańskiego w Muzeum Fabryki
Sobota i niedziela (26 i 27.08)
W sobotę i niedzielę każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnej grze, przygotowanej przez Muzeum Fabryki. Zabawa przybliży życiorys Izraela Poznańskiego, ale też pozwoli zapoznać się z historią całego kompleksu fabrycznego. Gra polega na rozwiązywaniu zagadek ulokowanych na trasie spaceru po terenie muzeum oraz kompleksu Manufaktury. W zabawie mogą brać udział całe rodziny, a na najlepszych uczestników czekają nagrody.
Z okazji 190. urodzin przygotowano także specjalny prezent dla „króla bawełny” – makietę pokazującą fabrykę i imperium Poznańskiego z lat ok. 1900, zawierającą obiekty i budynki, których obecnie już nie ma. To dobra okazja, żeby po „wręczeniu” prezentu udać się na taras Muzeum Fabryki i porównać obraz z przeszłości z dzisiejszym widokiem na tętniącą życiem Manufakturę.
Główne obchody urodzin Poznańskiego zaplanowane są na niedzielę (27.08) w godzinach 13:00 – 15:00. W ramach świętowania odbędzie się specjalny spacer po terenie muzeum, Manufaktury i Pałacu Poznańskiego, a oprowadzać będzie sama... Leonia Poznańska. Zwiedzanie z żoną Izraela jest bezpłatne, ale wymagane jest wcześniejsze zapisanie się u przewodników pod numerem: 42 664 92 93.
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.