Komunikaty PR

Tajemnice Woli i Żoliborza na spacerach oraz teatr na leżakach w sierpniu

2023-07-27  |  10:25
Biuro prasowe

W środę, 2 sierpnia rozpocznie się druga edycja projektu „Po Woli na Żoli”, czyli cyklu spacerów z przewodnikami po dwóch warszawskich dzielnicach. Inicjatorem akcji jest centrum handlowe Westfield Arkadia, a partnerem projekt PoWarszawsku. Kolejnym wydarzeniem zaplanowanym na sierpień jest tegoroczna nowość w ofercie wakacyjnych atrakcji Westfield Arkadia, czyli teatr na leżakach organizowany we współpracy z Teatrem Pijana Sypialnia.

„Po Woli na Żoli” – unikalny sposób na poznanie dwóch dzielnic Warszawy

Pierwsza edycja projektu „Po Woli na Żoli” okazała się prawdziwym sukcesem, dlatego w tym roku doczekał się on kontynuacji. Trasy spacerów, organizowanych przez największe w Polsce centrum handlowe Westfield Arkadia we współpracy z projektem PoWarszawsku, będą prowadzić przez najciekawsze zakątki Woli i Żoliborza. Uczestnicy poznają nieznane historie z życia dwóch warszawskich dzielnic, zgłębiając nie tylko ich dzieje, ale też sportowe tradycje, gwarę, gastronomię czy kryminalne zagadki skrywane w ich murach. Tegoroczną nowością jest zaproszenie do udziału w projekcie gości specjalnych. Spacery będą współprowadzić: mistrz KSW Łukasz „Juras” Jurkowski, podróżnik i pisarz Wojtek Friedmann, Janusz Dziano ze Stowarzyszenia Gwara Warszawska oraz Bartosz Paluszkiewicz, autor książki „Warszawskie przedwojenne restauracje, bary, kawiarnie. Kronika”.

Ubiegłoroczne spacery z przewodnikami cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, więc decyzja o ich kontynuacji była w pełni naturalna. W odróżnieniu od pierwszej edycji na spacery zapraszamy w środy. W tym roku przez całe wakacje zapewniamy rozmaite atrakcje na Westfield Summer Festival, w ramach którego organizowane są m.in. kino letnie, koncerty, joga na trawie, teatr na leżakach czy zajęcia sportowe dla dziecimówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

Harmonogram spacerów „Po Woli na Żoli”

Spacery z przewodnikami będą odbywały się w cztery środy sierpnia. Każda wycieczka rozpocznie się o godzinie 19.00 i potrwa około 1-1,5 godziny. Harmonogram:

  • 02.08 – spacer z przewodnikiem Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim i gościem specjalnym Łukaszem „Jurasem” Jurkowskim – byłym zawodnikiem MMA i pierwszym mistrzem KSW. Wycieczka przybliża sportową historię Warszawy, a zwłaszcza dzieje sportów walki i piłki nożnej przed wojną, w trakcie okupacji oraz po wojnie. Start spaceru spod centrum handlowego Westfield Arkadia.
  • 09.08 – spacer odkrywający kryminalne tajemnice Warszawy, prowadzony przez Kubę Jeleńskiego z PoWarszawsku z udziałem gościa specjalnego Wojtka Friedmanna – podróżnika, pisarza i warszawiaka. Uczestnicy poznają sprawy kryminalne zarówno z dawnych lat, jak i te bardziej współczesne. Spacer wystartuje z ul. Widok.
  • 23.08 – spacer historyczny z przewodnikiem Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim oraz przedstawicielem Stowarzyszenia Gwara Warszawska i pasjonatem historii Woli – Januszem Dziano. W trakcie wycieczki będzie można przekonać się, jak kiedyś mówiono w Warszawie. Wszyscy chętni spacerowicze wyruszą spod Westfield Arkadia.
  • 30.08 – spacer śladami dawnej gastronomii z Łukaszem Ostoja-Kasprzyckim oraz Bartoszem Paluszkiewiczem, miłośnikiem przedwojennej gastronomii i historii polskiej sztuki barmańskiej autorem książki „Warszawskie przedwojenne restauracje, bary, kawiarnie. Kronika” oraz fanpage’a „Przedwojenne Restauracje, Bary i Kawiarnie” w serwisie Facebook. Start spaceru spod centrum handlowego Westfield Arkadia.

 

Kultura wysoka w przystępnej formie

Tegoroczną nowością w harmonogramie wakacyjnych atrakcji Westfield Arkadia jest teatr na leżakach. Centrum handlowe wraz z partnerem – Teatrem Pijana Sypialnia – zaprasza do obejrzenia czterech sztuk we wszystkie sierpniowe piątki o godz. 19.00. Co warte podkreślenia, „Teatr na leżakach” to autorski projekt Teatru Pijana Sypialnia, który zrewolucjonizował mapę letnich, miejskich atrakcji. Wszyscy chętni będą mogli obejrzeć następujące spektakle:

  • 04.08, godz. 19.00-20.30 – Wodewil Warszawski – Cechą charakterystyczną sztuki są piosenki i muzyka na żywo oraz wytańczone przez aktorów polki i walczyki. Widowisko zachwyci nie tylko mieszkańców stolicy, ale wszystkich tych, którzy chcieliby przenieść się do przedwojennych czasów.
  • 11.08, godz. 19.00-20.15 – Bajka o Słowach – Przedstawienie familijne (dla dzieci od 5. roku życia), które zawiera w sobie również elementy interakcji z najmłodszymi widzami. Całość dopełnia muzyka na żywo i piosenki. Główne przesłanie sztuki brzmi „Słowa mają magiczną moc…”.
  • 18.08, godz. 19.00-21.00 – Miłości – To elektryzująca, metafizyczna opowieść o wypełnianiu pustki, o życiu i życiu po życiu, o słyszeniu i słuchaniu. Wszystko w towarzystwie porywających piosenek.
  • 25.08, godz. 19.00-20.30 – Wyjowisko – Akcja widowiska dzieje się w karczmie. W przypadku tej sztuki na szczególną uwagę zasługują piękne kostiumy, tańce narodowe oraz biesiadne pieśni Stanisława Moniuszki i Fryderyka Chopina.

Udział we wszystkich atrakcjach w ramach Westfield Summer Festival jest bezpłatny i nie obowiązują na nie zapisy – do wydarzenia mogą więc dołączyć wszystkie chętne osoby.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.