Tajemnicze piękno „Północy” – wystawa fotografii w CH Osowa
Już 16 lipca CH Osowa organizuje nowe wydarzenie kulturalne. Wystawa fotografii pt. „Północ” autorstwa Zbigniewa Czerwińskiego, przeniesie widzów nad norweskie fiordy i na skaliste wybrzeża, ukazując surowe piękno natury.
Odwiedzający CH Osowa będą mogli już po raz czwarty w tym roku podziwiać wystawę fotograficzną. Tym razem będzie ona efektem zamiłowania do podróży i artystycznego spojrzenia Zbigniewa Czerwińskiego na krajobrazy Norwegii. „Północ” to zbiór fotografii przedstawiających niezwykłe miejsca, których nie przecinają utarte, turystyczne szlaki. Przedstawione widoki pozwalają przyjrzeć się pięknu norweskiej przyrody występującej na terenach nienaruszonych jeszcze działaniami człowieka. Jak podkreśla autor wystawy, tajemnicze, pokryte mgłą wzgórza, malownicze fiordy i kamieniste wybrzeża ujęte w artystycznych kadrach, mogą wzbudzać skrajne emocje w odbiorcach – od zachwytu, po niepokój.
„Północ to nostalgia połączona z niewytłumaczalnym napięciem. Przenikliwa surowość odbierana wszystkimi zmysłami przechodzi w czujność dzikiego zwierzęcia przemierzającego skaliste brzegi fiordów. Wiatr, deszcz i mgła otulają każdy ożywiony i nieożywiony składnik tej scenerii. Choć ten rejon świata uchodzi za niegościnny i nieprzyjazny, Północ z niczym i nikim nie walczy” – tak opisuje swoje emocje związane z Norwegią Zbigniew Czerwiński, autor zdjęć.
Kolejna wystawa zdjęć w CH Osowa pozwoli klientom galerii spojrzeć na otaczający świat z innej perspektywy, docenić wartość sztuki fotograficznej i zobaczyć z bliska odległe, północne krajobrazy.
„Fotografia ma moc przekazywania emocji, opowiadania historii oraz wpływania na nasze postrzeganie świata. Za każdym razem prezentując wartościowe prace utalentowanych artystów bardzo cieszymy się, że w naszej galerii sztuki każdy ma możliwość doświadczać tych wrażeń i siły płynącej z fotografii”– mówi Lech Polański, dyrektor Centrum Handlowego Osowa.
Wystawa „Północ” w CH Osowa potrwa od 16 lipca do 31 sierpnia, a obejrzeć ją można będzie bezpłatnie w godzinach otwarcia galerii.
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.