Komunikaty PR

Tłumy gości na pierwszych Drzwiach Otwartych w Cukrowni Środa Wielkopolska

2023-06-20  |  15:15
Biuro prasowe

Niemal sześć tysięcy osób przybyło na plac manewrowy Cukrowni Środa Wielkopolska. Tam, gdzie w trakcie kampanii buraczanej stoją ciężarówki i leżą hałdy buraków, w ostatnią sobotę 17 czerwca stały namioty z atrakcjami dla mieszkańców. Gwoździem programu były wycieczki po cukrowni. Ten jeden z największych zakładów w regionie udało się zwiedzić 420 gościom rodzinnego festynu.

– Lokalna społeczność i zasady dobrego sąsiedztwa są dla nas bardzo ważne, dlatego zorganizowaliśmy Drzwi Otwarte w cukrowni – mówił Roman Kubiak, prezes Pfeifer & Langen Polska S.A. podczas oficjalnego otwarcia m.in. z udziałem Burmistrza Miasta Środy Wielkopolskiej, Piotra Mielocha.

Rodzinny festyn uświetniły średzkie organizacje, stowarzyszenia, uczniowie Szkół Podstawowych, rzemieślnicy i rękodzielnicy. Największą atrakcją była jednak możliwość odwiedzenia cukrowni. Kolejka chętnych do udziału w wycieczkach ciągnęła się na kilkadziesiąt metrów. Wszystkie, spośród 420 zaplanowanych miejsc, zapełniły się w ciągu półtorej godziny. – Chcieliśmy poznać ten zakład, nigdy nie było możliwości zobaczenia cukrowni od środka – mówili dwaj goście, którzy specjalnie na tę okazję przyjechali z Poznania, oddalonego o ponad 35 kilometrów od miejsca wydarzenia.

Uczestnicy wycieczek obejrzeli film o produkcji cukru (prezentujący m.in. jak wygląda kampania buraczana, ponieważ aktualna kampania już się skończyła i w tej chwili w cukrowni prowadzone są remonty) i zwiedzili hale produkcyjne. – Podczas tej kampanii przerobiliśmy ponad milion czterysta tysięcy ton buraków i wyprodukowaliśmy 120 tys. ton cukru, a w kampanii sokowej ponad 85 tys. ton cukru – mówił site manager Cukrowni Środa Wielkopolska Michał Korcz.

Granty dla lokalnych inicjatyw

Festyn był też okazją do wręczenia nagród laureatom programu Dobre Działania – konkursu grantowego, w którym lokalne organizacje mają szansę zdobyć wsparcie na swoje projekty dla społeczności. Czeki na swoje projekty otrzymały Biblioteka Publiczna w Gostyniu i Ochotnicze Straże Pożarne z Rawicza i Strzydzewa. – Dofinansowanie z programu Dobre Działania przeznaczymy na szkolenia z grafiki cyfrowej. Jego uczestnicy będą przygotowywać projekty związane z cukrem i słodyczami – opowiadał na scenie Przemysław Pawlak, dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Gostyniu. Strażacy z Rawicza podczas odbioru nagrody wspomnieli, że z otrzymanych środków zakupią sprzęt, który będą wykorzystywać podczas zabezpieczenia lodowatych kąpieli miłośników morsowania, natomiast strażacy ze Strzydzewa przeszkolą zespół na temat niebezpiecznego czadu.

Ważne prelekcje i rekrutacja do zakładu

Ci, którym nie udało się dostać na wycieczkę, mieli okazję usłyszeć ze sceny m.in. jak funkcjonuje Cukrownia. – Nasza kotłownia ogrzewa jedną trzecią mieszkańców Środy i budynki użyteczności publicznej w mieście. Jesteśmy w trakcie jej przebudowy, przechodzimy na gaz – mówił Michał Korcz, który wziął udział w prelekcji z prezesem Miejskiej Ciepłowni – Bartoszem Bałażykiem. Z kolei zasady współpracy z plantatorami przedstawił Mateusz Krawczyk, kierownik rejonu plantacyjnego Środa Wielkopolska. – Promujemy najnowsze metody agrotechniczne, dzięki którym plantatorzy mogą m.in. oszczędzić paliwo i zmniejszyć zużycie nawozów – wyjaśniał. O zasadach zatrudnienia i benefitach, na jakie mogą liczyć pracownicy, mówili dyr. działu personalnego Agata Szaroleta-Wysocka i HR Partner Marcin Przybylski. – Nasi pracownicy mogą korzystać z prywatnej opieki lekarskiej czy dodatkowego ubezpieczenia. Poza powszechnymi dodatkami do pensji w ub. roku wprowadziliśmy m.in. dodatek energetyczny – wymieniali. W trakcie festynu zgłosiło się do nich kilkunastu chętnych do pracy w Cukrowni Środa.

Gotowanie na żywo, szachy, turniej tenisa, pokaz sprzętu żeglarskiego i kostki cukru

Na uczestników drzwi otwartych i rodzinnego pikniku czekała moc atrakcji: darmowe przekąski, dmuchańce, skakańce, rodeo czy pokazy gotowania prowadzone przez Charlesa Daigneaulta. Gości mogli wziąć udział też w turnieju szachowym prowadzonym przez Klub "Hetman" ze Środy Wielkopolskiej. Ponadto, prowadzone były rozgrywki tenisa stołowego prowadzone przez jednego z laureatów ubiegłorocznych Dobrych Działań – Uczniowski Klub Sportowy Pakosław, a także odwiedzić strefę Akademii Żeglarstwa, by móc rywalizować w zawodach wiązania węzłów. Dla maluchów przygotowano np. konkurs na najsłodszy deser czy na najwyższą wieżą ułożoną z kostek cukru. W tym ostatnim zwyciężyła rodzina Golińskich ze Śniecisk. Jej członkowie ułożyli wieżę wysoką na 44 poziomy kostek.

Goście mogli też przyglądać się występom artystycznym m.in. uczniów ze Szkoły nr 2 i 3, a także pokazowi średzkiej Akademii Karate Dragon. Były również tańce z 3-metrowym Misiem Słodziakiem, przeciąganie liny, megaportki, malowanie buziek i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Podczas wydarzenia odbył się także pokaz lokalnego chóru "Na głosy".

Patronat nad wydarzeniem objęło Radio Eska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów Biuro prasowe
2024-08-02 | 07:30

Podczas Pol’and’Rock powstanie rekordowy obraz z wkrętów

W tym roku podczas najbardziej znanego festiwalu w Polsce, Pol’and’Rock, powstanie „wkręcone” dzieło. Firma Klimas Wkręt-met, producent technik zamocowań dla
Styl życia Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej
2024-07-31 | 13:00

Teatr dla dzieci, koncert, DJ i joga – tak wygląda sierpień w Galerii Północnej

Spektakle dla dzieci, koncert i joga w ogrodach na dachu oraz sety DJ-a. Sierpień w Galerii Północnej zapowiada się kulturalnie i aktywnie. W Galerii Północnej trwa lato
Styl życia Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach
2024-07-31 | 11:40

Pokolenie pracoholików ma się dobrze. Co drugi Polak pracuje po godzinach

Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.