Komunikaty PR

Urlop poza sezonem? Wrzesień i październik popularny zwłaszcza wśród par!

2023-08-22  |  13:00
Biuro prasowe

Kiwi.com, firma traveltech i wyszukiwarka tanich lotów i podróży sprawdziła plany wakacyjne użytkowników z Polski. Okazuje się, że wrzesień i październik to miesiące, które nadal cieszą się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród par. Początek roku szkolnego to idealny moment na odpoczynek zwłaszcza dla tych, którzy chcą uniknąć tłumów i stawiają na bardziej kameralną atmosferę. Wedle danych Kiwi.com 36% użytkowników ma zamiar spędzić od 1-2 tygodni na miejscu, a piątek 1 września to najpopularniejszy dzień wśród podróżujących na rozpoczęcie planowanych wakacji. Dokąd się wybierzemy? Południe Europy, jak zawsze, króluje!

Dla kogo wakacje we wrześniu?

Planowanie wakacji poza sezonem ma wiele walorów, zaczynając od niższych cen za loty czy zakwaterowanie, po bardziej kameralną atmosferę na miejscu. Wiele osób celowo zwleka z urlopem i planuje go właśnie we wrześniu, po to żeby uniknąć tłumów i hałasu, korzystając z ciszy i spokoju. Wedle analizy Kiwi.com we wrześniu i w październiku odnotowano wzrost rezerwacji wśród par. 36% użytkowników na miejscu spędzi od 1-2 tygodni, a niemal co trzeci wyruszy na przedłużony weekend od 4-6 dni i prawie tyle na pobyt do 3 dni.

Kiwi.com wskazuje, że najczęściej wybierany na podróż moment zbiega się z rozpoczęciem roku szkolnego. Najpopularniejsza jest szczególnie pierwsza połowa września, a piątek 1 września to najchętniej wybierana data.

 

Najpopularniejsze kierunki

Wrzesień i październik to nadal atrakcyjny podróżniczo czas, zwłaszcza na południu Europy, gdzie można liczyć na iście letnią aurę z mniej dotkliwymi temperaturami. Coraz częściej w zestawieniach pojawią się również kraje nordyckie, w których można liczyć na umiarkowany i przyjemny klimat. Wedle analizy Kiwi.com w tym roku, wśród najpopularniejszych kierunków na wakacje we wrześniu i w październiku znalazły się:

  1. Włochy
  2. Hiszpania
  3. UK
  4. Grecja
  5. Francja
  6. Portugalia
  7. Chorwacja
  8. Norwegia
  9. Niemcy
  10. Szwecja

 

Ile będzie nas kosztował urlop poza sezonem?

Jak wskazują analizy Kiwi.com, wakacje poza sezonem są znacznie tańsze niż w szczycie. Włochy najtańsze będą w październiku, kiedy podróżujący za bilet średnio płacili 96 EURO,  o 19 EURO mniej niż we wrześniu.

Na lotach do Hiszpanii w październiku, w porównaniu z sezonem wakacyjnym, zaoszczędzimy około 30 EUR, płacąc średnio 139 EUR za podróż.

Z kolei Norwegia we wrześniu czy październiku będzie niemal o połowę tańsza niż w środku lata. Kiwi.com wskazuje, że turyści wybierający się tam we wrześniu za bilet średnio płacili 43 EUR, podczas gdy w sierpniu cena ta wynosiła 88 EURO.

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe
2024-07-31 | 13:00

Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl

Lato w pełni, a to oznacza czas wakacyjnych wyjazdów. Jak pokazują dane sprzedażowe Fru.pl Polacy planują podróże i szukają najlepszych ofert już od początku roku. Od
Podróże Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
2024-07-30 | 13:00

Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.

Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego wśród respondentów z Polski na zlecenie Kiwi.com, Polacy mają bardzo bogate plany podróżnicze. Co trzeci ankietowany ma zamiar
Podróże Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
2024-07-29 | 15:00

Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek

Sierpień w Korei Południowej to miecz obosieczny. Choć na pierwszy rzut oka upał i wilgotność w sierpniu w Korei Południowej mogą być intensywne, kraj ten oferuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.