Warsztaty plastyczne „Nie bój sztuki” dla dzieci w ms2
Warsztaty plastyczne „Nie bój sztuki” dla dzieci w ms2
Czy sztuka jest nudna? Dlaczego w każdej pracowni artysty znajdują się kamyki? Czy abstrakcję da się polubić? Na te wszystkie pytania, odpowiedzi można znaleźć na warsztatach plastycznych, organizowanych przez Muzeum Sztuki ms2 we współpracy z Manufakturą. To doskonała okazja dla dzieci, by mogły rozwinąć swoją wyobraźnię, kreatywność i zainteresowanie sztuką. A rodzice w tym czasie mogą wybrać się na kawę lub pobuszować na wyprzedażach.
ABS Abstrakcja – warsztaty dla dzieci 10+
15, 22 lipca i 5 sierpnia 12:00 – 15:00
Podczas tych warsztatów, uczestnicy będą mieli okazję eksperymentować z abstrakcją i tworzyć niezwykłe dzieła sztuki. Całość rozpocznie się rozmową na temat tego, jak można opisać obraz i czy da się uchwycić wszystkie aspekty np. w wiadomości SMS. Następnie każdy będzie miał okazję spróbować swoich sił w stworzeniu abstrakcyjnego dzieła, który dopiero na sam koniec zostanie opisany tytułem. Obraz zostanie namalowany poprzez dodawanie kolejnych elementów: punktów, linii, figur, a także kolorów.
Wykonane prace zawisną w Manufakturze i będą cieszyły wszystkich odwiedzających gości.
Multikolor – warsztaty dla dzieci 6+
15, 22 lipca i 5 sierpnia 12:00 – 15:00
Te zajęcia skupią się na rozpoznawaniu podstawowych kolorów w dziełach sztuki. Poprzez rozmowę i obserwację, dzieci będą miały okazję wymienić się spostrzeżeniami i odczuciami związanymi z danym obrazem oraz zidentyfikować dominujący kolor.
Warsztaty są bezpłatne. Aby wziąć udział, należy zadzwonić pod numer tel. 605 060 063 i zapisać się. Zgłoszenia przyjmowane są od 10:00 do 16:00. Wejściówki będą możliwe do odebrania w Punkcie Info Manufaktury. Zajęcia odbywają się w sali edukacyjnej na 1. piętrze Muzeum Sztuki MS2. Grupy liczą po 20 osób – wraz z opiekunami.
80. rocznica Powstania Warszawskiego w Fabryce Norblina
Muzeum Powstania Warszawskiego łączy ludzi już od 20 lat
Warszawa w obiektywie: „Art Lives Here by Leonardo Hotels” – rozstrzygnięcie ko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Zdrowie
Lenka Klimentová: Od 12. roku życia męczą mnie silne migreny. Najbardziej cierpiałam w czasie ciąży, kiedy nie mogłam brać tabletek
Tancerka przyznaje, że ataki migreny uniemożliwiają jej normalne funkcjonowanie i czasami nie jest w stanie nic zrobić, nawet wykonać najprostszych czynności. I choć próbowała już wielu metod, by złagodzić tę niezwykle uciążliwą dolegliwość, to na dłuższą metę wszystko staje się nieskuteczne. Pomagają jedynie silne tabletki. Lenka Klimentová wspomina, że kiedy była w ciąży, przez pierwsze miesiące nie mogła się ratować w ten sposób i z ogromnym bólem musiała wziąć udział w pokazie tańca.
Nauka
Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią
Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.